Rakettien vahingot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

9MM.

Tunnettu jäsen
13.05.2024
2 788
145
63
39
Noh sen verta viel et eilen vähän trollailin rakettien puolesta netis yks nainen sanoi et sen dogi pelkää pauketta ni myönnän et mietin sille piikki vaihtoehtoo. Emmä oikeesti sitä mieltä oo et paukkuarka koira pitäis viedä piikille kuhan vähän provosoin sain kuulla olevani sika😁 joskus kaipaa vaan kevyttä hölmöilyy ku ollu raskaita viikkoi. Ni sellanen pikku puuta heinää ja muutama vesiperä meininkii kaipaa. Mä oikeesti tykkään koirista ja onhan se valitettavaa et koirat pelkää mut kyse 8tunnist. Itel ei oo niin erityistä suhdetta edes raketteihin. Ja kun luin tän uutisen nih kyl se pahalta tuntui et pikkulapsen silmä mennyt Oliko teillä eläinten kaa millainen uusivuosi. Pitäis muistaa ne suojalasit et näin ei tapahdu. Mul on aikuisena aina ollu ne lasit. Nyt en oo pariinvuoteen edes ostanut rakettei. Onko teil tuttui jolla olisi käynyt jotain rakettien kaa?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Jo menneet eivätkä nykyisetkään eläimet ole pelänneet pauketta eivätkä muutakaan metakkaa. ihmislapsemmekin ovat nukkuneet aina ihan rauhassa päikkärit vaikka on porailtu seiniä ja hakattu lattiaa.😁

Vai että siaks kehtas haukkua!😂
Sulla oli kyllä ihan pointtiakin tuossa, että naisten koirat ovat ongelmissa, samaa voidaan nähdä (NYKY)yh-äitien kasvattamissa lapsissa!

Meillä on vältytty kaikilta rakettivaurioilta. On ollut aina suojalasit, ja kaikki muutkin varotoimet huomioonotettuna (sekä omien että muidenkin ruudinkeksijöiden kannalta katsottuna).😁

Ennen olin rakettifani ja esittelin innolla lapsillekin mitä kaikkea voi räjäytellä ja miten.🤗
Nykyään ei enää kiinnosta kuin katsella kaunista väriloistoa ja nuuhkia ihanasti ruudilta tuoksuvaa ilmaa. Meillä ei siis ole enää viimeaikoina ostettu raketteja.

Tutuille/ystäville ja kavereille on kyllä tapahtunut yhtä sun toista. Nuoruudesta muistan erään jolta lähti silmä ja toisen jolta lähti peukalo!

Lemmikkieläimet...
Vois ajatella myös tuotantoeläimiä ja ihan vaan luonnon eläimiä, vai meneekö hetken räiske kaiken yli?
Ei nää citypeurat ja cityjänikset/citypuppelit/cityketut oo kyllä varmaan millänsäkään.🤷‍♀️
Eihän ne välitä ihmisistäkään, just männä viikolla kavelin ketun kanssa, taas, samaa matkaa kotiin. Jäi tien poskeen ihmettelemään jotakin kun ohitin sen.

Lemmikkieläimet...
Vois ajatella myös tuotantoeläimiä ja ihan vaan luonnon eläimiä, vai meneekö hetken räiske kaiken yli?
Kilttimiehenkin havaintojen mukaan se hetken pauke ja räiske menee muun ohi. Vieraiden eläimet, luonto ja ympäristö ei kiinnosta penninkään edestä. Onneksi aika moni tuotantoeläin on niin kaukana asutuksesta ettei pauke ole niin suuri ongelma.
Lemmikit voi muuten totutella paukkeeseen etukäteen.

Jo menneet eivätkä nykyisetkään eläimet ole pelänneet pauketta eivätkä muutakaan metakkaa. ihmislapsemmekin ovat nukkuneet aina ihan rauhassa päikkärit vaikka on porailtu seiniä ja hakattu lattiaa.😁

Vai että siaks kehtas haukkua!😂
Sulla oli kyllä ihan pointtiakin tuossa, että naisten koirat ovat ongelmissa, samaa voidaan nähdä (NYKY)yh-äitien kasvattamissa lapsissa!

Meillä on vältytty kaikilta rakettivaurioilta. On ollut aina suojalasit, ja kaikki muutkin varotoimet huomioonotettuna (sekä omien että muidenkin ruudinkeksijöiden kannalta katsottuna).😁

Ennen olin rakettifani ja esittelin innolla lapsillekin mitä kaikkea voi räjäytellä ja miten.🤗
Nykyään ei enää kiinnosta kuin katsella kaunista väriloistoa ja nuuhkia ihanasti ruudilta tuoksuvaa ilmaa. Meillä ei siis ole enää viimeaikoina ostettu raketteja.

