Kyllä nykyruokavalio/tökötit pitää huolta siitä että silmäkirurgeille työtä riittää, tosin ei tule niitä myöhäisiä joulubonareita jos ei tuliteta.Nuo jäisivät työttömiksi joten siitä se nimitys "ilo" tulee, vaikka kyse on ihan muusta!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kyllä nykyruokavalio/tökötit pitää huolta siitä että silmäkirurgeille työtä riittää, tosin ei tule niitä myöhäisiä joulubonareita jos ei tuliteta.Nuo jäisivät työttömiksi joten siitä se nimitys "ilo" tulee, vaikka kyse on ihan muusta!
Joo tyttö ehkä siinä iässä viellä et poikapussailt vaan naurattaa. Ja ne on enempi frendei ja hengailee jonkun verran vaik enempi se on tyttöjen kaa leikkimäs ja sööttiä kun toivoi viel yhen lahjan sellaisen joka oli hello kitty pehmolelu ni tykkää viel nukkuu pehomelujen kaa. Mul oli aikoinaan aika paljonkin pehmoleluja mä aina ympäröin niillä sängyn ja nukuin siinä välissä teinkö jonkun turvapiirin niistäHyvät suunnitelmat, isä on perheen suojelija, niin varmistaa toki, että poika kohtelee tyttöä kunnioittavasti ja oikein.Meidän nuorin tyttö alkoi raahaamaan poikia kotiin jo melko nuoresta. Pelasivat muun muassa shakkia, ikään kuin vielä niinkään olisivat osanneet.
Nykyään hakkaa kyllä tavan pelaajat tuosta noin vain.
Hauskoja kuvia löytyy, jossa leikitään kavereiden kanssa vanhempaa ja viisaampaa.
Myös kokki kolmonen oli hitti. Minä jouduin kuvaajaksi kun lapset vetivät lonkalta patakakkosen/kokkikolmosen. Tytöillä on ollut vähän liikaakin vientiä aina, nyt molemmat ovat olleet pitkässä suhteessa jo hyvän aikaa. Isänsä, ja minäkin olemme kyllä aikoinaan haastateltu klopit hyvin tarkkaan, ja kerrottu millaiset odotukset meillä on poikien suhteen. Tyttöjen veli toki kiusaa ja uhkailee näitä vävyehdokkaita aina kuin mahdollista!
Haha, ja joulun aikaan väänsivät pojissa kättä!
Teatterilla mennään teillä vieläkin siis, hyvä että on pysynyt!
Teatteri on aivan supersiistiä ja loistavaa itsensä kehittämistä ja itsetuntemusta lisäävää!❤ Kaverin tyttö harrastaa myös. Kyllä me joskus teatterissakin käydään. Viime käynnistä on tosin aikaa.
Tää eri maiden ihmisten dissaus on kyllä mielenkiintoinen fiilis. Olen matkustanut paljon ja mulla on monia ulkomaalaisia samoissa piireissä, ja sitten kun ynnäilee kaikki kokemukset niin tällainen tunne on muodostunut. En saa yhteyttä oikein muodostettua!En minä mitenkään ylpeä tästä tuntemuksesta ole vaan pidän tätä lähinnä todella outona - olisi kiva tietää että miten voin ajatella näin. En voisi edes kuvitella että koskaan pariutuisin saksalaisen, kiinalaisen, intialaisen tms. kanssa.
Musiikinkin kanssa on niin että täytyy olla älyttömän hyvä melodia että voi kuunnella. Esim. Rammsteinilla pari balladia, ja sitten lisäks VAIN kolme muuta saksalaista biisiä mitä voi kuunnella, kaikista mitä olen koskaan kuullut! Se kieli on minun korviini aivan järkyttävän kuuloista!!!! Yleensä tykkään eri maan kielistä, kuten esim. ranska. italia, venäjä tai vaikkapa uzbekki.
En myöskään pidä saksalaisten (tai heidän kaltaisten) ulkonäöstä! Iso leuka pienet huulet, vähän niinku Schumacher!Pahinta oliski juuri tuo kinky Schumacher sängyssä!!
Joo, muistat oikein, poika on hengellisin meistä. Ei tosin käy missään seurakunnassa, eikä ole niinkään suuntautunut mihinkään tiettyyn uskontoon, mutta elää erittäin säntillisesti ja kurinalaisesti itseensä ja jumalaan uskoen. Kaikki muut perheenjäsenet kuuluvat näennäisjäseninä/tapakristittyinä kirkkoon (evlut), paitsi nuorin tytär. Annoin luvan erota että tyttö pääsi et-tunneille. Elämänkatsomustieto oli todella hänen juttu, se on varmaan yksi kehittävimmistä ja ennen kaikkea AINOA aine esim. itsetuntemuksen opetteluun koulussa, siinä opetellaan myös pohtimaan ja asettamaan rajoja, arvostan! Jotenkin se kirkkoon meno meillä aina vaan jää, vaikka siitä puhutaan. Joulukirkkoonkin on pitänyt mennä jo monet joulut.
Jyväskylä on ainakin turistina ollessa ollut ihana kaupunki, mutta on se liian kaukana. Eikä paikka siinä mielessä huoleta - tyttö pärjää kyllä missä vain, on tosi rohkea, supliikki ja sosiaalisesti äärimmäisen lahjakas diplomaattinen luonne. Toivoisin vain, että lasten ei tarvistisi ottaa opintolainaa, siksi lähinnä karsastan sitä että muuttavat pois kotoa. Talousnäkymät eivät ole Suomessa kovin hyviä. Ja, olishan se aika karua jos ei nähtäisi enää usein.Noh, miten ikinä päättävätkään hyvän pohdiskelun päätteeksi, niin täyden tuen saa. Ja, olemme aina keskustelleet asioista sillä tavalla, että sitoutua pitää täysillä, mutta kerralla ei välttämättä osu oikeaan, joskus on vaihdettava suuntaa, ja se on täysin ok! Avoimina ja Uteliaina vaan täysillä matkaan katsomaan mitä tulee!
Tyttö pelais sitten Jypsissä (JPS) jos sinne muuttais, tämäkin vielä!
Voisin varmasti jonkun mielestä olla huomattavasti parempi ihminen mutta onneksi lapsistani on tullut erikoisen hienoja. Mutta, kun kysyit olenko ajoissa…niin joo, kyllä olen. Tulee mieleen ensimmäiset ”paremmat” työpaikat johon aikoinaan pääsin. Repäisin puhelinluettelon karttasivun käteen ja lähdin tsekkailemaan hoodit paikan päällä edellisenä päivänä, että varmasti löysin perille hyvissä ajoin.![]()
Ainiin ja kun sanoit et tyttös pärjää mis vaan ni aattele jyväskylässä 90 prossaa menee naimisiin serkkunsa kanssa ni on siinä sun tytöllä kyl sit kestämistäKyllä nykyruokavalio/tökötit pitää huolta siitä että silmäkirurgeille työtä riittää, tosin ei tule niitä myöhäisiä joulubonareita jos ei tuliteta.
Muuten lispe mä välil nään saksalaisten juttui instas ja ne itekin vitsailee et on kovin tunteettomia ja se on kestovitsi niillä et kukaan ei kehtaa nostaa oikeeta kättään ilmaanKyllä nykyruokavalio/tökötit pitää huolta siitä että silmäkirurgeille työtä riittää, tosin ei tule niitä myöhäisiä joulubonareita jos ei tuliteta.
www.instagram.com
www.instagram.com
www.instagram.com
TottakaiMutta ensin on opeteltava Ruotsi, joka on helpoin toinen kieli. JA jos Ruotsin oppii ensimmäisenä, niin sitten ei voi oppia muita kieliä
Uudenvuodenpäivän voi ennakoida"Silmäkirurgian erityispätevyyskoulutusta valvoo Suomen Silmäkirurgiyhdistyksen keskuudestaan valitsema kolmehenkinen erityispätevyystoimikunta."-lääkäriliitto-
Pyhätyölisät on taattu tietylle kansanosalle ja jostakin muualta se on nyt pois!
noinKuka voi taata ettei niitä käytettäisi muulloinkin?
