Rakkaudellinen Jeesus vai ankara Jeesus?

vierailija
Siinä on pari pointtia.
-jotkut sanoo (perimätietona?)
että Paavali sanoi tuon sen takia, että alkuseurakunnassa olisi naiset pälpättäneet kovaan ääneen keskenään ja häirinneet kokouksia. En tiedä, oliko se syy.

-nainenhan saa olla seurakunnan palvelijana (kirkossa se ois diakoni), evankelistana ja profeettana, ja kyllä evankelista ja profeetta puhuu usein isolle joukolle. Ja taas muistutan että Debora VT:ssa oli koko kansan johtaja ja profeetta, on Mirjamin kiitosvirttä, Marian kiitosvirttä jne.

Mutta seurakunnan paimenen eli pastorin virassa ois hyvä olla mies, jos ok äijiä vaan löytyy. Naiset vetävät homman löperiksi, vetävät tunteella jne.

Mutta jos ei oo hyviä äijiä hollilla, niin sit nainen voi tilapäisesti johtaa.
Nyt nopiasti tän vitutuksen lomassa. Mut eihän naispapilla oo siinä vieressä ketään kälättäjää ja ehkä olisi myös puhua tunteella joka tulee suoraan sydämmestä? Eikä vain ulkoa opittua liturgiaa? Ehkä kirkko juuri kaipaa enemmän tunnetta?
 
vierailija
Rukousta on monenlaista. Jos kohde on tavis ihminen niin se esirukous on tavallista, rauhallista esirukousta.

Jos on joku voimakkaammin kiinni jossain, kuten huumeissa, alkoholissa, voimakkaassa katkeruudessa tai okkultismissa, tarvitaan sitkeää rukousta.

Ai ni, Maria Nordin on mun kohde myös. Mutta se on vaikee tapaus, paaaljon tarttee rukousta jotta ne voimat irrottaa otteensa. Sielunvihollinen ei helposti luovu kelpo sanansaattajastaan.
Mikä mariasta tekee pahan jännä et sillä äitin nimi. Ku mitä lukenut ni moni saannut helpotusta vaivoihinsa marian opein? Vai onko ne vääriä opetuksia?
 
vierailija
Hohhoijjaa! Täytyy sanoa, että kaukaahaettua sulla.

Nykyäänhän on ihan yleistä että joku haluaa herätellä muita ajattelemaan. Sehän on ihan tavallista, niin säkin varmasti teet joskus tutuilles.
"Ootteko huomannu että sähköpolkupyörät on siitä hyviä/ongelmallisia että blaablaablaa..."

Mä kirjoitan paljon mielenkiinnonkohteistani, mut se on eri asia kuin hallinta. Tää on jorisemista vaan.

Enkä mä ihmistä pysty pelastamaan, Jumala on se, joka uskon synnyttää, jos ihminen itse on halukas siihen.

Enkä mä hyödy teistä millään tavalla.
Sanoit, että et yritä vaikuttaa toisten ajatuksiin ja siihen vastasin. Se, yrittääkö joku muu sitä, on toissijaista.

Joriseminen on minun mielestäni vähän eri asia, kuin tuomita toisia syntisiä. Ja sitähän sää teet. Varmaan se on sulle jo niin arkipäiväistä, ettet edes huomaa sitä itse.

Ei sun tarvitse puolustella itseäsi täällä muille, sulle itsellesihän sun vaan kandee olla rehellinen. ;)
 
Juu varmaan..


Sä otat elämän välillä liian vakavasti, ehkä. Vatvot asioita, joille et voi mitään.

Relaa ja nauti elämästä. Aina ei ole herkkua, kellään, mutta miksi kantaa kaiken maailman murheita, keskittyä muiden tekemisiin. Jatka sitä hyvää, mitä olet tehnyt ja niin olet ihan riittävä.
Tai sit sä otat mun Sieppi-kritiikin liian vakavasti...
 
Sanoit, että et yritä vaikuttaa toisten ajatuksiin ja siihen vastasin. Se, yrittääkö joku muu sitä, on toissijaista.

Joriseminen on minun mielestäni vähän eri asia, kuin tuomita toisia syntisiä. Ja sitähän sää teet. Varmaan se on sulle jo niin arkipäiväistä, ettet edes huomaa sitä itse.

Ei sun tarvitse puolustella itseäsi täällä muille, sulle itsellesihän sun vaan kandee olla rehellinen.
Saathan säkin yrittää vaikuttaa mielipiteisiin, ihmisethän tekevät sitä koko ajan.
Se on melkeinpä aktiivisen ja huolehtivan ihmisen merkki, ettei mene virran mukana kuin kuollut kala.

Mut nyt alkaa ramaista...
 
Mikä mariasta tekee pahan jännä et sillä äitin nimi. Ku mitä lukenut ni moni saannut helpotusta vaivoihinsa marian opein? Vai onko ne vääriä opetuksia?
Joskus Sana-lehdessä oli juttua naisesta, joka oli parantunu New Age-piireissä vaivoistaan jonkun energiaparantajan kautta.

No se nainen paukahti sit myöhemmin kristilliseen uskoon, ja sen se paraneminen katosi. Se paraneminen oli ollut sielunvihollisen työtä.

No se nainen rukoili Jeesusta ja vaivat helpottuivat. Mutta mä kuolisin mieluummin vaivoihini, kuin ottaisin parantumisen vastaan joltain New Age-energiatyypiltä.
 
vierailija
Joskus Sana-lehdessä oli juttua naisesta, joka oli parantunu New Age-piireissä vaivoistaan jonkun energiaparantajan kautta.