Tutuille/ystäville ja kavereille on kyllä tapahtunut yhtä sun toista. Nuoruudesta muistan erään jolta lähti silmä ja toisen jolta lähti peukalo!
Joo ja sanoi mua epäempaattisemmaksi ihmiseksi 🥲 sillon ku lapsi oli pienempi ni halusin et viettäis tytön kaa tollast perinnet. Ja eiks se pidä paikkaansa et suurinosa eläimistä ei pelkää pauketta? Ja onhan siinä paikkaakin et naisten koirat pelkää ehkä enempi vai pitääkö tämä väite edes paikkaansa? Eilen tapasin yhtä jätkää ja se sanoi et sen koirat ei pidä raketeista ja ehkä jopa pelkää sanoi.
Siis meil lapsis samaa toi et pystyy äänes nukkuun. Mitäs soitikko vauvoille ja lapsille musaa koskaan usein vai vähän? Ootko yllättynyt yhtään lapsien nykypäivän musast mitä ne kuuntelee? Mun tyttö yllätyi ja sanoi et nyt suosikki on lana del rey😊

• Rakkaus
Joo ja sanoi mua epäempaattisemmaksi ihmiseksi 🥲 sillon ku lapsi oli pienempi ni halusin et viettäis tytön kaa tollast perinnet. Ja eiks se pidä paikkaansa et suurinosa eläimistä ei pelkää pauketta? Ja onhan siinä paikkaakin et naisten koirat pelkää ehkä enempi vai pitääkö tämä väite edes paikkaansa? Eilen tapasin yhtä jätkää ja se sanoi et sen koirat ei pidä raketeista ja ehkä jopa pelkää sanoi.
Siis meil lapsis samaa toi et pystyy äänes nukkuun. Mitäs soitikko vauvoille ja lapsille musaa koskaan usein vai vähän? Ootko yllättynyt yhtään lapsien nykypäivän musast mitä ne kuuntelee? Mun tyttö yllätyi ja sanoi et nyt suosikki on lana del rey
Kyllä nuo ”ongelmakoirat” tuntuu juurikin olevan naisilla, mun mielestä.

Kyllöhän nuo eläimet ja ihmisetkin pelkäävät pauketta jos eivät ole tottuneet.🤷‍♀️ Siks kai heidän olis hyvä totuttaa.

Meillä musa on huutanut aina taustalla niin kotona kuin autossakin. Molemmista löytyy lisäks sellaiset bassot että kyä lähtee.🥳

No kyllä tuo musamaku vähän ihmetyttää, tavallaan. Aika paljon venäläistä/uzpekistanilaista musaa löytyy pojan musalistoilta. Tyttö kuuntelee indyä, pumppua ja Leeviä.
Ja juu, kyllä listoilta löytyy osapuilleen kaikki ne lapsuudessa mökkimatkoilla ja kotona soitetut biisit.😃
Apropoo, voitko kuvitella että poika opetteli venäjän kielen ihan itse, koska koulu ei sitä tarjonnut/järjestänyt! Nyt puhuu jo melko sujuvasti!🤩 Tyttö opiskeli koulussa jakson ukrainaa kun venäjää ei ollut tarjolla, ja nyt aloitti venäjän omatoimisen opiskelun.💪 En muista mitä kaikkia kieliohjelmia käyttävät, yksi niistä oli vaan maksullinen. Taitaa olla melko hyvä ohjelma! Molemmilla ihmeen hyvä motivaatio oppia kieliä! Ja tosi hyvän kuuloiset aksentit!😦
Pitäisiköhän Suomen poistaa seuraavaksi kouluista ruåttin kieli!🤔😁 Ruotsi ei ole maistunut yhdellekään lapselle.

Ainiin vaavat ja laulaminen. Lauloin tosi paljon lasten ollessa vaavoja. Oli jännä huomata miten jotkut sävellajit saivat poikani itkemään! Siinä hän istui syöttötuolissa poraamassa kun tyrkytin ruokalusikkaa ja lauloin jotakin vähän synkempää biisiä. Odotan tosi innolla niitä lapsenlapsia, onkohan heillä samoja hassuja piirteitä kun näillä palleroilla!🤗

• Tykkää
Reactions: 9MM.
Kyllä nuo ”ongelmakoirat” tuntuu juurikin olevan naisilla, mun mielestä.

Kyllöhän nuo eläimet ja ihmisetkin pelkäävät pauketta jos eivät ole tottuneet.🤷‍♀️ Siks kai heidän olis hyvä totuttaa.

Meillä musa on huutanut aina taustalla niin kotona kuin autossakin. Molemmista löytyy lisäks sellaiset bassot että kyä lähtee.🥳

No kyllä tuo musamaku vähän ihmetyttää, tavallaan. Aika paljon venäläistä/uzpekistanilaista musaa löytyy pojan musalistoilta. Tyttö kuuntelee indyä, pumppua ja Leeviä.
Ja juu, kyllä listoilta löytyy osapuilleen kaikki ne lapsuudessa mökkimatkoilla ja kotona soitetut biisit.😃
Apropoo, voitko kuvitella että poika opetteli venäjän kielen ihan itse, koska koulu ei sitä tarjonnut/järjestänyt! Nyt puhuu jo melko sujuvasti!🤩 Tyttö opiskeli koulussa jakson ukrainaa kun venäjää ei ollut tarjolla, ja nyt aloitti venäjän omatoimisen opiskelun.💪 En muista mitä kaikkia kieliohjelmia käyttävät, yksi niistä oli vaan maksullinen. Taitaa olla melko hyvä ohjelma! Molemmilla ihmeen hyvä motivaatio oppia kieliä! Ja tosi hyvän kuuloiset aksentit!😦
Pitäisiköhän Suomen poistaa seuraavaksi kouluista ruåttin kieli!🤔😁 Ruotsi ei ole maistunut yhdellekään lapselle.