Noh harvemmin mä kuulen enään uudenvuoden jälkeen mitään jyssähdyksiä. Ootko sä hirveesti kuullut pauketta uudenvuoden jälkeen? Sit tietty syksyllä on venetsialaiset missä saa paukutella osassa maassa rakettei. Ja eikös maalla ole välillä tapana paukutella dynamiiteilla? Ootkos pitänyt koskaan dynamiitti pötköä kädessäsi? Ja jos sul olis nyt dynamiitti ni mitä tekisit sille? Kävisitkö jysäyttämässä jossain? Ootko sä koskaan ampunut rakettei? 90luvullahan heti joulun jälkeen sai alkaa paukutteleen ni nyt on hyvin rajattu aattoonKuka voi taata ettei niitä itä käytetä muulloinkin?
No en kyllä varmanakaan halua harrastaa mitään saksalaisia esileillejä monoilla tai ilmankaan!Muuten lispe mä välil nään saksalaisten juttui instas ja ne itekin vitsailee et on kovin tunteettomia ja se on kestovitsi niillä et kukaan ei kehtaa nostaa oikeeta kättään ilmaan siis saksalaisista. Seuraan yhtä saksalaista koomikkoa ja se heitti sen tutulleen et tajuutko olet myöhässä junasta ettei keretty junaan. Mut se tuttu olikin juutalainen ni sit mieli muuttui et mennäänkin taksilla siis saksalainen sanomassa juutalaiselle et junaan pitää mennä.
Ja sähän sanoit et sun miehen pitää olla perheen pää ni eiks saksalaiset miehet oo kuin kruppin teräät ja onkohan niiden esileikki komento sanoin ains tvains drei jasitten saappaat jalassa alkaa kova paukutus. Nehän ei helpol vissiin tunteita näytä ja ne on tois sijaisia. Onko sul instagram tili.
![]()
Mario Adrion Instagramissa : "I’ll just take a little march instead 🇩🇪"
165K likes, 1,538 comments - marioadrion October 3, 2024: "I’ll just take a little march instead 🇩🇪".www.instagram.com
Löysin sen juna jutun .
Ja viel yks the axis power läppä .![]()
Mario Adrion Instagramissa : "Can’t be mad at my Jewish Wife for missing Trains 😭"
2M likes, 4,707 comments - marioadrion November 12, 2024: "Can’t be mad at my Jewish Wife for missing Trains 😭".www.instagram.com
![]()
Mario Adrion Instagramissa : "Why is your Name Mario?! 🇩🇪"
3M likes, 14K comments - marioadrion September 3, 2024: "Why is your Name Mario?! 🇩🇪".www.instagram.com
Joo siis baby spicehan se oli. Mul oli viel iso juliste mis ne oli nahka asuissa ja taisin mä vähän gerinkin perään ollaOli mullakin pehmoleluja, mutta en nukkunut niiden kanssa muuta kuin ihan pienenä. Muistan ainakin harmaan kissan nimeltä Kolli-kissa. Sillä oli siimasta viikset ja vihreät lasiset silmät. Nenän pää oli mustaa nahkaa. Hännän päässä ja rinnassa oli valkoista.
Kun se oli jo vuosia vanha ja sen pääkin jo retkotti aika vinhasti - oli enää muutamalla langalla kiinni, niin isäni sitä yritti parsia kunnes sen kolmannen parsimisen jlk. heitti lopulta Kollin roskiin! Kävin itkien penkomassa sen roskakatoksesta takaisin.
Omilla palleroilla on ”the” unilelut jotka ovat saaneet jo vauvana: Pipi-nalle, Topi-tiikeri ja Veijo-nalle. Veijo on varastossa. Tytöillä on pehmot vielä käytössä. Topi-tiikeriä olen jo joutunut paikkailemaan ja täyttämään koska Topin elämä on ollut äärimmäisen vaikea. Topi kerran jo kerettiin jopa adoptoida toiseen kotiin, Topi on ollut roskiksessa, Topi on uinut meressä ja ojassa, Topi on myös haudattu hiekkalaatikkoon, aivan kuten kotiavaimetkin aarteenetsinnässä, avaimet eivät koskaan löytyneet, mutta Topi on aina löytänyt tiensä kotiin!❤Topi on varmasti kokenut paljon enemmän kuin normi pehmo!
Lasten taidetta olen säilyttänyt lihalaatikollisen verran. Viimeisin taideteos nuorimmalla on fan arttia veljestään. On hieno! Puhelimesta katsoi valokuvaa ja maalasi sitä kuvistunnilla. Seinälle ne ovat nyt jääneet laittamatta. Meillä tosin oli joskus kotona seinägalleria missä taide vaihtui usein. Nuorin tyttö sitten keksi tehdä pysyvääkin taidetta. Hän spraymaalasi huoneensa seinät täyteen kuvia (jo vuosia vuosia sitten) ja niin ikään huoneensa kaikkien kaappien ovet täyteen kuvia/tekstiä siveltimillä ja akryylimaalilla.Saa olla luova!
Tiedän että moni ei hyväksy ja kauhistelee, mutta tapansa kullakin sanoi tyttö kun seiniä spreijasi.
Nyt ennen joulua taiteilijaelämä ilmeisesti loppui, koska huone on nyt täysin valkoinen, eikä seinillä ole enää yhtään mitään. Poikaystävänsä kanssa putsailivat seinät ja maalailivat. Jalkapallojulisteita ja muutamia leffajulisteitakin (Stanger things/Harry Potter yms.) oli ennen, ehkäpä ne löytävät vielä paikkansa seinältä. Verhotangossa roikkuu edelleen verhojen sijaan kasa mitaleja.Laittoivat sinne ne turvaan maalaamisen ajaksi. Verhot laitetaan kuulema vasta kesällä kun tarvitsee pimennystä.
Pojan huone on askeettinen siinä mielessä, että seinät ovat tyhjät. Hänellä näkyy hyvin tuo ”huone järjestyksessä - mieli järjestyksessä - kaikki järjestyksessä”. Hyllyssä on muutamia usko aiheisia koristeita, ikoneja, kauniisti maalattu kipsiteos missä Maria on Jeesusvauva sylissä yms. palkintojen kaverina, ja kultainen risti roikkuu naulakossa. Kaverit haukkuu tylsäksi huoneeksi.Ison teeveenkin poika lahjoitti siskolleen kun hän muutti kotoa pois.
❤
Vanhin asuu omassa kodissaan suht naapurissa, siellä on kuule boheemia, voi ristus! Mangaa ja noitajuttuja kämppä täynnä. Eikä siellä asiat oo ”niin justiinsa”.Meidän perheen taiteilija (ihan kirjaimellisestikin)!
PikkuLispetin seinillä komeili muun muassa puolialaston Marky Mark! (laitan liitteeksi tästä kuvan).Hyllyt olivat täynnä muun muassa hienoja upean kirjavia vodkatölkkejä. Spaissarit ei, mutta Madonna kyllä! Ja hevosjulisteita ja hevoskrääsää löytyi myös. Mut hmmm, eikös Posh-spice oo Victoria ja Baby-spice Emma?
