Rakkaat vanhemmat joiden lapset on päivähoidossa..

  • Viestiketjun aloittaja Päikyn täti
  • Ensimmäinen viesti
Päikyn täti
Kun ilmoitatte lapsenne hoitoaikoja esim.klo8-16, niin muistakaa, että se 8 on se aika kun lapsi AIKAISINTAAN tulee hoitoon ja klo16 kun lapsi VIIMEISTÄÄN haetaan hoidosta.. :) (Laittakaa mieluummin hieman "ilmaa" noihin kellonaikoihin..)

Jos olette ilmoittanut lapsenne klo8-16, niin ÄLKÄÄ tuoko lastanne klo7 ja hakeko klo16.30, sillä hoitajien työajat on sorvattu lasten hoitoaikojen mukaan ja jos hoitoaikoja ei noudateta, niin käy kuten mulle eräänä aamuna, että olin YKSIN 10 lapsen kanssa ennenkuin seuraava työntekijä tuli töihin.
Yksi kiipesi pöydälle, toinen oli sillävälin vessanpöntöllä, kolmas kaatui, neljäs kakkasi housuun ja kun pesin, niin yksi oli keittiössä kiipeämässä pöydälle ja toinen penkoi roskista jne.

Se on valtava turvallisuusriski!

Ihan vaan muistuttaisin... :) Kiitos :)
 
Jaa, ei meille ole kyl pistetty pahalla, vaikka ollaankin satunnaisesti klo 8.05 8.15 sijaan. Mutta siis tietenkään ei viedä lapsia tuntia aiemmin ja jos joskus on vapaapäivänä tullut tarve hoitoon, ei viedä sinne automaattisesti vaan olen kysynyt, että onko hoitoon vieminen millään mahdollista.
 
Huh, mä jo luulin et se laps pitää tuoda klo 8 kun niin on ilmotettu. Heti tuli pisto sydämeen kun mulle on pari kertaa, kylläkin ystävällisesti, huomautettu et vois tulla pari minuuttia aikasemmin kun muut on jo ehtiny syödä aamupalan kun mun tyttö vasta tulee. Ollaan yleensä 15 yli kahdeksan paikalla.
Mut ONNEKS tää ohje olikin näinpäin =).
 
päikyn täti
Alkuperäinen kirjoittaja kypsä mutsi;24542075:
Rakkaat hoitajat. Lopettakaa valittaminen aiheesta kuin aiheesta yleisillä keskustelupalstoilla tai vaihtakaa työpaikkaa.
mä en valita ollenkaan, haluan vaan tuoda esille sen faktan, että jos noista ajoista ei pidetä kiinni, niin se on turvallisuusriski kuten jo sanoin.
Yksin 10 lapsen kanssa on aika hurjaa touhua, kärjistettynä kun yks tukehtuu niin toinen kuristuu ja kolmas taittaa niskansa eikä yks ihminen vaan repee moneen paikkaan..

mä rakastan mun työtä ja välitän aidosti lapsista joita hoidan, siksi tämä aloitus :)
 
"hoitaja"
Alkuperäinen kirjoittaja kypsä mutsi;24542075:
Rakkaat hoitajat. Lopettakaa valittaminen aiheesta kuin aiheesta yleisillä keskustelupalstoilla tai vaihtakaa työpaikkaa.
kyseessä ei ole valitus vaan valistus sadoille tuhansille vanhemmille. Sama asia koskee myös pphoitajia.
 
kypsä mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja päikyn täti;24542117:
mä en valita ollenkaan, haluan vaan tuoda esille sen faktan, että jos noista ajoista ei pidetä kiinni, niin se on turvallisuusriski kuten jo sanoin.
Yksin 10 lapsen kanssa on aika hurjaa touhua, kärjistettynä kun yks tukehtuu niin toinen kuristuu ja kolmas taittaa niskansa eikä yks ihminen vaan repee moneen paikkaan..

mä rakastan mun työtä ja välitän aidosti lapsista joita hoidan, siksi tämä aloitus :)
Ihan varmasti joo ne kaikki 10 lasta haetaan aina yhtä aikaa myöhässä. Uskotko itsekään juttujasi?