Ainiin vaavat ja laulaminen. Lauloin tosi paljon lasten ollessa vaavoja. Oli jännä huomata miten jotkut sävellajit saivat poikani itkemään! Siinä hän istui syöttötuolissa poraamassa kun tyrkytin ruokalusikkaa ja lauloin jotakin vähän synkempää biisiä. Odotan tosi innolla niitä lapsenlapsia, onkohan heillä samoja hassuja piirteitä kun näillä palleroilla!🤗
Mistä se sinusta johtuu että juuri naisten omistamat koirat käyttäytyisi pelokkaammin? Ootko huomannut tälläistä koiran käytöstä ihan live elämässäkin vai onko tullut paukkuarkoi koiria vastaan?

Niin siis ettei vauvaaikanakaan totutettaisi hiljaisuudessa nukahtamaan. Itehän soitin lenkeil kaijuttimest musaa ja hyvin nukku😊 noh mikä sun mielestä olisi hyvä ikä saada lapsia? Ite sain 26vuotiaana ja tänään sil oli synttärit. Pe sit lahjoi. Venyi pikkasen uusvuos nyt kotona vähän ruokaa ja herkkuu ja ajois nukkumaan.

Joo ite noist kielist suosittelin tytölle espaniaa. Nyt saksa ja enkku tääl sillain randomil jo alasteel et eri kaupungin kouluissa on erikieli. Esim a koulussa oli se venäjä ja tytön koulussa saksa. Tyttö ei tykkää saksasta mut enkusta tykkää. Pitäis itel alkaa ihan aakkosist uus kieli. Ootko sä opetellut vanhempana uusia kielii? Ite en muista miten se enkun opetteleminen oikein lähti et mitä sillon alussa tehtii et opittiin sitä kieltä. Suomennatko sä päässä jos kuulet vaik englannin kieltä ite ei kyl puhuttaessa mut joskus lukiessa sitä suomentamista pitäis tehä useemmin miettiä niitä merkillisiä sanoja.
Hieno homma et on itseohjautuvia lapsia sulle ja mielenkiintoa löytyy käyttää aikaansa kieltenkin opiskeluun 😊.

Eli onksul jo kaikki vauva kamat talessa jos tulee mahdollisi jälkeläisiä😁 ajatella justhan me saatiin ni ja ei kaukaan kun jo ehkä meistä tulee mummuja ja pappoja :). Siis jos nyt lapsia edes haluavat onko teillä jo puhuttu lapsiasioista tai miten sun lapset edes suhtautuvat pikkulapsiin? Kävittekö te keikoilla kun lapset oli pieniin tyyliin frööpelinpalikat me kyl käytiin

Mistä se sinusta johtuu että juuri naisten omistamat koirat käyttäytyisi pelokkaammin? Ootko huomannut tälläistä koiran käytöstä ihan live elämässäkin vai onko tullut paukkuarkoi koiria vastaan?

Niin siis ettei vauvaaikanakaan totutettaisi hiljaisuudessa nukahtamaan. Itehän soitin lenkeil kaijuttimest musaa ja hyvin nukku😊 noh mikä sun mielestä olisi hyvä ikä saada lapsia? Ite sain 26vuotiaana ja tänään sil oli synttärit. Pe sit lahjoi. Venyi pikkasen uusvuos nyt kotona vähän ruokaa ja herkkuu ja ajois nukkumaan.

Joo ite noist kielist suosittelin tytölle espaniaa. Nyt saksa ja enkku tääl sillain randomil jo alasteel et eri kaupungin kouluissa on erikieli. Esim a koulussa oli se venäjä ja tytön koulussa saksa. Tyttö ei tykkää saksasta mut enkusta tykkää. Pitäis itel alkaa ihan aakkosist uus kieli. Ootko sä opetellut vanhempana uusia kielii? Ite en muista miten se enkun opetteleminen oikein lähti et mitä sillon alussa tehtii et opittiin sitä kieltä. Suomennatko sä päässä jos kuulet vaik englannin kieltä ite ei kyl puhuttaessa mut joskus lukiessa sitä suomentamista pitäis tehä useemmin miettiä niitä merkillisiä sanoja.
Hieno homma et on itseohjautuvia lapsia sulle ja mielenkiintoa löytyy käyttää aikaansa kieltenkin opiskeluun 😊.

