Rakkaat ystävät- Se olisi sitten enää tasan 5kk Jouluun...ihanaa :):):)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tykkään joulusta ihan kamalasti, mutta saa nähdä miten tänä vuonna joulun vietto oikein sujuu. Eka joulu ilman miestä ja nuorempi lapsi on jouluna maksimissaan reilun kuukauden ikäinen. Jos joudutaan päätymään sektioon kuten esikoisen kohdalla, niin eipä siinä kauhean hyvin joulua valmistella sitten, viimeksi olin ainakin pitkään kipeä.

Pitää varmaan noita lahjoja alkaa miettimään hyvissä ajoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joulun odotusta heinäkuussa.. Täytyy olla todella innostunut tai taidat huijata :D.

No en todellakaan huijaa. Minä odotan kuule Joulua yleensä jo tuossa helmikuussa alan siitä puhumaan...näin joka vuosi :)

Ihanaa ap, minä olen ihan yhtä jouluhullu kuin sinäkin.
Minulla on jo piparikylän kaavat suunnitteilla ja pian alankin sitten tekemään taikinoita pakkaseen, jotta voin aloittaa pitään vievät rakennus urakat marraskuussa jo :D
RAKASTAN JOULUA :D

Aargh. Kohta tulee taas se aika kun alkaa ne maailman rasittavimmat joululaulut raikaamaan kaupoissa, porukka juoksee stressaantuneena ympäriinsä haalimassa ruokia, lahjoja, koristeita, kukaan ei keskity siihen että joulun pitäisi olla rauhoittumisen ja yhdessäolon aikaa, kaikki pyörii vain materian ja rahan ympärillä ja se v***umainen ilmapiiri tarttuu niihinkin jotka yrittää ottaa ilon irti ylimääräisestä lomasta. Ei kestä! Inhoan joulua, vain ja ainoastaan tästä syystä!

Anteeksi, en halua pilata muiden iloa mutta piti vähän saada purkautua, on ollut tosi huono päivä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Aargh. Kohta tulee taas se aika kun alkaa ne maailman rasittavimmat joululaulut raikaamaan kaupoissa, porukka juoksee stressaantuneena ympäriinsä haalimassa ruokia, lahjoja, koristeita, kukaan ei keskity siihen että joulun pitäisi olla rauhoittumisen ja yhdessäolon aikaa, kaikki pyörii vain materian ja rahan ympärillä ja se v***umainen ilmapiiri tarttuu niihinkin jotka yrittää ottaa ilon irti ylimääräisestä lomasta. Ei kestä! Inhoan joulua, vain ja ainoastaan tästä syystä!

Anteeksi, en halua pilata muiden iloa mutta piti vähän saada purkautua, on ollut tosi huono päivä :/

Noinhan se nykyään suureltaosin on.
Minä tykkään tehdä joulun itse, toki lahjat ostetaan ja ruoat, mutta ei niihinkään tarvitse puolta omaisuutta tuhlata. Ihaninta on valmistella joulua rauhassa ja pitkään ja ajatuksella, siitä tulee hyvä mieli ja mikäs sen kivempaa, kuin pitää koristetalkoot lasten kanssa ja väkertää joulukoristeita itse ja ihastella sitten niitä :)

Nyt ymmärrän. Tulee hyvä stressitön joulu, kun sitä suunnittelee kesästä asti, eikä ole pelkkää ahdistuslahjojen perässä juoksemista henki kurkussa :). Hyvää joulun odotusta jouluihmisille :)!

Minusta taas on ihana kulkea joulun aikaan kaupoissa, tykkään myös niistä joululauluista, ja siitä kaikesta hyörinästä. Mä en kestä hiljaisuutta, mä tylsistyn sellaisesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja gs:
Minä tykkään tehdä joulun itse, toki lahjat ostetaan ja ruoat, mutta ei niihinkään tarvitse puolta omaisuutta tuhlata. Ihaninta on valmistella joulua rauhassa ja pitkään ja ajatuksella, siitä tulee hyvä mieli ja mikäs sen kivempaa, kuin pitää koristetalkoot lasten kanssa ja väkertää joulukoristeita itse ja ihastella sitten niitä :)

Mekin tehtiin itse koristeita kun mä olin pieni :) Joulukuusesta äidin luona löytyy edelleenkin joitain meidän pienenä tekemiä. Kun omat pienet vähän kasvaa ja meilläkin aletaan (kenties) joulukuusta pitää, saavat tehdä itse koristeita. Ja jos askarrella haluaa ennenkuin mä innostun kuuseilemaan niin mummulle koristeita sitten vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja gs:

Mekin tehtiin itse koristeita kun mä olin pieni :) Joulukuusesta äidin luona löytyy edelleenkin joitain meidän pienenä tekemiä. Kun omat pienet vähän kasvaa ja meilläkin aletaan (kenties) joulukuusta pitää, saavat tehdä itse koristeita. Ja jos askarrella haluaa ennenkuin mä innostun kuuseilemaan niin mummulle koristeita sitten vaan :)

Tulipas monta kertaa sana pieni. Ärsyttävää toistoa! Ärh. Joo, huono päivä :(

Näin se valitettavasti useimmilla on. Mutta itse olen joulu-hulluna sitä mieltä, että todellinen oikea jouluihminen ei perusta sitä jouluiloaan ja nautintoaan materiaan ja kaupoissa juoksemiseen vaan kuten minä alkaa tehdä asioita pikkuhiljaa glögilasi kädessä joululaulujen soidessa taustalla ilman mitään kiirettä ja stressiä. Ja lahjoja en koskaan hanki muille kuin lapsille, joten niistäkään minulla ei stressiä ole koskaan, kun hankin kaikki aina todella hyvissä ajoin valmiiksi, lahjani ovat yleensä jo paketoituna ennen joulukuuta. Ja mitä tulee leipomisiin ja laittamisiin niin kyllähän meillä näitä tehdään ja paljon sillä ne ovat minulle todellinen intohimo, leivon kaikille sukulaisille ja tutuillekin :) Mutta en tekisi noin jos se minua stressaisi, mutta minulle se vaan lievittää stressiä jos jotain. Ja jouluruoat ostan aina monta päivää ennen joulua ja sitten haen päivää ennen vain ne herkimmät tuoretuotteet. En todellakana nauti hirveästä markettihulinasta vaan ihanasta rauhasta oman perheen kanssa ja lapsien kanssa tekeminen ja askartelu on parasta mitä voi olla.

Se "huono" puoli tässä kyllä on, että tartutan tämän saman intoni myös lapsiini, merkkejä on nyt jo näkyvissä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt ymmärrän. Tulee hyvä stressitön joulu, kun sitä suunnittelee kesästä asti, eikä ole pelkkää ahdistuslahjojen perässä juoksemista henki kurkussa :). Hyvää joulun odotusta jouluihmisille :)!

Juuri näin! :)

Yhteistyössä