Ja nyt en enää kirjoita tähän ketjuun. Pyydän vaan valittajia miettimään uravalintaansa. Se on etenkin lasten etu, jos epämotivoitunut hoitaja etsii kivemman duunin.
 
meillä
Meidän kunnassa ei tavallisiin päiväkoteihin (auki 06-17) tarvitse ilmoittaa hoitoaikoja ollenkaan. Olen itse ympärivuorokautisessa päiväkodissa töissä ja siellä hoitoajat täytyy tosiaan ilmoittaa tarkasti. Olemme useammankin kerran joutuneet sanomaan vanhemmille, jotka tuovat lapsensa esim tuntia aikaisemmin, ettemme voi vielä ottaa lasta vastaan. Vanhempi on tuolloin jäänyt lapsen kanssa paikalle häntä vahtimaan tai mennyt tunniksi kotiin. Syynä ei ole se, että haluaisimme olla tylsiä ja hankaloittaa perheiden elämää. Vaan juurikin se, että työntekijöiden työvuorot on suunniteltu lasten hoitoaikojen mukaan ja siten, että aikuisia on lapsille oikeassa määrin. Toki myös infoamme näitä liian aikaisin lapsiaan tuovia, laittamaan hoitoaikoihin vastaisuudessa hiukan "ilmaa" tai olemaan tarkempia.
 
"vieras"
Eikö kannata ilmoittaa päivähoidosta vastaavalle henkilölle asiasta myös? Päiväkodin johtaja voisi laittaa kirjeen vanhemmille. Eiköhän sillä olisi tehoa enemmän.
 
päikyn täti
Alkuperäinen kirjoittaja kypsä mutsi;24542154:
Ihan varmasti joo ne kaikki 10 lasta haetaan aina yhtä aikaa myöhässä. Uskotko itsekään juttujasi?

Ja nyt en enää kirjoita tähän ketjuun. Pyydän vaan valittajia miettimään uravalintaansa. Se on etenkin lasten etu, jos epämotivoitunut hoitaja etsii kivemman duunin.
en mä ole sanonutkaan että AINA?! vai olenko?!

nyt kertaalleen kävi näin ja se oli aika sirkusta ja siitä tämä aloitus...

mä en edelleenkään valita, eikä mulla ole epäilystäkään uravalinnastani, motivaatiokin ihan kohdallaan :)

miksi olet niin hyökkäävä ja negatiivinen?
 
"hoitaja"
Alkuperäinen kirjoittaja kypsä mutsi;24542124:
EI. Meillä on yksityinen hoitaja. Joka ei valita vaan tykkää työstään!
Vitsi mitä soopaa. Kukaan hoitaja ei tykkää olla 21 lapsen kanssa yksin (joo, meillä ihan tavallista aamuisin), kukaan hoitaja ei tykkää että sairaat lapset tuodaan hoitoon, kukaan hoitaja ei tykkää että lapset haetaan puoli tuntia sen jälkeen kun työaika on loppunut. Ainiin, kukaan ei hoitaisi teidän lapsia ilmaiseksikaan, vaikka kuinka "tykkäisi työstään". Hoitajakin on ihan tavis työntekijä ja ihminen, ei mikään laupias samarialainen. Vois lopettaa tuollaisen soopapuheen suoltamisen, jossa naisvaltaisten alojen (yleensä hoitoalan) työntekijöiden ei anneta pitää kiinni oikeuksistaan sen nojalla että ollaan "kutsumustyössä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja kypsä mutsi;24542075:
Rakkaat hoitajat. Lopettakaa valittaminen aiheesta kuin aiheesta yleisillä keskustelupalstoilla tai vaihtakaa työpaikkaa.
Tämäpä ei ollutkaan valitus vaan tietoisku, että jos kaikki vanhemmat tuovat lapsensa ilmoitettua aikaisemmin niin turvallisuus kärsii. Turha siinä on sitten vanhempien itkeä että AinoKalle tippui pöydältä lattialle pää edellä kun JuusoLiisa tönäisi. Yksi hoitaja ei ehdi joka paikkaan monen lapsen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
,
Kuuleppa kypsä mutsi. Kyse ei ole siitä, että täällä ap valittaisi kun on kyllästynyt työhönsä tai ei siitä kykene suoriutumaan. Mutta jokaikinen TÄYSIJÄRKINEN AIKUINEN ihminen ymmärtää, että yksi hoitaja/kymmenen lasta ei vain voi olla toimiva yhtälö. Mitäs jos jollekin lapselle sattuu ihan oikeasti jotain kun se yksi hoitaja ei voi revetä kymmeneen paikkaan yhtäaikaa? Jospa mä vaikka tuon mun muutaman naapurin kanssa vähän ylimääräisiä lapsia sun yksityiselle hoitajalle päiväksi ilmoittamatta. Eihän se valita kun se tykkää työstään, eihän.
 