Ei ollut pahoja kuulusteluita vävykokelaille, tavallaan, mutta tutustuttiin oikeasti poikiin ja heidän vanhempiin. Meidän vanhempien puheissa ja teoissa ilmenee, että jos on pahat mielessä niin saa koko jengin niskaansa. Kyllä poikia pelotti ja hikoilutti kun nähtiin ekaa kertaa!Tyttöjen veli kyllä hoitaa uhkailun ja kiusaamisen ihan pyytämättä (ennakkoon varmuuden vuoks).
Ihan kunnollisia, kunnioittavia, poikia nämä ovat.❤ Harjoitteluahan tuo seukkaaminen kai tavallaan vasta on, koska ovat melko nuoria vielä.Vävykokelaat ovat reissuilla aina mukana ja nuoret asuvat vähän niin kun toistensa luona loma-aikoina. Arkena en normaalisti anna yökyläillä. Ja urheilu yhdistää kaikkia, kaikki käyvät toistensa otteluissa.❤
Jyväskylä on kaunis kaupunki, siitä on ajettu tiuhaan ohi. Etenkin pimeällä on loistokas kun kaupungin valot näkyy ja se ihana vesistö!❤ Kun ollaan vierailtu niin paikalliset ovat olleet tosi lupsakoita ja murre on tuttua, tykkään.
En tiedä tuosta opintotuesta, mutta käsittääkseni lainaa on pakko ottaa, jos mielii saada jotakin tukea asumiseen/yliopisto-opiskeluun/elämiseen. Tyttö meinaan tuskin menee töihin opiskelun ohella koska futaa. Treenit 4 krt/vko+pelit matkoineen, turnaukset/cupit. Silloin kun itse opiskelin niin nostin käteisellä kerralla koko potin opintolainaa (nykyään se annetaan säännöstellysti puolen vuoden välein jos oikein ymmärsin), ja tietääkseni silloin ennen tukia sai löyhemmin asumiseen/opiskeluun…olin töissä opiskelun ajan niin en ole varma opintotuista. Facetime on kyllä hyvä, sentään vois sitten kuitenkin nähdä!❤
Siis saitko Liput Hurmerinnan Jannalta!!??Janna on IHANA, hyvä
ääni ja taitava eukko!!!❤
Siinä on taas tavoitetta ens joululle, jospa ens jouluna pääsis!
Juu, skidinä istuttiin kouluaikana uskonnontunneilla ja kirkossa käytiin jouluisin, koska kirkosta eroaminen ei olisi tullut kuuloonkaan. Kirkosta kyllä lensin kerran pihalle koska lehterille eristäminen innosti minua ainoastaan heittelemään paperitälleillä, no mitäpä muutakaan, yksin oli tylsää.
Vain yksi meidän luokalta oli ET:ssa. Hänen mutsi olikin tavallista ajattelevampi, noin niin kuin omilla aivoilla ajatteleva omapäinen nainen ja oman tien kulkija. Istui samassa baarissa mun faijan kanssa.
Juu, yllätyin kun kuulin nyky ET:n tuntien sisällöstä. Siinä oli filosofiaa moraalikäsityksineen, ja se on kiva kun opettaja ei voi tyrkyttää omaa maailmaansa vaan siellä keskiössä olet sinä itse - sinun ajatukset ja näkemykset. Ainoa tunti jossa ei ole ns. oikeita ja vääriä vastauksia tai kysymyksiä.
Kun oppii kunnioittamaan itseään ja omia rajojaan niin muidenkin kunnioittaminen onnistuu.
Nykyään ei aidosti kunnioiteta itseä siksi kai kunnioitus muita kohtaan loistaa poissaolollaan. Harva edes rakastaa aidosti itseään kaikkine epätäydellisyyksineen, koska vertailukulttuuri on niin vahvaa. Itseä lähdetään muokkaamaan ja esitetään jotakin mitä ei oikeasti olla/halutaan olla jotakin muuta kuin minä itse. Ei ymmärretä sitä oman uniikkiuden rikkautta ja oman kulttuurin/tapojen rikkautta. Miellyttämisen kulttuurikin on myös vahvadti nykypäivää, ei voida olla omia itsejämme mielipiteinemme muuten canceloidaan/aloitetaan lokakampanja sinua kohtaan. Vaatii suurta rohkeutta nykypäivänä olla aito! Tätä olen parhaani mukaan yrittänyt palleroille opettaa: rohkeutta olla aidosti oma itsensä ja rakastaa ja kunniottaa itseä, ja tutkia suht vapaasti maailmaa. Tämä ei poissulje vanhempien tarjoamia rajoja! Valvonta ja rajat ovat kaikki kaikessa nykyään! Joskus vanhempien on jopa mentävä niinkin pitkälle, että katkaisee lapsensa ja hänen ystävän suhteen, tai estää lapsen pääsyn tiettyihin porukoihin. Se ei välttämättä ole helppo juttu, mutta pakollinen juttu, ja vanhemman työ - hyvä työ! Vanhempien on myös tiedettävä koko ajan missä lapsi menee, ja kenen kanssa, niin netissä kuin irl! Myös kaikki lasten ympärillä olevien lasten ja nuorten vanhemmat tulee tietää ja mielellään tuntea! Vielä tänäkin päivänä tiedän kokonajan missä liikkuvat ja kenen kanssa, ja tiedän kanssaolijoiden vanhemmat. Vaatii suurta uteliaisuutta ja välillä jopa oveluutta, että pysyy kärryillä kaikesta!Ainiin pettymyksien sietäminen! Yksi tärkeimmistä asioista! Jos ei lapsella ole riittävästi pettymyksiä elämässä niin niitä on järjestettävä!
Hmm, ei vissiin olla koskaan oikein tapeltu/suututtu kunnolla lasten kanssa, tai noh, olemme muutamasti kai anteeksipyyntökierrokset tehty joten kai me jotakin väärää ollaan joskus sanottu toisillemme. Mitään sellaista ei kuitenkaan, mitä katuu tai että olisi niin merkittävää, että olisi jäänyt mieleen. Härskejä ollaan välillä suustamme nykyään ja roustaamme toisiamme.Ihan vain oman porukan kesken. Äänikin saattaa välillä nousta (nykyään). Huumori on aina päälimmäisenä, meillä vitsaillaan ja nauretaan todella paljon!
Aikaisemmin, lasten ollessa pieniä en koskaan edes korottanut ääntä. Se on mielestäni huono ja epäedullinen juttu herkässä kasvuiässä olevan kanssa: huuto menettää merkityksensä hyvin nopeasti, ja vaaratilanteessa ollaankin sitten kusessa, kun lapsi ei kuuntele vaikka kuinka huudat! Vanhempien kunnioitus lapsella myös karisee silmissä koska huutava vanhempi on (hermo)heikko ja epäilyttävä ohjaaja. Selkeä johdonmukaisuus on se avain ja aikuisena oleminen, että ei lähde huudatukseen mukaan. Välillä teki tiukkaa että osasin olla laittamatta vettä myllyyn jos ketutti kuunnella, mutta kyllä mä pääsääntöisesti onnistuin olemaan kuitenkin se kallio joka ei horju.
Nykyään, ja jo jonkin aikaa, olen saattanut lähteäkin huudatukseen/väittelemään että näkee onko näistä mihinkään!Ja onhan se kivaa, että lapset oppivat sanavalmiutta. Väittelyt ja esitelmät ovat kivoja. Tyttö muuten väitteli yleisön edessä koulussa tässä ennen joulua.
Aiheena oli palttiarallaa älylaitteiden haitat vs. hyödyt. Oli kuulema tyytyväinen väittelytaidoistaan.❤
Kohta sun typy menee jo ylä-asteelle ja poikia alkaa ramppaamaan kylässä, siinäkin mielessä (ihastusta ilmassa jne)!Onko tyttös kova käymään diskoissa?