Eli onksul jo kaikki vauva kamat talessa jos tulee mahdollisi jälkeläisiä😁 ajatella justhan me saatiin ni ja ei kaukaan kun jo ehkä meistä tulee mummuja ja pappoja :). Siis jos nyt lapsia edes haluavat onko teillä jo puhuttu lapsiasioista tai miten sun lapset edes suhtautuvat pikkulapsiin? Kävittekö te keikoilla kun lapset oli pieniin tyyliin frööpelinpalikat me kyl käytiin
Ranska on helppo. Sen kun osaa, oppii helposti latinankin.

Niin siis ettei vauvaaikanakaan totutettaisi hiljaisuudessa nukahtamaan. Itehän soitin lenkeil kaijuttimest musaa ja hyvin nukku noh mikä sun mielestä olisi hyvä ikä saada lapsia? Ite sain 26vuotiaana ja tänään sil oli synttärit. Pe sit lahjoi. Venyi pikkasen uusvuos nyt kotona vähän ruokaa ja herkkuu ja ajois nukkumaan.

Hieno homma et on itseohjautuvia lapsia sulle ja mielenkiintoa löytyy käyttää aikaansa kieltenkin opiskeluun .

Eli onksul jo kaikki vauva kamat talessa jos tulee mahdollisi jälkeläisiä ajatella justhan me saatiin ni ja ei kaukaan kun jo ehkä meistä tulee mummuja ja pappoja . Siis jos nyt lapsia edes haluavat onko teillä jo puhuttu lapsiasioista tai miten sun lapset edes suhtautuvat pikkulapsiin? Kävittekö te keikoilla kun lapset oli pieniin tyyliin frööpelinpalikat me kyl käytiin
Juu, olen. Osa naisista ottaa rotuja jotka vaativat melko vahvan ohjaajan ja kaikilta se ei onnistu, valitettavasti. Kun koira on epävarma niin pelkää. Koiria puetaan kuin lapsia ha niille vaan lässytetään, eivätkä välttämättä saa toteuttaa itseään rodulle ominaisesti.
Paukkuihin nyt voi totuttaa, meillä oli vauvat/lapset rattaissa ja koiranpentu/koira sylissä/hihnassa ulkina männäaikojen uusina vuosina.

Nuorena ne lapset on hyvä tehdä! Viimeistään kaksvitosena! Toivon kuitenki että lapsilla olis opiskelut hoidettu ja työ alla ennen lapsien työntämistä. Itsellä toimi hyvin ja äitiyspvrahat olivat melko tähtitieteelliset!

Onnen tyttö sulla kun on tarjolla epsaniat ja venäjätkin! Saksasta tuli tänään mieleeni että olenkohan mä rasisti vai mikä, mutta koen jotenkin saksalaiset (hollannikkaat summuut sen tyyppiset) etovina, kielineen päivineen, ja, sama tunne on intialaisia, kiinalaisia ja joitain muita ”kaukoidän kääpiöitä” kohtaan. Siis siinä mielessä että en viehäty heistä ollenkaan! Enkä oikeastaan edes pidä heistä. Ei tästä ole toki ääneen sopivaa puhua mutta luuletteko että mua on ennenkään se kiinnostanut!😁

En ole opetellut kieliä aikuisena nollasta, ainakaan niin että pärjäisin hyvin sillä kielellä. Joitain lauseita tai yksittäisiä sanoja on saattanut tarttua aikuisiällä. En mieti enkussa mitä on suomeks. Enkku on mulle yhtä helppo kielenä kuin Suomi. Luen ja kuuntelen materiaalia englanniksi hyvin paljon. Sitä oppi parhaiten ulkomaanreissuilla pienenä. Leffoistahan se myös on toki tarttunut jo ennen kouluja.

Nolottaa myöntää mutta vauvakamat löytyy: äitiyspakkausten peitot summuut vermeet, vaatteita jne, samoin leikki-ikäisten tärkeimmät lelut eli legot, junaradat, nukketalo, pikkuautot, autoradat, babyborn vaatteineen ja toppapukuineen ja pulkkineen, nukenvaunutkin löytyy!😂 Ja TemppuStiga bmx stongalla ja kakssuunta jalaksilla.🤣
Olen logistiikan ihmelapsi, varastooni mahtuu hyvin paljon tavaraa😁, hyllyt ovat hyvin organisoituja, ja, on mulla ylimääräinen varastotilakin vuokralla.😬

Kaikki lapset haluavat saada lapsia, se on itsestäänselvyys että lisäännytään.❤Nuorin tyttö vöyhöttää tästä eniten. Aina kun jossain on vauva niin se on saatava syliin. Hänestä tulee näillä näkymin jumppamaikka, haluaisi työskennellä nuorten ja lasten kanssa, mutta ei ole luopunut vielä rikostutkijan tai poliisinkaan pestistä. On kyllä tyhmää että pitää muuttaa Jyväskylään jos haluaa jumppamaikaks, ja sisäänpääsyprossa varmaan yks tiukimmista. Nuorin on nyt jo 17-vuotias!!! Mieti! Minne tää aika menee, vasta olivat pikku pojan ja tytön palleroita. Ja sinunkin tyttö on jo iso, onnee vaan sinne synttäreiden kunniaks.❤
Täällä tyttö sai synttärilahjaks napalävärin, mutta eivät suostuneet laittamaan kun oli kuulema liian nuori iho.😂 Mitä se sitten tarkoittaakaan. 🤷‍♀️ Eli eiköhän se unohdu ja varmaan jää tämäkin laittamatta, kuten nenäseptum ja tatuointikin!🤗😁👍