peesi
[QUOTE="hoitaja";24542206]Vitsi mitä soopaa. Kukaan hoitaja ei tykkää olla 21 lapsen kanssa yksin (joo, meillä ihan tavallista aamuisin), kukaan hoitaja ei tykkää että sairaat lapset tuodaan hoitoon, kukaan hoitaja ei tykkää että lapset haetaan puoli tuntia sen jälkeen kun työaika on loppunut. Ainiin, kukaan ei hoitaisi teidän lapsia ilmaiseksikaan, vaikka kuinka "tykkäisi työstään". Hoitajakin on ihan tavis työntekijä ja ihminen, ei mikään laupias samarialainen. Vois lopettaa tuollaisen soopapuheen suoltamisen, jossa naisvaltaisten alojen (yleensä hoitoalan) työntekijöiden ei anneta pitää kiinni oikeuksistaan sen nojalla että ollaan "kutsumustyössä".[/QUOTE]

Hyvin kirjoitettu. Paskaa tuollainen "meidän hoitaja tykkää työstään". Se on vaan työtä. Kovaa duunia. Tylsää ajoittain, varsinkin jos tyhmät lapset.
 
  • Tykkää
Reactions: Hoodrat
"vieras"
[QUOTE="vieras";24542198]Eikö kannata ilmoittaa päivähoidosta vastaavalle henkilölle asiasta myös? Päiväkodin johtaja voisi laittaa kirjeen vanhemmille. Eiköhän sillä olisi tehoa enemmän.[/QUOTE]

Mun mielestä vois ihan sakottaa rahallisesti jos toistuvaa.
Hmm,tässä onkin ideaa,laitan eteenpäin.
Saadaan kirstun pohjalle vähän lisää täytettä.
 
päikyn täti
[QUOTE="vieras";24542198]Eikö kannata ilmoittaa päivähoidosta vastaavalle henkilölle asiasta myös? Päiväkodin johtaja voisi laittaa kirjeen vanhemmille. Eiköhän sillä olisi tehoa enemmän.[/QUOTE]

toki, jos olisi jokapäiväistä tai jatkuvaa. mutta en mä nyt yhden aamun perusteella lähde asiaa eteenpäin viemään..
aina voi olla joku joka ei oikeasti ole ajatellut asiaa hoitajien / turvallisuuden yms kantilta, ihan hyvää hyvyyttäni tämän aloituksen tein... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kypsä mutsi;24542075:
Rakkaat hoitajat. Lopettakaa valittaminen aiheesta kuin aiheesta yleisillä keskustelupalstoilla tai vaihtakaa työpaikkaa.
Minusta huomautus oli aivan aiheesta. Aamuisin olen itsekin joutunut joskus tuomaan muksun aikaisemmin tarhaan kuin normaalisti, mutta olen maininnut tästä aina edellisenä päivänä hoitajille.
 

Yhteistyössä