Koulun diskoista tulee aina mieleen kun vuosia sitten pe-iltana oli koululla taas disko, johon tyttö (kunnon diskohile) jo lähti, mutta poika istui edelleen sohvalla ja katseli lätkää. Kysyin että eikö aio mennä. Poika vastasi: ”Mä oon siellä muna hiessä ravannu vuosia, eiköhän se jo riitä”!!Tämä juttu ei vanhene meillä koskaan.
Marky mark.
Oli mulla seinällä muuten Boys Boys sapriinan tissikuvakin!
![]()
On muuten tyttö käynyt jo diskoissakin. Eiks alasteen diskot oo just söpöi. Itekkään en ollut diskoissa hirveesti yhen kerran muistan. Mut me löydettiin iltasel miten pääs niit koulun luokkii tutkiin ja mitä oli siellä jumppasalin takana kun oli unohtunut ne ovet auki kiäh. Juuh mut sit oltiin siel tarkkiksel ja lastenilinnas ni ne pikkulapsi ajan diskot jäi sitten silleen eikä niitä oikee illu.Oli mullakin pehmoleluja, mutta en nukkunut niiden kanssa muuta kuin ihan pienenä. Muistan ainakin harmaan kissan nimeltä Kolli-kissa. Sillä oli siimasta viikset ja vihreät lasiset silmät. Nenän pää oli mustaa nahkaa. Hännän päässä ja rinnassa oli valkoista.
Kun se oli jo vuosia vanha ja sen pääkin jo retkotti aika vinhasti - oli enää muutamalla langalla kiinni, niin isäni sitä yritti parsia kunnes sen kolmannen parsimisen jlk. heitti lopulta Kollin roskiin! Kävin itkien penkomassa sen roskakatoksesta takaisin.
Omilla palleroilla on ”the” unilelut jotka ovat saaneet jo vauvana: Pipi-nalle, Topi-tiikeri ja Veijo-nalle. Veijo on varastossa. Tytöillä on pehmot vielä käytössä. Topi-tiikeriä olen jo joutunut paikkailemaan ja täyttämään koska Topin elämä on ollut äärimmäisen vaikea. Topi kerran jo kerettiin jopa adoptoida toiseen kotiin, Topi on ollut roskiksessa, Topi on uinut meressä ja ojassa, Topi on myös haudattu hiekkalaatikkoon, aivan kuten kotiavaimetkin aarteenetsinnässä, avaimet eivät koskaan löytyneet, mutta Topi on aina löytänyt tiensä kotiin! Topi on varmasti kokenut paljon enemmän kuin normi pehmo!
Lasten taidetta olen säilyttänyt lihalaatikollisen verran. Viimeisin taideteos nuorimmalla on fan arttia veljestään. On hieno! Puhelimesta katsoi valokuvaa ja maalasi sitä kuvistunnilla. Seinälle ne ovat nyt jääneet laittamatta. Meillä tosin oli joskus kotona seinägalleria missä taide vaihtui usein. Nuorin tyttö sitten keksi tehdä pysyvääkin taidetta. Hän spraymaalasi huoneensa seinät täyteen kuvia (jo vuosia vuosia sitten) ja niin ikään huoneensa kaikkien kaappien ovet täyteen kuvia/tekstiä siveltimillä ja akryylimaalilla. Saa olla luova! Tiedän että moni ei hyväksy ja kauhistelee, mutta tapansa kullakin sanoi tyttö kun seiniä spreijasi.
Nyt ennen joulua taiteilijaelämä ilmeisesti loppui, koska huone on nyt täysin valkoinen, eikä seinillä ole enää yhtään mitään. Poikaystävänsä kanssa putsailivat seinät ja maalailivat. Jalkapallojulisteita ja muutamia leffajulisteitakin (Stanger things/Harry Potter yms.) oli ennen, ehkäpä ne löytävät vielä paikkansa seinältä. Verhotangossa roikkuu edelleen verhojen sijaan kasa mitaleja. Laittoivat sinne ne turvaan maalaamisen ajaksi. Verhot laitetaan kuulema vasta kesällä kun tarvitsee pimennystä.
Pojan huone on askeettinen siinä mielessä, että seinät ovat tyhjät. Hänellä näkyy hyvin tuo ”huone järjestyksessä - mieli järjestyksessä - kaikki järjestyksessä”. Hyllyssä on muutamia usko aiheisia koristeita, ikoneja, kauniisti maalattu kipsiteos missä Maria on Jeesusvauva sylissä yms. palkintojen kaverina, ja kultainen risti roikkuu naulakossa. Kaverit haukkuu tylsäksi huoneeksi. Ison teeveenkin poika lahjoitti siskolleen kun hän muutti kotoa pois.
Vanhin asuu omassa kodissaan suht naapurissa, siellä on kuule boheemia, voi ristus! Mangaa ja noitajuttuja kämppä täynnä. Eikä siellä asiat oo ”niin justiinsa”. Meidän perheen taiteilija (ihan kirjaimellisestikin)!
PikkuLispetin seinillä komeili muun muassa puolialaston Marky Mark! (laitan liitteeksi tästä kuvan). Hyllyt olivat täynnä muun muassa hienoja upean kirjavia vodkatölkkejä. Spaissarit ei, mutta Madonna kyllä! Ja hevosjulisteita ja hevoskrääsää löytyi myös. Mut hmmm, eikös Posh-spice oo Victoria ja Baby-spice Emma?
Ei ollut pahoja kuulusteluita vävykokelaille, tavallaan, mutta tutustuttiin oikeasti poikiin ja heidän vanhempiin. Meidän vanhempien puheissa ja teoissa ilmenee, että jos on pahat mielessä niin saa koko jengin niskaansa. Kyllä poikia pelotti ja hikoilutti kun nähtiin ekaa kertaa! Tyttöjen veli kyllä hoitaa uhkailun ja kiusaamisen ihan pyytämättä (ennakkoon varmuuden vuoks).
Ihan kunnollisia, kunnioittavia, poikia nämä ovat. Harjoitteluahan tuo seukkaaminen kai tavallaan vasta on, koska ovat melko nuoria vielä. Vävykokelaat ovat reissuilla aina mukana ja nuoret asuvat vähän niin kun toistensa luona loma-aikoina. Arkena en normaalisti anna yökyläillä. Ja urheilu yhdistää kaikkia, kaikki käyvät toistensa otteluissa.
Jyväskylä on kaunis kaupunki, siitä on ajettu tiuhaan ohi. Etenkin pimeällä on loistokas kun kaupungin valot näkyy ja se ihana vesistö! Kun ollaan vierailtu niin paikalliset ovat olleet tosi lupsakoita ja murre on tuttua, tykkään.
En tiedä tuosta opintotuesta, mutta käsittääkseni lainaa on pakko ottaa, jos mielii saada jotakin tukea asumiseen/yliopisto-opiskeluun/elämiseen. Tyttö meinaan tuskin menee töihin opiskelun ohella koska futaa. Treenit 4 krt/vko+pelit matkoineen, turnaukset/cupit. Silloin kun itse opiskelin niin nostin käteisellä kerralla koko potin opintolainaa (nykyään se annetaan säännöstellysti puolen vuoden välein jos oikein ymmärsin), ja tietääkseni silloin ennen tukia sai löyhemmin asumiseen/opiskeluun…olin töissä opiskelun ajan niin en ole varma opintotuista. Facetime on kyllä hyvä, sentään vois sitten kuitenkin nähdä!
Siis saitko Liput Hurmerinnan Jannalta!!?? Janna on IHANA, hyvä
ääni ja taitava eukko!!!
Juu, skidinä istuttiin kouluaikana uskonnontunneilla ja kirkossa käytiin jouluisin, koska kirkosta eroaminen ei olisi tullut kuuloonkaan. Kirkosta kyllä lensin kerran pihalle koska lehterille eristäminen innosti minua ainoastaan heittelemään paperitälleillä, no mitäpä muutakaan, yksin oli tylsää.