Eipä käyty muistaakseni musakeikoilla ollenkaan lasten ollessa pieniä. Mitä ny satunnaiset musat jossain lintsillä/tapahtumissa. Tyttö aloitti tanssiesitykset 4-vuotiaana niin tanssia ollaan enempi kytätty ja sitten alkoivat urheilut ni urheilumatsit on aina menneet kaiken edelle ja olleet koko perheelle tärkeitä.

Mitä sun tyttö tällä hetkellä harrastaa? Onkos muuten ihastuksia jo ollut!!🤗 Kertooko isille?😊

• Tykkää
Reactions: 9MM.
Saksasta tuli tänään mieleeni että olenkohan mä rasisti vai mikä, mutta koen jotenkin saksalaiset (hollannikkaat summuut sen tyyppiset) etovina, kielineen päivineen, ja, sama tunne on intialaisia, kiinalaisia ja joitain muita ”kaukoidän kääpiöitä” kohtaan. Siis siinä mielessä että en viehäty heistä ollenkaan! Enkä oikeastaan edes pidä heistä. Ei tästä ole toki ääneen sopivaa puhua mutta luuletteko että mua on ennenkään se kiinnostanut!
Mulla sama, mutta kyseessä on venäjänkieliset ja muut samantyyppiset

Latina on just kaunis kieli ja varsinkin kirkossa jos ne gregoiaanit laulaa latinaksi. Ootko sä vai opetellut latinan ja missä käytät sitä kieltä?. Missäs sä opikelit noita kielii kotona vai tyyliin kansalaisopistolla?
Lukiossa ranskaa. Sitten tekstitv latinaa vois harrastaa enemmän mut kasvien myötä tulee tutuksi helposti, koska se egunimi/sukunimi on annettu kuvailuna siitä kasvista.

Juu, olen. Osa naisista ottaa rotuja jotka vaativat melko vahvan ohjaajan ja kaikilta se ei onnistu, valitettavasti. Kun koira on epävarma niin pelkää. Koiria puetaan kuin lapsia ha niille vaan lässytetään, eivätkä välttämättä saa toteuttaa itseään rodulle ominaisesti.
Paukkuihin nyt voi totuttaa, meillä oli vauvat/lapset rattaissa ja koiranpentu/koira sylissä/hihnassa ulkina männäaikojen uusina vuosina.

Nuorena ne lapset on hyvä tehdä! Viimeistään kaksvitosena! Toivon kuitenki että lapsilla olis opiskelut hoidettu ja työ alla ennen lapsien työntämistä. Itsellä toimi hyvin ja äitiyspvrahat olivat melko tähtitieteelliset!

Onnen tyttö sulla kun on tarjolla epsaniat ja venäjätkin! Saksasta tuli tänään mieleeni että olenkohan mä rasisti vai mikä, mutta koen jotenkin saksalaiset (hollannikkaat summuut sen tyyppiset) etovina, kielineen päivineen, ja, sama tunne on intialaisia, kiinalaisia ja joitain muita ”kaukoidän kääpiöitä” kohtaan. Siis siinä mielessä että en viehäty heistä ollenkaan! Enkä oikeastaan edes pidä heistä. Ei tästä ole toki ääneen sopivaa puhua mutta luuletteko että mua on ennenkään se kiinnostanut!😁

En ole opetellut kieliä aikuisena nollasta, ainakaan niin että pärjäisin hyvin sillä kielellä. Joitain lauseita tai yksittäisiä sanoja on saattanut tarttua aikuisiällä. En mieti enkussa mitä on suomeks. Enkku on mulle yhtä helppo kielenä kuin Suomi. Luen ja kuuntelen materiaalia englanniksi hyvin paljon. Sitä oppi parhaiten ulkomaanreissuilla pienenä. Leffoistahan se myös on toki tarttunut jo ennen kouluja.

Nolottaa myöntää mutta vauvakamat löytyy: äitiyspakkausten peitot summuut vermeet, vaatteita jne, samoin leikki-ikäisten tärkeimmät lelut eli legot, junaradat, nukketalo, pikkuautot, autoradat, babyborn vaatteineen ja toppapukuineen ja pulkkineen, nukenvaunutkin löytyy!😂 Ja TemppuStiga bmx stongalla ja kakssuunta jalaksilla.🤣
Olen logistiikan ihmelapsi, varastooni mahtuu hyvin paljon tavaraa😁, hyllyt ovat hyvin organisoituja, ja, on mulla ylimääräinen varastotilakin vuokralla.😬