No se nainen paukahti sit myöhemmin kristilliseen uskoon, ja sen se paraneminen katosi. Se paraneminen oli ollut sielunvihollisen työtä.

No se nainen rukoili Jeesusta ja vaivat helpottuivat. Mutta mä kuolisin mieluummin vaivoihini, kuin ottaisin parantumisen vastaan joltain New Age-energiatyypiltä.
Mut eihän maria ole pahantahtoinen? Mut toisaalta se ottaa kalliita maksui parantamisestaan. Ja hakee hyötyä itselleen?. Ja jeesukseen uskovat ei ota parantamisesta maksua?. Mut miksi new age tyypin käsittelyssä kaikki vaivat hävisivät. Mut sikun oli uskossa ne vaivat ei parantunut yhtä hyvin. Et miksi pahuuden voima oli voimakkaampi parantaja? Tässä tapauksessa? Mut moni puhuu energioista ja kemioista . Ni miksi siihen ei voi luottaa. Kun tunnet vetoa johkin ihmuseen ja toinen aiheuttaa negatiivista sydämmeen? Ni miten sä nää tunteet käsittelet?
 
vierailija
Sama raamattu on juu. Itseasiassa katolilaisuus on enemmän se "oikea" tapa uskoa. Katolilaisia on kristillisitä suuntauksista eniten.

Se oli se Luther joka mullisti. Toki sen seurauksena katolilaisuuskin muuttui.

Mut siis. Tottakai Echo n tapa uskoa on se ainoa oikea ja reilu miljardi katolilaista väärässä. :D
Mut Luther ei ymmärtänyt edes Kopernikuksen ajatuksia!
 
vierailija
Ei ole enää niin muistissa koulun uskontotunnit, mutta onko katolilaisilla oma Raamattu kun tulkitsevat sitä niin eri tavoin kuin ev.lut? Jumala on kuitenkin sama...
"Galenos harrasti filosofian lisäksi anatomiaa, fysiologiaa, patologiaa, sairaanhoitoa, hygieniaa ja dietetiikkaa. Lääketieteellistä tietämystään hän kartutti lukemalla, väittelemällä ja kokeita tehden. Hän oli tutkijana huolellinen ja tarkka havaintojen tekijä. Galenos oli tavattoman ahkera kirjoittaja, joka laati kreikan kielellä ajatuksistaan ja tutkimuksistaan runsaasti yli sata teosta ja muuta kirjoitusta. Hänen alkuperäiset kirjoituksensa tuhoutuivat lähes kaikki tulipalossa vuonna 192. Suurimmasta osasta niitä oli kuitenkin tehty käsinkirjoitetut kopiot, joista ne käännettiin arabian ja syyrian kielille. Nykyään tunnetaan 83 Galenoksen itsensä laatimaa teosta. Hänen teoksensa käännettiin latinan kielelle vasta 1200-luvulla, jolloin keskiajan Eurooppa saattoi perehtyä hänen oppeihinsa.

Galenoksen teoksista on syytä mainita pari erikseen. Niistä kreikankielinen "Tekhne iatrike" (Lääkintätaito) sai latinaksi käännettynä nimen "Ars parva" (Pieni taito). Tämä teos oli keskiajan lopulla yliopistoissa tärkeä oppi- ja tenttikirja, minkä seurauksena "ars parva" merkitsi yliopistoissa pitkälle uuden ajan alkuun saakka lääketieteen opetusalaa. Muista Galenoksen teoksista voidaan mainita vielä hygienian opaskirja, joka tunnetaan vain latinaksi käännettynä nimellä "De sanitate tuenda" (Terveyden säilyttämisestä). Se oli muiden teosten tavoin tarkoitettu lähinnä lääkärikunnan oppaaksi."-arnoldus-
 
vierailija
kaikkia rakastava, mutta myös ankara. ja joskus tuntuu, ettei aina ole oikeuden mukainen. sanassa sanotaan, ettei ihmiselle ei anneta isompaa taakkaa kuin minkä jaksaa kantaa, mutta tämä ei todellakaan pidä paikkaansa
En ole raamattuun perehtynyt.
Ettei ihmiselle anneta isompaa taakkaa kuin minkä jaksaa kantaa. On myös minun mielestäni täyttä p****kaa.

Olen tässä odotellut, että elämä jotenkin olisi edes joskus tasaista ja mukavaa eikä päähän elämä potkisi niin kovin.
Lapsuus meni alkoholisti-isää kuunnellessa. Jos on elänyt itse täll. perheessä, tietää mitä se on.
Sain itse kehitysvammaisen lapsen, joka on perheemme ainoa lapsi.

Mitä tässä enää elämältä pitäisi odottaa? Saan itse varmaan jonkun parantumattoman syövän, toivottavasti jotta tämä p****ka joskus edes loppuisi.

Olen voimakasluonteinen pärjääjä, jos tuolla taakan kantamisella jotain sell. tarkoitetaan. On ollut pakko kantaa vastuu. On vakinainen työ, oma velkainen asunto ja taloudellisesti suht. tasaista.
 
vierailija
Kysymys:
Olen kuullut sanottavan, että Jumala ei anna suurempaa taakkaa kuin mitä ihminen jaksaa kantaa. Pitääkö tämä paikkansa?
Vastaus:
Nimimerkille Jasmine
Esittämäsi kysymys osoittautuu pitemmän pohdiskelun tuloksena yllättävän hankalaksi. Paavali sanoo 1. Korinttolaiskirjeessä 10:ssä luvussa jakeessa 13:" Jumalaan voi luottaa. Hän ei salli kiusauksen käydä teille ylivoimaiseksi, vaan antaessaan teidän joutua koetukseen hän samalla valmistaa pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
 

Yhteistyössä