Vain yksi meidän luokalta oli ET:ssa. Hänen mutsi olikin tavallista ajattelevampi, noin niin kuin omilla aivoilla ajatteleva omapäinen nainen ja oman tien kulkija. Istui samassa baarissa mun faijan kanssa.
Juu, yllätyin kun kuulin nyky ET:n tuntien sisällöstä. Siinä oli filosofiaa moraalikäsityksineen, ja se on kiva kun opettaja ei voi tyrkyttää omaa maailmaansa vaan siellä keskiössä olet sinä itse - sinun ajatukset ja näkemykset. Ainoa tunti jossa ei ole ns. oikeita ja vääriä vastauksia tai kysymyksiä.
Kun oppii kunnioittamaan itseään ja omia rajojaan niin muidenkin kunnioittaminen onnistuu.
Nykyään ei aidosti kunnioiteta itseä siksi kai kunnioitus muita kohtaan loistaa poissaolollaan. Harva edes rakastaa aidosti itseään kaikkine epätäydellisyyksineen, koska vertailukulttuuri on niin vahvaa. Itseä lähdetään muokkaamaan ja esitetään jotakin mitä ei oikeasti olla/halutaan olla jotakin muuta kuin minä itse. Ei ymmärretä sitä oman uniikkiuden rikkautta ja oman kulttuurin/tapojen rikkautta. Miellyttämisen kulttuurikin on myös vahvadti nykypäivää, ei voida olla omia itsejämme mielipiteinemme muuten canceloidaan/aloitetaan lokakampanja sinua kohtaan. Vaatii suurta rohkeutta nykypäivänä olla aito! Tätä olen parhaani mukaan yrittänyt palleroille opettaa: rohkeutta olla aidosti oma itsensä ja rakastaa ja kunniottaa itseä, ja tutkia suht vapaasti maailmaa. Tämä ei poissulje vanhempien tarjoamia rajoja! Valvonta ja rajat ovat kaikki kaikessa nykyään! Joskus vanhempien on jopa mentävä niinkin pitkälle, että katkaisee lapsensa ja hänen ystävän suhteen, tai estää lapsen pääsyn tiettyihin porukoihin. Se ei välttämättä ole helppo juttu, mutta pakollinen juttu, ja vanhemman työ - hyvä työ! Vanhempien on myös tiedettävä koko ajan missä lapsi menee, ja kenen kanssa, niin netissä kuin irl! Myös kaikki lasten ympärillä olevien lasten ja nuorten vanhemmat tulee tietää ja mielellään tuntea! Vielä tänäkin päivänä tiedän kokonajan missä liikkuvat ja kenen kanssa, ja tiedän kanssaolijoiden vanhemmat. Vaatii suurta uteliaisuutta ja välillä jopa oveluutta, että pysyy kärryillä kaikesta! Ainiin pettymyksien sietäminen! Yksi tärkeimmistä asioista! Jos ei lapsella ole riittävästi pettymyksiä elämässä niin niitä on järjestettävä!
Hmm, ei vissiin olla koskaan oikein tapeltu/suututtu kunnolla lasten kanssa, tai noh, olemme muutamasti kai anteeksipyyntökierrokset tehty joten kai me jotakin väärää ollaan joskus sanottu toisillemme. Mitään sellaista ei kuitenkaan, mitä katuu tai että olisi niin merkittävää, että olisi jäänyt mieleen. Härskejä ollaan välillä suustamme nykyään ja roustaamme toisiamme. Ihan vain oman porukan kesken. Äänikin saattaa välillä nousta (nykyään). Huumori on aina päälimmäisenä, meillä vitsaillaan ja nauretaan todella paljon!
Aikaisemmin, lasten ollessa pieniä en koskaan edes korottanut ääntä. Se on mielestäni huono ja epäedullinen juttu herkässä kasvuiässä olevan kanssa: huuto menettää merkityksensä hyvin nopeasti, ja vaaratilanteessa ollaankin sitten kusessa, kun lapsi ei kuuntele vaikka kuinka huudat! Vanhempien kunnioitus lapsella myös karisee silmissä koska huutava vanhempi on (hermo)heikko ja epäilyttävä ohjaaja. Selkeä johdonmukaisuus on se avain ja aikuisena oleminen, että ei lähde huudatukseen mukaan. Välillä teki tiukkaa että osasin olla laittamatta vettä myllyyn jos ketutti kuunnella, mutta kyllä mä pääsääntöisesti onnistuin olemaan kuitenkin se kallio joka ei horju.
Nykyään, ja jo jonkin aikaa, olen saattanut lähteäkin huudatukseen/väittelemään että näkee onko näistä mihinkään! Ja onhan se kivaa, että lapset oppivat sanavalmiutta. Väittelyt ja esitelmät ovat kivoja. Tyttö muuten väitteli yleisön edessä koulussa tässä ennen joulua. Aiheena oli palttiarallaa älylaitteiden haitat vs. hyödyt. Oli kuulema tyytyväinen väittelytaidoistaan.
Kohta sun typy menee jo ylä-asteelle ja poikia alkaa ramppaamaan kylässä, siinäkin mielessä (ihastusta ilmassa jne)! Onko tyttös kova käymään diskoissa?
Koulun diskoista tulee aina mieleen kun vuosia sitten pe-iltana oli koululla taas disko, johon tyttö (kunnon diskohile) jo lähti, mutta poika istui edelleen sohvalla ja katseli lätkää. Kysyin että eikö aio mennä. Poika vastasi: ”Mä oon siellä muna hiessä ravannu vuosia, eiköhän se jo riitä”!! Tämä juttu ei vanhene meillä koskaan.
Marky mark.
Tai siis voitin ne liput vaik tavallaan en edes osallistunut kilpaan se oli vähän hämmentävää ku menin sen instan alle kommentoimaan ja sit se laitto muutaman päivän pääst et voirin liput. Noh saatiin iskä tyttö ilta ja oltiin ihan vaan kahestaan ja oli mukavaa. Mä oon ehkä enempi sellanen et tykkään vie tytön paikkoihin en oo se kaikkein leikkisin isä mut leffat ja muut ni viihdyn ja mulle ei oo ongelma piiretty leffojen kattominen pidän niistäOli mullakin pehmoleluja, mutta en nukkunut niiden kanssa muuta kuin ihan pienenä. Muistan ainakin harmaan kissan nimeltä Kolli-kissa. Sillä oli siimasta viikset ja vihreät lasiset silmät. Nenän pää oli mustaa nahkaa. Hännän päässä ja rinnassa oli valkoista.
Omilla palleroilla on ”the” unilelut jotka ovat saaneet jo vauvana: Pipi-nalle, Topi-tiikeri ja Veijo-nalle. Veijo on varastossa. Tytöillä on pehmot vielä käytössä. Topi-tiikeriä olen jo joutunut paikkailemaan ja täyttämään koska Topin elämä on ollut äärimmäisen vaikea. Topi kerran jo kerettiin jopa adoptoida toiseen kotiin, Topi on ollut roskiksessa, Topi on uinut meressä ja ojassa, Topi on myös haudattu hiekkalaatikkoon, aivan kuten kotiavaimetkin aarteenetsinnässä, avaimet eivät koskaan löytyneet, mutta Topi on aina löytänyt tiensä kotiin! Topi on varmasti kokenut paljon enemmän kuin normi pehmo!
