Rakennustyömaan jyrien käyttö aika laki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Onko jokin laki, minkä mukaan ei saa käyttää tiettyinä kellon aikoina rakennustyömaan koneita asutus alueella? Eli siis saako ne jyskää noilla koneilla ihan laillisesti vielä klo.21.30..käyttäävät siis jyriä tossa meidän vieressä..ja aamulla sama alkaa jo klo.6..haluaisin valittaa noista, mutta voinko edes..kun en oikein tiedä onko se ihan ok et ne saa pitkin öitä jyskää..vituttaa nimittäin jo aika paljon..

No toi otsikko voi olla kirjotettu ihan päin persettä:D se ei ole tässä olennaista..vaan tää vitututs jonka noi saa aikaan noisen koneidensa kanssa!

Otsikko oli ihan hauska :)

Mutta valitettavasti nuo ajat eivät vielä kuulosta sellaisilta, että valittamisesta olisi hyötyä, kyllä monella raksalla aloitetaan hommat kuudelta aamulla. Tuo ilta kuulostaa myöhäiseltä, mutta ehkä painavat urakkahommia? Valmistuu ainakin nopeammin...

Kaupungin järjestyssäännöistä löytyy tieto hiljaisuudesta, yleensä se on klo 22- 06, mutta hankkimalla luvan (jonka työmaat kyllä saavat helposti) voidaan töitä jatkaa vaikka ympäri vuorokauden. Voithan siis soittaa kaupungille ja kysyä onko luvat kunnossa, mutta käytännössä et kyllä voi tehdä yhtään mitään. 21.30 ei todellakaan ole mikään yö.

Urakka työnähän noi vissiin painaa..ja siis kyseessä ei ole ruuhkainen alue, vaan ihan rauhallinen asutus alue johon noi väsää turvakotia..rupee vaan vituttaa kun toukokuusta saakka ovat jyskäneet..ja kyllä mulle on jo yö klo.21.30 kun aamullapitää nousa 6 aikaa ylös duuniin..ja uni ei tuu kun ne ryskää jyrien kaa..

Ei se mitään ruuhkia edes vaadi, ihan vain kiireisen aikataulun tilaajan puolelta, niin kuin julkisilla rakennuksilla usein on, että tekevät pidempää päivää. Se että sinun pitää mennä nukkumaan jo alkuillasta ei silti tee siitä yötä eikä muutenkaan millään lailla laitonta tai oikeuta valittamaan mihinkään.

Tuntuu aika oudolta, jos ne on käyttäneet jyriä toukokuusta lähtien joka päivä klo 6.00-21.30.

Mithän ne mahtaa jyrätä. Ei niillä ainakaan ole ollut aikataulujen kanssa kiire.

Mä olen puusilmä. Luin otsikon "Rakennustyömään jyrien käyttö aika laski" ja olin jo tulossa kommentoimaan, että kaikesta sitä tutkimusta/seurantaa tehdäänkin...:D

[QUOTE="vieras";27206434]Tuntuu aika oudolta, jos ne on käyttäneet jyriä toukokuusta lähtien joka päivä klo 6.00-21.30.

Mithän ne mahtaa jyrätä. Ei niillä ainakaan ole ollut aikataulujen kanssa kiire.[/QUOTE]

Näinpä.

Yhteistyössä