Joo on ykskin sulhas ehdokas tuli näyttäytymään nih näytin sille isoo baseball mailaa ja sanoin et ei mitään seksi hommia tai maila tulee käyttöön noh joo ei oo ollu oikeesti viellä. Kyl se hyvin kertoo asioista mitä ei oo edes äitille kertonut meil o ihan hyvät välit. Nyt ei vaan olla nähty kovin usein et useemminkin vois mut tuntuu et silläkin koko ajan menoo ja kaveri kyläilyi mikä hieno homma toki. Tyttö harrastaa teatterii 2 kertaa viikos ja oon tyytyväinen et valitsi sen harrastuksen voi tuoda lisää itseilmaisuun rohkeutta ja uskaltaa esiintyä yleisönkin edes ja improo tietty. Pidätkö sä yhtään teatterista?.
Mul noista muista maista ei tuu sillain ettenkö pitäisi heistä tai kielestä vaikka saksaa en kyl alkaisi edes opetteleen vaikuttaa vaikeelle kielelle jos lähdemme tytön kaa joskus saksaan se saa tilaa mulle saksaks sit pihvit ja muut ootteko te käynyt lasten kaa ulkomailla ollenkaan jos niin missä päin?
Äitiyspakkaus on kyl hieno homma tyttöni nukkui juuri syntyneenä sitkun päästiin synnäriltä ni siin äitiyspakkaus laatikossa sellanen piippalakki päässä oli suloinen näky ja vähän välii tarkistelin. Et hengittäähän se kuuluitteko te viellä kirkkoon sähän joskus sanoit et poikasi tykkää hengelisistä asioista vai muistanko väärin. Onko se käynnyt messuissa ja voisitko sinä käydä?.
Noh jyväskylä ei oman kokemuksen mukaan oo mukava etelän hedelmille tosi ylimielistä sakkia muualta tulleita kohtaan noh okei 20vuotta mennyt kun sieltä lähdin. Mä en siitä kaupungista pitänyt itse pakosta jouduin siellä muutaman vuoden elää mut unelmoin takaisin eteläänpääsystä ja olin etäinen siellä ja äkkiä pois. Mut toivottovasti tyttösi pääsee sinne joskus unelman saavuttaminen vaatii ehkä kärsimystä ja jyväskyläläiset on oppineet jo käytöstavat tässä parinkymmenen vuoden aikana ja toivottovat muualta tulleet tervetulleiksi.
Mikä saa sut ettet pidä saksalaisista. Mä ehkä just saksalaisista pidän ku nekin on jäyhiä ja ei ehkä niin kevytkenkäisiä ja ei oo läpän heiton mwstareita vaan vakavia eiks ne oo vähänkuin suomalaiset sillain et kaikki tunteet on tasaisia et vaik olis ilosta ni ilme pysyy vakaana. Sit sängyssä ne on kinkyjä. Mut siis niilläkin on täsmällisyys niinkuin suomalaisilla ja hommat hoituu. Jos tapaat jonkun toisen ni ootko sä etuajassa täsmällisesti vai myöhässä? Ite oon yleensä reippaasti etuajassa ja otan ennakkoo aika paljon jos tapaaminen on uudessa paikka et varmasti löydän sen paikan .
Joo siis mähän tulin tänne palstalle 10vuotta sitten paljon on mahtunut siihen aikaan ja tapahtunut.
Hyvät suunnitelmat, isä on perheen suojelija, niin varmistaa toki, että poika kohtelee tyttöä kunnioittavasti ja oikein.

Meidän nuorin tyttö alkoi raahaamaan poikia kotiin jo melko nuoresta. Pelasivat muun muassa shakkia, ikään kuin vielä niinkään olisivat osanneet.

Nykyään hakkaa kyllä tavan pelaajat tuosta noin vain.

Hauskoja kuvia löytyy, jossa leikitään kavereiden kanssa vanhempaa ja viisaampaa.

Myös kokki kolmonen oli hitti. Minä jouduin kuvaajaksi kun lapset vetivät lonkalta patakakkosen/kokkikolmosen. Tytöillä on ollut vähän liikaakin vientiä aina, nyt molemmat ovat olleet pitkässä suhteessa jo hyvän aikaa. Isänsä, ja minäkin olemme kyllä aikoinaan haastateltu klopit hyvin tarkkaan, ja kerrottu millaiset odotukset meillä on poikien suhteen. Tyttöjen veli toki kiusaa ja uhkailee näitä vävyehdokkaita aina kuin mahdollista!

