Rakentaneet! Tuleeko invamitoituksella rakennettavat neliöt rakennusoikeuden päälle ekstrana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Ja nyt tietoa kiitos, arvauksia osaan esittää itsekin:).

Eräässä rakennusprojektissa yritetään ylittää rakennusoikeus yli 20 neliöllä inva-mitoitukseen perustuen. Voiko tuollainen mennä läpi? Rakennuslupaa ei vielä ole myönnetty.

Ei, Kyllä ne lasketaan siinä missä kaikki muutkin neliöt.
Se on sitten eri juttu saatteko ylittää neliöt jos oikein hyvin onnistutte perustelemaan ja viranomaiset sattuvat olemaan suopealla päällä. Ainahan sitä voi ja kannattaa yrittää.

Kiitos tiedoista:flower:. Se onkin sitten mysteeri, miksi eräälle suurelle tontille haetaan lupaa ylittää rak.oikeus yhteensä n. 200 neliöllä, eli yli 20 neliöllä per asunto. Eihän tontin tehokkuuskaan voi vaihdella samalla alueella eri tonteilla? Samahan se on oltava ok-taloilla ja rivareilla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos tiedoista:flower:. Se onkin sitten mysteeri, miksi eräälle suurelle tontille haetaan lupaa ylittää rak.oikeus yhteensä n. 200 neliöllä, eli yli 20 neliöllä per asunto. Eihän tontin tehokkuuskaan voi vaihdella samalla alueella eri tonteilla? Samahan se on oltava ok-taloilla ja rivareilla?

Ne ovat onnistuneet perustelemaan poikkeuslupahakemuksensa todella hyvin.

Ne perustelut mä haluan tietää, joten suunta kohti rakennusvirastoa:).

Et sattuis arkkitehti osata arvioida, kuinka yleistä on, että arkkitehtitoimiston piirtämän taloyhtiön rakennuslupa ei menisi sellaisenaan läpi?

Et sattuis arkkitehti osata arvioida, kuinka yleistä on, että arkkitehtitoimiston piirtämän taloyhtiön rakennuslupa ei menisi sellaisenaan läpi?

Jos kyseessä on kokenut arkkitehti tai arkkitehtitoimisto, niin hyvin harvinaista. Ammattilainen yleensä tietää hyvin tarkkaan mitä siihen lupaan vaaditaan missäkin kaupungissa/kunnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja arkkitehti:

Jos kyseessä on kokenut arkkitehti tai arkkitehtitoimisto, niin hyvin harvinaista. Ammattilainen yleensä tietää hyvin tarkkaan mitä siihen lupaan vaaditaan missäkin kaupungissa/kunnassa.

Näin arvelinkin. Täytyypä selvitellä asiaa, kiitos sulle:).

Alkuperäinen kirjoittaja arkkitehti:

Näin arvelinkin. Täytyypä selvitellä asiaa, kiitos sulle:).

ole hyvä vaan

Yhteistyössä