Kaikki lapset haluavat saada lapsia, se on itsestäänselvyys että lisäännytään.❤Nuorin tyttö vöyhöttää tästä eniten. Aina kun jossain on vauva niin se on saatava syliin. Hänestä tulee näillä näkymin jumppamaikka, haluaisi työskennellä nuorten ja lasten kanssa, mutta ei ole luopunut vielä rikostutkijan tai poliisinkaan pestistä. On kyllä tyhmää että pitää muuttaa Jyväskylään jos haluaa jumppamaikaks, ja sisäänpääsyprossa varmaan yks tiukimmista. Nuorin on nyt jo 17-vuotias!!! Mieti! Minne tää aika menee, vasta olivat pikku pojan ja tytön palleroita. Ja sinunkin tyttö on jo iso, onnee vaan sinne synttäreiden kunniaks.❤
Täällä tyttö sai synttärilahjaks napalävärin, mutta eivät suostuneet laittamaan kun oli kuulema liian nuori iho.😂 Mitä se sitten tarkoittaakaan. 🤷‍♀️ Eli eiköhän se unohdu ja varmaan jää tämäkin laittamatta, kuten nenäseptum ja tatuointikin!🤗😁👍

Eipä käyty muistaakseni musakeikoilla ollenkaan lasten ollessa pieniä. Mitä ny satunnaiset musat jossain lintsillä/tapahtumissa. Tyttö aloitti tanssiesitykset 4-vuotiaana niin tanssia ollaan enempi kytätty ja sitten alkoivat urheilut ni urheilumatsit on aina menneet kaiken edelle ja olleet koko perheelle tärkeitä.

Mitä sun tyttö tällä hetkellä harrastaa? Onkos muuten ihastuksia jo ollut!!🤗 Kertooko isille?😊
Joo on ykskin sulhas ehdokas tuli näyttäytymään nih näytin sille isoo baseball mailaa ja sanoin et ei mitään seksi hommia tai maila tulee käyttöön 😉😝 noh joo ei oo ollu oikeesti viellä. Kyl se hyvin kertoo asioista mitä ei oo edes äitille kertonut meil o ihan hyvät välit. Nyt ei vaan olla nähty kovin usein et useemminkin vois mut tuntuu et silläkin koko ajan menoo ja kaveri kyläilyi mikä hieno homma toki. Tyttö harrastaa teatterii 2 kertaa viikos ja oon tyytyväinen et valitsi sen harrastuksen voi tuoda lisää itseilmaisuun rohkeutta ja uskaltaa esiintyä yleisönkin edes ja improo tietty. Pidätkö sä yhtään teatterista?.

Mul noista muista maista ei tuu sillain ettenkö pitäisi heistä tai kielestä vaikka saksaa en kyl alkaisi edes opetteleen vaikuttaa vaikeelle kielelle jos lähdemme tytön kaa joskus saksaan se saa tilaa mulle saksaks sit pihvit ja muut 😁 ootteko te käynyt lasten kaa ulkomailla ollenkaan jos niin missä päin?
Äitiyspakkaus on kyl hieno homma tyttöni nukkui juuri syntyneenä sitkun päästiin synnäriltä ni siin äitiyspakkaus laatikossa sellanen piippalakki päässä oli suloinen näky ja vähän välii tarkistelin. Et hengittäähän se😊 kuuluitteko te viellä kirkkoon sähän joskus sanoit et poikasi tykkää hengelisistä asioista vai muistanko väärin. Onko se käynnyt messuissa ja voisitko sinä käydä?.

Noh jyväskylä ei oman kokemuksen mukaan oo mukava etelän hedelmille tosi ylimielistä sakkia muualta tulleita kohtaan noh okei 20vuotta mennyt kun sieltä lähdin. Mä en siitä kaupungista pitänyt itse pakosta jouduin siellä muutaman vuoden elää mut unelmoin takaisin eteläänpääsystä ja olin etäinen siellä ja äkkiä pois. Mut toivottovasti tyttösi pääsee sinne joskus unelman saavuttaminen vaatii ehkä kärsimystä ja jyväskyläläiset on oppineet jo käytöstavat tässä parinkymmenen vuoden aikana ja toivottovat muualta tulleet tervetulleiksi😂.

Mikä saa sut ettet pidä saksalaisista. Mä ehkä just saksalaisista pidän ku nekin on jäyhiä ja ei ehkä niin kevytkenkäisiä ja ei oo läpän heiton mwstareita vaan vakavia eiks ne oo vähänkuin suomalaiset sillain et kaikki tunteet on tasaisia et vaik olis ilosta ni ilme pysyy vakaana. Sit sängyssä ne on kinkyjä😁. Mut siis niilläkin on täsmällisyys niinkuin suomalaisilla ja hommat hoituu. Jos tapaat jonkun toisen ni ootko sä etuajassa täsmällisesti vai myöhässä? Ite oon yleensä reippaasti etuajassa ja otan ennakkoo aika paljon jos tapaaminen on uudessa paikka et varmasti löydän sen paikan 😊.

Joo siis mähän tulin tänne palstalle 10vuotta sitten paljon on mahtunut siihen aikaan ja tapahtunut.