Lasten taidetta olen säilyttänyt lihalaatikollisen verran. Viimeisin taideteos nuorimmalla on fan arttia veljestään. On hieno! Puhelimesta katsoi valokuvaa ja maalasi sitä kuvistunnilla. Seinälle ne ovat nyt jääneet laittamatta. Meillä tosin oli joskus kotona seinägalleria missä taide vaihtui usein. Nuorin tyttö sitten keksi tehdä pysyvääkin taidetta. Hän spraymaalasi huoneensa seinät täyteen kuvia (jo vuosia vuosia sitten) ja niin ikään huoneensa kaikkien kaappien ovet täyteen kuvia/tekstiä siveltimillä ja akryylimaalilla. Saa olla luova! Tiedän että moni ei hyväksy ja kauhistelee, mutta tapansa kullakin sanoi tyttö kun seiniä spreijasi.
Nyt ennen joulua taiteilijaelämä ilmeisesti loppui, koska huone on nyt täysin valkoinen, eikä seinillä ole enää yhtään mitään. Poikaystävänsä kanssa putsailivat seinät ja maalailivat. Jalkapallojulisteita ja muutamia leffajulisteitakin (Stanger things/Harry Potter yms.) oli ennen, ehkäpä ne löytävät vielä paikkansa seinältä. Verhotangossa roikkuu edelleen verhojen sijaan kasa mitaleja. Laittoivat sinne ne turvaan maalaamisen ajaksi. Verhot laitetaan kuulema vasta kesällä kun tarvitsee pimennystä.
Pojan huone on askeettinen siinä mielessä, että seinät ovat tyhjät. Hänellä näkyy hyvin tuo ”huone järjestyksessä - mieli järjestyksessä - kaikki järjestyksessä”. Hyllyssä on muutamia usko aiheisia koristeita, ikoneja, kauniisti maalattu kipsiteos missä Maria on Jeesusvauva sylissä yms. palkintojen kaverina, ja kultainen risti roikkuu naulakossa. Kaverit haukkuu tylsäksi huoneeksi. Ison teeveenkin poika lahjoitti siskolleen kun hän muutti kotoa pois.
Vanhin asuu omassa kodissaan suht naapurissa, siellä on kuule boheemia, voi ristus! Mangaa ja noitajuttuja kämppä täynnä. Eikä siellä asiat oo ”niin justiinsa”. Meidän perheen taiteilija (ihan kirjaimellisestikin)!
PikkuLispetin seinillä komeili muun muassa puolialaston Marky Mark! (laitan liitteeksi tästä kuvan). Hyllyt olivat täynnä muun muassa hienoja upean kirjavia vodkatölkkejä. Spaissarit ei, mutta Madonna kyllä! Ja hevosjulisteita ja hevoskrääsää löytyi myös. Mut hmmm, eikös Posh-spice oo Victoria ja Baby-spice Emma?
Ei ollut pahoja kuulusteluita vävykokelaille, tavallaan, mutta tutustuttiin oikeasti poikiin ja heidän vanhempiin. Meidän vanhempien puheissa ja teoissa ilmenee, että jos on pahat mielessä niin saa koko jengin niskaansa. Kyllä poikia pelotti ja hikoilutti kun nähtiin ekaa kertaa! Tyttöjen veli kyllä hoitaa uhkailun ja kiusaamisen ihan pyytämättä (ennakkoon varmuuden vuoks).
Ihan kunnollisia, kunnioittavia, poikia nämä ovat. Harjoitteluahan tuo seukkaaminen kai tavallaan vasta on, koska ovat melko nuoria vielä. Vävykokelaat ovat reissuilla aina mukana ja nuoret asuvat vähän niin kun toistensa luona loma-aikoina. Arkena en normaalisti anna yökyläillä. Ja urheilu yhdistää kaikkia, kaikki käyvät toistensa otteluissa.
Jyväskylä on kaunis kaupunki, siitä on ajettu tiuhaan ohi. Etenkin pimeällä on loistokas kun kaupungin valot näkyy ja se ihana vesistö! Kun ollaan vierailtu niin paikalliset ovat olleet tosi lupsakoita ja murre on tuttua, tykkään.
En tiedä tuosta opintotuesta, mutta käsittääkseni lainaa on pakko ottaa, jos mielii saada jotakin tukea asumiseen/yliopisto-opiskeluun/elämiseen. Tyttö meinaan tuskin menee töihin opiskelun ohella koska futaa. Treenit 4 krt/vko+pelit matkoineen, turnaukset/cupit. Silloin kun itse opiskelin niin nostin käteisellä kerralla koko potin opintolainaa (nykyään se annetaan säännöstellysti puolen vuoden välein jos oikein ymmärsin), ja tietääkseni silloin ennen tukia sai löyhemmin asumiseen/opiskeluun…olin töissä opiskelun ajan niin en ole varma opintotuista. Facetime on kyllä hyvä, sentään vois sitten kuitenkin nähdä!
Siis saitko Liput Hurmerinnan Jannalta!!?? Janna on IHANA, hyvä
ääni ja taitava eukko!!!
Nykyään ei aidosti kunnioiteta itseä siksi kai kunnioitus muita kohtaan loistaa poissaolollaan. Harva edes rakastaa aidosti itseään kaikkine epätäydellisyyksineen, koska vertailukulttuuri on niin vahvaa. Itseä lähdetään muokkaamaan ja esitetään jotakin mitä ei oikeasti olla/halutaan olla jotakin muuta kuin minä itse. Ei ymmärretä sitä oman uniikkiuden rikkautta ja oman kulttuurin/tapojen rikkautta. Miellyttämisen kulttuurikin on myös vahvadti nykypäivää, ei voida olla omia itsejämme mielipiteinemme muuten canceloidaan/aloitetaan lokakampanja sinua kohtaan. Vaatii suurta rohkeutta nykypäivänä olla aito! Tätä olen parhaani mukaan yrittänyt palleroille opettaa: rohkeutta olla aidosti oma itsensä ja rakastaa ja kunniottaa itseä, ja tutkia suht vapaasti maailmaa. Tämä ei poissulje vanhempien tarjoamia rajoja! Valvonta ja rajat ovat kaikki kaikessa nykyään! Joskus vanhempien on jopa mentävä niinkin pitkälle, että katkaisee lapsensa ja hänen ystävän suhteen, tai estää lapsen pääsyn tiettyihin porukoihin. Se ei välttämättä ole helppo juttu, mutta pakollinen juttu, ja vanhemman työ - hyvä työ! Vanhempien on myös tiedettävä koko ajan missä lapsi menee, ja kenen kanssa, niin netissä kuin irl! Myös kaikki lasten ympärillä olevien lasten ja nuorten vanhemmat tulee tietää ja mielellään tuntea! Vielä tänäkin päivänä tiedän kokonajan missä liikkuvat ja kenen kanssa, ja tiedän kanssaolijoiden vanhemmat. Vaatii suurta uteliaisuutta ja välillä jopa oveluutta, että pysyy kärryillä kaikesta! Ainiin pettymyksien sietäminen! Yksi tärkeimmistä asioista! Jos ei lapsella ole riittävästi pettymyksiä elämässä niin niitä on järjestettävä!
Hmm, ei vissiin olla koskaan oikein tapeltu/suututtu kunnolla lasten kanssa, tai noh, olemme muutamasti kai anteeksipyyntökierrokset tehty joten kai me jotakin väärää ollaan joskus sanottu toisillemme. Mitään sellaista ei kuitenkaan, mitä katuu tai että olisi niin merkittävää, että olisi jäänyt mieleen. Härskejä ollaan välillä suustamme nykyään ja roustaamme toisiamme. Ihan vain oman porukan kesken. Äänikin saattaa välillä nousta (nykyään). Huumori on aina päälimmäisenä, meillä vitsaillaan ja nauretaan todella paljon!