Haha, ja joulun aikaan väänsivät pojissa kättä!

Teatterilla mennään teillä vieläkin siis, hyvä että on pysynyt!
Teatteri on aivan supersiistiä ja loistavaa itsensä kehittämistä ja itsetuntemusta lisäävää!❤ Kaverin tyttö harrastaa myös. Kyllä me joskus teatterissakin käydään. Viime käynnistä on tosin aikaa.
Tää eri maiden ihmisten dissaus on kyllä mielenkiintoinen fiilis. Olen matkustanut paljon ja mulla on monia ulkomaalaisia samoissa piireissä, ja sitten kun ynnäilee kaikki kokemukset niin tällainen tunne on muodostunut. En saa yhteyttä oikein muodostettua!

En minä mitenkään ylpeä tästä tuntemuksesta ole vaan pidän tätä lähinnä todella outona - olisi kiva tietää että miten voin ajatella näin. En voisi edes kuvitella että koskaan pariutuisin saksalaisen, kiinalaisen, intialaisen tms. kanssa.

Musiikinkin kanssa on niin että täytyy olla älyttömän hyvä melodia että voi kuunnella. Esim. Rammsteinilla pari balladia, ja sitten lisäks VAIN kolme muuta saksalaista biisiä mitä voi kuunnella, kaikista mitä olen koskaan kuullut! Se kieli on minun korviini aivan järkyttävän kuuloista!!!! Yleensä tykkään eri maan kielistä, kuten esim. ranska. italia, venäjä tai vaikkapa uzbekki.

En myöskään pidä saksalaisten (tai heidän kaltaisten) ulkonäöstä! Iso leuka pienet huulet, vähän niinku Schumacher!

Pahinta oliski juuri tuo kinky Schumacher sängyssä!!

Joo, muistat oikein, poika on hengellisin meistä. Ei tosin käy missään seurakunnassa, eikä ole niinkään suuntautunut mihinkään tiettyyn uskontoon, mutta elää erittäin säntillisesti ja kurinalaisesti itseensä ja jumalaan uskoen. Kaikki muut perheenjäsenet kuuluvat näennäisjäseninä/tapakristittyinä kirkkoon (evlut), paitsi nuorin tytär. Annoin luvan erota että tyttö pääsi et-tunneille. Elämänkatsomustieto oli todella hänen juttu, se on varmaan yksi kehittävimmistä ja ennen kaikkea AINOA aine esim. itsetuntemuksen opetteluun koulussa, siinä opetellaan myös pohtimaan ja asettamaan rajoja, arvostan! Jotenkin se kirkkoon meno meillä aina vaan jää, vaikka siitä puhutaan. Joulukirkkoonkin on pitänyt mennä jo monet joulut.
Jyväskylä on ainakin turistina ollessa ollut ihana kaupunki, mutta on se liian kaukana. Eikä paikka siinä mielessä huoleta - tyttö pärjää kyllä missä vain, on tosi rohkea, supliikki ja sosiaalisesti äärimmäisen lahjakas diplomaattinen luonne. Toivoisin vain, että lasten ei tarvistisi ottaa opintolainaa, siksi lähinnä karsastan sitä että muuttavat pois kotoa. Talousnäkymät eivät ole Suomessa kovin hyviä. Ja, olishan se aika karua jos ei nähtäisi enää usein.

Noh, miten ikinä päättävätkään hyvän pohdiskelun päätteeksi, niin täyden tuen saa. Ja, olemme aina keskustelleet asioista sillä tavalla, että sitoutua pitää täysillä, mutta kerralla ei välttämättä osu oikeaan, joskus on vaihdettava suuntaa, ja se on täysin ok! Avoimina ja Uteliaina vaan täysillä matkaan katsomaan mitä tulee!

Tyttö pelais sitten Jypsissä (JPS) jos sinne muuttais, tämäkin vielä!

Voisin varmasti jonkun mielestä olla huomattavasti parempi ihminen mutta onneksi lapsistani on tullut erikoisen hienoja. Mutta, kun kysyit olenko ajoissa…niin joo, kyllä olen. Tulee mieleen ensimmäiset ”paremmat” työpaikat johon aikoinaan pääsin. Repäisin puhelinluettelon karttasivun käteen ja lähdin tsekkailemaan hoodit paikan päällä edellisenä päivänä, että varmasti löysin perille hyvissä ajoin.