• Tykkää
Lukiossa ranskaa. Sitten tekstitv latinaa vois harrastaa enemmän mut kasvien myötä tulee tutuksi helposti, koska se egunimi/sukunimi on annettu kuvailuna siitä kasvista.
Pärjäätkö ranskalla ranskassa. Vai oletko käynyt koskaan ranskassa? Missäpäin ranskaa haluisit käydä? Löytyykö sult paljon kasvei? Hitsikun ei löydy sellaista kielikouluu et se kestäis tyyliin vuoden et olisi joka päivä katellut kielikoului ni esim kansalaisopistolla ne on 12 tunnin mittaisii kurssei vaan et en tiiä riittäisikö tuo minulle sitten. Ootko sä käynnyt vanhempana kansalaisopistolla? Mun mielestä ruotsin vois vaihtaa vapaaehtoiseksi kun ruotsissa pärjää enkullakin nih tilalle sit joku muu kieli tyyliin espania ku sil pärjäis tosi mones maassa kun sen oppii. Hei jos sä osaat ranskaa ja latinaa ni haluisitko alkaa pitää opettajan muodossa meille kieli tuntei tällä palstalla ihan sieltä aakkosista lähtien?

• Tykkää
Joo on ykskin sulhas ehdokas tuli näyttäytymään nih näytin sille isoo baseball mailaa ja sanoin et ei mitään seksi hommia tai maila tulee käyttöön noh joo ei oo ollu oikeesti viellä. Kyl se hyvin kertoo asioista mitä ei oo edes äitille kertonut meil o ihan hyvät välit. Nyt ei vaan olla nähty kovin usein et useemminkin vois mut tuntuu et silläkin koko ajan menoo ja kaveri kyläilyi mikä hieno homma toki. Tyttö harrastaa teatterii 2 kertaa viikos ja oon tyytyväinen et valitsi sen harrastuksen voi tuoda lisää itseilmaisuun rohkeutta ja uskaltaa esiintyä yleisönkin edes ja improo tietty. Pidätkö sä yhtään teatterista?.

Mul noista muista maista ei tuu sillain ettenkö pitäisi heistä tai kielestä vaikka saksaa en kyl alkaisi edes opetteleen vaikuttaa vaikeelle kielelle jos lähdemme tytön kaa joskus saksaan se saa tilaa mulle saksaks sit pihvit ja muut ootteko te käynyt lasten kaa ulkomailla ollenkaan jos niin missä päin?
Äitiyspakkaus on kyl hieno homma tyttöni nukkui juuri syntyneenä sitkun päästiin synnäriltä ni siin äitiyspakkaus laatikossa sellanen piippalakki päässä oli suloinen näky ja vähän välii tarkistelin. Et hengittäähän se kuuluitteko te viellä kirkkoon sähän joskus sanoit et poikasi tykkää hengelisistä asioista vai muistanko väärin. Onko se käynnyt messuissa ja voisitko sinä käydä?.

Noh jyväskylä ei oman kokemuksen mukaan oo mukava etelän hedelmille tosi ylimielistä sakkia muualta tulleita kohtaan noh okei 20vuotta mennyt kun sieltä lähdin. Mä en siitä kaupungista pitänyt itse pakosta jouduin siellä muutaman vuoden elää mut unelmoin takaisin eteläänpääsystä ja olin etäinen siellä ja äkkiä pois. Mut toivottovasti tyttösi pääsee sinne joskus unelman saavuttaminen vaatii ehkä kärsimystä ja jyväskyläläiset on oppineet jo käytöstavat tässä parinkymmenen vuoden aikana ja toivottovat muualta tulleet tervetulleiksi.

Mikä saa sut ettet pidä saksalaisista. Mä ehkä just saksalaisista pidän ku nekin on jäyhiä ja ei ehkä niin kevytkenkäisiä ja ei oo läpän heiton mwstareita vaan vakavia eiks ne oo vähänkuin suomalaiset sillain et kaikki tunteet on tasaisia et vaik olis ilosta ni ilme pysyy vakaana. Sit sängyssä ne on kinkyjä. Mut siis niilläkin on täsmällisyys niinkuin suomalaisilla ja hommat hoituu. Jos tapaat jonkun toisen ni ootko sä etuajassa täsmällisesti vai myöhässä? Ite oon yleensä reippaasti etuajassa ja otan ennakkoo aika paljon jos tapaaminen on uudessa paikka et varmasti löydän sen paikan .

Joo siis mähän tulin tänne palstalle 10vuotta sitten paljon on mahtunut siihen aikaan ja tapahtunut.