Nykyään, ja jo jonkin aikaa, olen saattanut lähteäkin huudatukseen/väittelemään että näkee onko näistä mihinkään! Ja onhan se kivaa, että lapset oppivat sanavalmiutta. Väittelyt ja esitelmät ovat kivoja. Tyttö muuten väitteli yleisön edessä koulussa tässä ennen joulua. Aiheena oli palttiarallaa älylaitteiden haitat vs. hyödyt. Oli kuulema tyytyväinen väittelytaidoistaan.
Kohta sun typy menee jo ylä-asteelle ja poikia alkaa ramppaamaan kylässä, siinäkin mielessä (ihastusta ilmassa jne)! Onko tyttös kova käymään diskoissa?
Koulun diskoista tulee aina mieleen kun vuosia sitten pe-iltana oli koululla taas disko, johon tyttö (kunnon diskohile) jo lähti, mutta poika istui edelleen sohvalla ja katseli lätkää. Kysyin että eikö aio mennä. Poika vastasi: ”Mä oon siellä muna hiessä ravannu vuosia, eiköhän se jo riitä”!! Tämä juttu ei vanhene meillä koskaan.
Marky mark.
Pari timmaa ja jostain syystä kaukosäädin alkoi toimimaan saa nähä jaksaisko kattoo uusvuos painaa viel simmuiNo en kyllä varmanakaan halua harrastaa mitään saksalaisia esileillejä monoilla tai ilmankaan!
Voi ristus mitä settiä taas!!!
Juu, nuo jutku-natsi jutut näillä on kyl hauskoja.
Huppista, viestistä #36 puuttui lainaus!
Hei muuten! 24.00 alkaa Suomella Slovakiaa vastaan U-20 kiakkoa! Täytyy kytätä! Olipas edellinen matsi hieno voitto Usasta! Oikein makee!
Mun lemppari oli Sporty-spice, muistatko nimeä? Teki Bryan Adamsinki kanssa duon.Joo siis baby spicehan se oli. Mul oli viel iso juliste mis ne oli nahka asuissa ja taisin mä vähän gerinkin perään olla ja oli bäkkäreiden ja mitä nyt suosikki lehdestä sai niissähän oli välil julisteita luitko sä suosikki lehtee?. Siinähän oli se seksuaaliterapeutti erkki vai mikä sen nimi oli minne nuoret esitti seksikysymyksii ja sukupuolitauti juttui ja muita huolenaiheita eiks ollu näin jos oot sitä lukenut joskus? Sit se oli hyvä idea kun oli se ystispalvelu et laiteltiin kirjeitä toisille ympäri suomen
Nojoo mä nään huomenna tyttöö kun sen serkku tulee yökylään ni ehdotin et voisin viedä ne heseen syömään kun tyttö halus sinne nih samal kysyy mitä siellä et tunneilla on oikein käyty. Kuullostaa hyvälle toi mitä sä siitä sanoit et siellä tapahtuu ja vissiin siellä jotain uskonnoistakin mainitaan? Muistakko sä mieluisimman lahjan mitä oot saannut joltain? Mul se oli pienenä radio ohjattava auto. Ja muistatko ne 80 ja 90 luvun ne 3d lasit mil katottiin niit kiekkoi ni nekin oli kivat. Sit vanhempana oli se pleikka ykkönen. Mä jotenkin lopetin kaikki videopelien pelaamisen vuonna 2005-06. Et sen jälkeen satunnaisii kokeilui mut ei oo enään kiinnostusta niinkään niihin peleihin. Onko teillä video pelei kotona ollut ja jos on ni onko sun lapset tykänneet niistä? Entäs pidätkö itse niistä? Ainoo mikä oli ihan mukavaa olin yhes paikkaa mis oli se nintedo wii ni oli sitä keilailuu mukava sil pelaa. Ja luin et kiinassa on kokonainen aavekaupunki ni sen vois muuttaa pelimaailmaksi et kaikki laittaa pelilasit silmälle ja sit se kaupunki näyttää et siellä on mörköi ja kelaa kun juoksee isoihin kerrostaloihin karkuun niitäzomieita ja olis sellanen virtuaali pyssy ni kuntokasvais ja olisi ihan sika siistii. Yks mistä tykkäsin ni oli ne värikuula pyssyt ja niillä sodan leikkiminen. Oltiin stadilaisen perhe kodin järjetelemällä laiva leirillä ni siel mentiin tota sotaa. Mul meni yhteen jannuun hermo ni otettii dueli kummatkin meni 40 metrin päähän toisistaa ja alettiin juosta toisiamme kohti vauhdilla ja tulitimme toisiamme. Onko teil ollu värikuula sotaa perheen kesken? Tai muualla? Sit toinen ku mentiin niin kuula aseil. Nih kerran oli näin et ku meijän piti vallottaa "juoksuhautaa" nih olin toisella puolen ja tilanne oli patti tilantees. Nih sit sanoin kaverille et häh täh joko hyökätään ei tässä oo koko aikaa aikaa maata piereksimässä. Nih sit lähin rynnäkköön ja mua tulitettiin mut meni ohi ja pääsin sinne suojavalliin mutkaan pureutumaan ja vyörytin vain tulittaen ja viholliset pötki karkuun ja heitti niin ettei edes tähdänneet muhun. Voin sanoo et se on itestä mukavaa ja on kyl ihan hyvä kuntoilu muoto varsinkin jos metässä sitä harrastaa kun siellä kaikkee. Ja yks juttu oli se megazone siitäkin pidin erittäin paljon. Vielläköhän itiksessä on se magazone? Vai ootteko te noissa edes käyneet?.
Tosta marky markista nih kaikkihan lyttäs sen musan. Mut yhestä sen biisistä tykkäsin en tiedä miksi mut voin sen tonne tiskoteekkiin laittaa kyllä.
Tai miksei tähänkin. Oliko sul sun mielest sil hyvii biisei?
WAU!Tai siis voitin ne liput vaik tavallaan en edes osallistunut kilpaan se oli vähän hämmentävää ku menin sen instan alle kommentoimaan ja sit se laitto muutaman päivän pääst et voirin liput. Noh saatiin iskä tyttö ilta ja oltiin ihan vaan kahestaan ja oli mukavaa. Mä oon ehkä enempi sellanen et tykkään vie tytön paikkoihin en oo se kaikkein leikkisin isä mut leffat ja muut ni viihdyn ja mulle ei oo ongelma piiretty leffojen kattominen pidän niistä ootteko te käyneet leffoissa paljoo. Vanhemis ihmisis ehkä se ärsyttää et ne on monesti kumoomassa mitä sanoin lapselle ja alkaa vänkäämään vastaan. Ne hoiti aikoinaan ja nyt on mun vuoro elä asetu vastaan siinä mul menee herkästi hermo. Onko sul ollut tälläsii tilanteita ja jos on ni miten oot selvinnyt niistä tilanteista?
Joo bees and honey se oli näin muistelisin kun sanoit. Joo mäkin muistan kaveril oli se vanha nintendo ja se pyssy siihen ni niit duksei tuli kyl ammuttuu. Ja ainiin lastenlinnas oli niit pelei nih kerran sit yks vääräleuka hoitaja tulosti meille rot peliin koodei. Ja siin luki rot koodit dorkille. Mun sisko alko nauraa mulle kun näki sen lapun et mitäs dorka ni mä puolustauduin et dorka on joku tietokone ohjelma en siis tiennyt sillon mitä dorka tarkoittaa ja luulin et se on joku tietokone ohjelma ku olihan silloin se doskinMun lemppari oli Sporty-spice, muistatko nimeä? Teki Bryan Adamsinki kanssa duon.
Tuli Suosikki. Bees and Honey oli se osio?
Muistan ne kiekot ja sen punaisen madsiinan millä pysty kattoo kuvia, esim Disney! Kyllä se lemppareista lempparein lahja oli kasi bittinen Nintendo kaikilla herkuilla eli + duck hunt! Voi ei, niitä Mario 1, 2 ja 3 pelais vieläkin!!!!
On meillä ollu pleikkareita ja läjäpäin pelejä ja lapsilla peli-pc:t.
Ollaan yhdessä lasten kanssa pelattu sport championeja, RayMania ja Lego Harry Potter oli mun lemppareita, pelattiin tytön kanssa HP läpi! Lapset nykyään aika rajoitetusti pelailevat kun ei ole inressejä, urheilu tulee ensin.
Värikuulasotaa ovat pelanneet lätkäjoukkueiden ja futisjoukkueiden kanssa esim. kauden päättäjäisissä. Ruoholahden Megazonessa käytiin muuten vaan. Siellä on myös kiva seinäkiipeilypaikka samas mestas!!! En oo varma onks Itiksessä enää Megazonee. Meillä ammutaan ”kunnon aseilla”. Ostettiin viime mökkireissulle ilmarevolveri mut se oli ihan tyhmä. Kiikarikiväärillä on huomattavasti kivempi ampua. Ollaan tosi innokkaita ampumaan kaikki.
Tarkoitatko tätä biisii:
Se on se äidinmaidossa imetty venäläisyys, joka saa vihaamaan arjalaisuutta ja länsimaista korkeakulttuuria.Saksasta tuli tänään mieleeni että olenkohan mä rasisti vai mikä, mutta koen jotenkin saksalaiset (hollannikkaat summuut sen tyyppiset) etovina
Ei ole enää ongelmakoiriakaanJoutaa lopettaa niiden paukkuja myyntikin
Siis se veti tunnettui joululaului joita muut tehneet ja sekotus omii biisei. Noh tytöt lähtee tanssimaan ja sit se veti uuden biisin mitä ei ollut viellä koskaan ennen vetänyt en vaan muista biisin nimee mul huono nimimuisti et saa tehä monta toistoo et ne muistaa joskus muistaa. Onko sul hyvä muisto. Ainiin ku janna piti spiikin et ilman luottamusta ei oo mitään ja sanoi et kun hän lähtee tanssiin ni ei tarvii soitella perään. Siltä osin siis sopisin jannalle ku oon muutenkin huono soitteliaWAU!❤ Laulaa luikauttiko Janna kauniisti? Mitä biisejä?
Muutamasti vaan käytiin leffassa lasten kanssa porukalla. Ovat käyneet enempi kavereiden kanssa. Mut viimesin mitä kimpas käytiin kattoo, Karviskin oli mukana, Transsilvania 3. Oli hauska!❤
En ole ottanut itseeni vanhempien ihmisten/vieraiden neuvoja. Kiitän kauniisti ja sovellan jos on aihetta. Ulkopuoliset saattaavat nähdä jotakin mille itse on vähän sokea.
Mut siis EN, en kanna karkkia taskussa että saisin lapset hiljenemään. Tämä oli yhden kettukarkkimummon vinkki!![]()
Miten toi kettu liittyi siihen mummoon?WAU! Laulaa luikauttiko Janna kauniisti? Mitä biisejä?
Muutamasti vaan käytiin leffassa lasten kanssa porukalla. Ovat käyneet enempi kavereiden kanssa. Mut viimesin mitä kimpas käytiin kattoo, Karviskin oli mukana, Transsilvania 3. Oli hauska!
En ole ottanut itseeni vanhempien ihmisten/vieraiden neuvoja. Kiitän kauniisti ja sovellan jos on aihetta. Ulkopuoliset saattaavat nähdä jotakin mille itse on vähän sokea.
Mut siis EN, en kanna karkkia taskussa että saisin lapset hiljenemään. Tämä oli yhden kettukarkkimummon vinkki!
Dorka-ohjelma!!!!Joo bees and honey se oli näin muistelisin kun sanoit. Joo mäkin muistan kaveril oli se vanha nintendo ja se pyssy siihen ni niit duksei tuli kyl ammuttuu. Ja ainiin lastenlinnas oli niit pelei nih kerran sit yks vääräleuka hoitaja tulosti meille rot peliin koodei. Ja siin luki rot koodit dorkille. Mun sisko alko nauraa mulle kun näki sen lapun et mitäs dorka ni mä puolustauduin et dorka on joku tietokone ohjelma en siis tiennyt sillon mitä dorka tarkoittaa ja luulin et se on joku tietokone ohjelma ku olihan silloin se doskin.
Mut ei mua nykyään himota pelailla ku niist ei voita mitään ja tuntuu ajan tuhlailulta vaik mä oonkin paras puhumaan ajantuhlailusta.
Mul tuli jotenkin seinäkiipeilyyn jo lapsena et kiitos nyt riittää lastenlinnassa paljon laskeuduttiin niillä ja kiipeiltiin. Huimaako sua korkeilla paikoilla ja pidätkö vai itse kiipeilystä. Tässä kaupungissahan on se ulkokiipeily rata ja tyttö monesti siellä ukin kaa ja mäkin joskus. Sen radan vois testaa mikä siellä lähellä korkeasaarta. Ootteko siellä käyneet itte? Tykkääkö sun lapset luukee muitakin kirjoi kuin pelkkii opinto kirjoi? Mikä siitä ilmarevolverista teki tyhmän? Joo ilmakivääril on hauska ampuu tölkkei. Ootteko käyneet lintsil ottaas ampuma kisoi mä en jotenkin yhtään nähnyt sen tähtäimen läpi ja näytti omituiselle et itenkin tykkään enempi ehkä avotähtäimest. Ku joku juttu niis linssien takaa kattomises on et alkaa särkee silmiä. Kävin kattoo yhen 3d leffan ja ei ollu silmille hyvä kokemus. Et mun silmät ei vaan jostain syystä pidä laseista.
Juuh ei muakaan viellä väsytä ni vois tsiikaa itekkin matsia jotenkin nyt vast havahduin et kellohan on jo 12 kohta joo palataan ja hyvää loppuyötäDorka-ohjelma!!!!Mahtava tapaus!
Ei olla ulkoradoilla käyty kiipeilemässä, mut sisällä kyllä. Ei huimaa mikään korkea paikka., kyllä kiipeilen.
Onhan noita kirjoja vinot pinot siirretty varastoon huoneista, jääkööt lapsen lapsille!❤
Viimeaikoina ovat lukeneet vain kouluun liittyviä kirjoja. Sielläkin tosin luetaan ja esitelmöidään laajasti eri kirjoista ym.
Poika ei juuri muita ole tykännyt lukea kuin tietokirjallisuutta ja joskus kauhua. Todella huonosti on lämmennyt romaaneille. Täytyy ostaa joku venäjänkielinen kirja ni tiiä vaikka innostuis jollain lomalla lukemaan!
Vanhin lukee eniten.
Lintsiltä tyttö voitti sellaisen ihan sairaan ison Taffel sipsipussi veskan, ihan täynnä sipsui. Joko ammunnasta tai koriksesta. Mä tykkään vetää narua ja käydä laitteissa.
Oon ihan hirveä äiti. Houkuttelin lapset TODELLA nuorina (just riitti pituus ikäisekseen pitkillä lapsilla) muun muassa Kingiin!Sanoin et ei se oo mitään, ei tunni missään, ja seuraavasta kierroksesta olisin maksanu mut eivät tulleet uudelleen.
Ainii Lintsil oli se 3d teatteri, tykkäsin!
Se revolveri oli jotenki epätarkka ja painava! Ei lapsetkaan tykänny siitä. Sillä kyllä ampui tölkkejä aidan päältä mutta ei sillä kyllä mielellään tauluun rytkäyttäny.
Nyt kisakatsomoa pystyyn! Kohta alkaa! Palataan!!! Kliffaa iltaa ja hyvää matsia jos katot!!!❤![]()