Hyvät suunnitelmat, isä on perheen suojelija, niin varmistaa toki, että poika kohtelee tyttöä kunnioittavasti ja oikein.💪 Meidän nuorin tyttö alkoi raahaamaan poikia kotiin jo melko nuoresta. Pelasivat muun muassa shakkia, ikään kuin vielä niinkään olisivat osanneet.😁 Nykyään hakkaa kyllä tavan pelaajat tuosta noin vain.👍 Hauskoja kuvia löytyy, jossa leikitään kavereiden kanssa vanhempaa ja viisaampaa.😁 Myös kokki kolmonen oli hitti. Minä jouduin kuvaajaksi kun lapset vetivät lonkalta patakakkosen/kokkikolmosen. Tytöillä on ollut vähän liikaakin vientiä aina, nyt molemmat ovat olleet pitkässä suhteessa jo hyvän aikaa. Isänsä, ja minäkin olemme kyllä aikoinaan haastateltu klopit hyvin tarkkaan, ja kerrottu millaiset odotukset meillä on poikien suhteen. Tyttöjen veli toki kiusaa ja uhkailee näitä vävyehdokkaita aina kuin mahdollista!😁 Haha, ja joulun aikaan väänsivät pojissa kättä!😂
Teatterilla mennään teillä vieläkin siis, hyvä että on pysynyt!
Teatteri on aivan supersiistiä ja loistavaa itsensä kehittämistä ja itsetuntemusta lisäävää!❤ Kaverin tyttö harrastaa myös. Kyllä me joskus teatterissakin käydään. Viime käynnistä on tosin aikaa.

Tää eri maiden ihmisten dissaus on kyllä mielenkiintoinen fiilis. Olen matkustanut paljon ja mulla on monia ulkomaalaisia samoissa piireissä, ja sitten kun ynnäilee kaikki kokemukset niin tällainen tunne on muodostunut. En saa yhteyttä oikein muodostettua!🤷‍♀️ En minä mitenkään ylpeä tästä tuntemuksesta ole vaan pidän tätä lähinnä todella outona - olisi kiva tietää että miten voin ajatella näin. En voisi edes kuvitella että koskaan pariutuisin saksalaisen, kiinalaisen, intialaisen tms. kanssa.😷 Musiikinkin kanssa on niin että täytyy olla älyttömän hyvä melodia että voi kuunnella. Esim. Rammsteinilla pari balladia, ja sitten lisäks VAIN kolme muuta saksalaista biisiä mitä voi kuunnella, kaikista mitä olen koskaan kuullut! Se kieli on minun korviini aivan järkyttävän kuuloista!!!! Yleensä tykkään eri maan kielistä, kuten esim. ranska. italia, venäjä tai vaikkapa uzbekki.😁
En myöskään pidä saksalaisten (tai heidän kaltaisten) ulkonäöstä! Iso leuka pienet huulet, vähän niinku Schumacher!😬😷 Pahinta oliski juuri tuo kinky Schumacher sängyssä!!🤢🫤
Joo, muistat oikein, poika on hengellisin meistä. Ei tosin käy missään seurakunnassa, eikä ole niinkään suuntautunut mihinkään tiettyyn uskontoon, mutta elää erittäin säntillisesti ja kurinalaisesti itseensä ja jumalaan uskoen. Kaikki muut perheenjäsenet kuuluvat näennäisjäseninä/tapakristittyinä kirkkoon (evlut), paitsi nuorin tytär. Annoin luvan erota että tyttö pääsi et-tunneille. Elämänkatsomustieto oli todella hänen juttu, se on varmaan yksi kehittävimmistä ja ennen kaikkea AINOA aine esim. itsetuntemuksen opetteluun koulussa, siinä opetellaan myös pohtimaan ja asettamaan rajoja, arvostan! Jotenkin se kirkkoon meno meillä aina vaan jää, vaikka siitä puhutaan. Joulukirkkoonkin on pitänyt mennä jo monet joulut.😬

Jyväskylä on ainakin turistina ollessa ollut ihana kaupunki, mutta on se liian kaukana. Eikä paikka siinä mielessä huoleta - tyttö pärjää kyllä missä vain, on tosi rohkea, supliikki ja sosiaalisesti äärimmäisen lahjakas diplomaattinen luonne. Toivoisin vain, että lasten ei tarvistisi ottaa opintolainaa, siksi lähinnä karsastan sitä että muuttavat pois kotoa. Talousnäkymät eivät ole Suomessa kovin hyviä. Ja, olishan se aika karua jos ei nähtäisi enää usein.🥺 Noh, miten ikinä päättävätkään hyvän pohdiskelun päätteeksi, niin täyden tuen saa. Ja, olemme aina keskustelleet asioista sillä tavalla, että sitoutua pitää täysillä, mutta kerralla ei välttämättä osu oikeaan, joskus on vaihdettava suuntaa, ja se on täysin ok! Avoimina ja Uteliaina vaan täysillä matkaan katsomaan mitä tulee!💪 Tyttö pelais sitten Jypsissä (JPS) jos sinne muuttais, tämäkin vielä!🙄😁😂

Voisin varmasti jonkun mielestä olla huomattavasti parempi ihminen mutta onneksi lapsistani on tullut erikoisen hienoja. Mutta, kun kysyit olenko ajoissa…niin joo, kyllä olen. Tulee mieleen ensimmäiset ”paremmat” työpaikat johon aikoinaan pääsin. Repäisin puhelinluettelon karttasivun käteen ja lähdin tsekkailemaan hoodit paikan päällä edellisenä päivänä, että varmasti löysin perille hyvissä ajoin.😁

Yhteistyössä