rakennusprojekti+ vauva+taapero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia

Vieras
Sain haamun.

Jos tämä on nyt sitten totta, niin ensi keväänä meillä tuore vauva, 2-vuotias (uhmaikäinen?) taapero ja rakennusprojekti. Voiko tuosta yhtälöstöä selvitä täysjärkisenä?

Aiomme teetättää rakennusurakan ulkopuolisilla, mutta miehen on tarkoitus olla tontilla apumiehenä mahd. paljon.

Mummo asuu samassa kaupungissa eli hoitoapua olis onneksi tarjolla.

Olisi kiva kuulla "kohtalotovereiden" kokemuksia / vinkkejä.

Mimmi-73 :o

Moi!

Meillä on juuri selvitty tuosta projektista. Esikoinen oli noin 2v kun alettiin rakentaan ja toista odotin jo rakentamisen alussa. Rakentaminen oli jo loppusuoralla kun vaavi syntyi. Meillä oli timpuri koko rakentamisen ajan, mutta mies teki kaikki illat apuhommia omien töiden ohella. Viimmeiset kuukaudet (n.3kk) oli todella raskasta. Esikoinen oli tosi mustis vaavista ja lisäksi olin kaikki illat lasten kanssa yksin. Niin ja mulla tais olla aika paha babyblus koska mielialat vaihteli tosi rajusti. Anoppi tosin asuu ihan lähellä ja piti esikoistamme pari päivää viikossa hoidossa ja siitä oli suuri apu. Olen kuitenkin sitä mieltä että rakentaminen kaiken tän muun ohella kannatti. Raskastahan se on mutta siihen pitää suhtautua että aikansa kutakin. Yksi asia kyllä helpotti tätä soppaa eli vaavi oli TOSI helppo. Nukku alusta asti yöt rauhallisesti eikä vatsavaivoista tai koliikista tietoakaan. En tiedä kuinka olisin jaksanut jos olisi ollut koliikki vauva kuten siskonsa. Tsemppiä ja jaksamista teille!

Moi!

Meillä juuri rakennusprojekti käynnissä, esikoinen täyttää kolme heinäkuussa ja laskettuaika vauvalle on kesäkuun lopussa. Mies on yksityisyrittäjä ja meidän talo rakennetaan pitkästä tavarasta, joten käytännössä mun mies rakentaa sen. Joustoa tää vaatii kaikilta ja pitkää pinnaa... Mutta meillä on "nostettu kissa pöydälle" ja puhuttu näistä asioista ja ollaan yhdessä vaan päätetty selvitä tästä. Joten tilanne ja päivä kerrallaan mennään. Tavoite olisi kuitenkin olla vielä naimisissa tän projektin jälkeenkin!

Toisaalta koen helpottavaksi tän, että olen kotona. Näin mulla on päivisin aikaa rauhassa hoitaa taloutta, joten siivoaminen jne. ei kiristä välejä ja mulla on mahdollisuus hoitaa juoksevia asioita kotoa käsin. Esikon päiväkotipaikan kohtaloa ei ole vielä ratkaistu. Jos uusi tulokas on ns. "hankala" vauva, niin kaikkien jaksamisen kannalta on varmaan parempi, että hän jatkaa osa-aikaisena päiväkodissa. Jos vauva taas on hyväntuulisempi tapaus, niin sitten toki esikkokin saa jäädä kotihoitoon. (Esikko vaan oli ns. "vaativa" vauva...)Mutta toistaiseksi kaikki on sujunut hyvin, vaikka kevät ajoittain tuntuikin todelliselta kaaokselta. Uskoisin, että kun siitä selvittiin, niin tää loppu sujuu jo kuin leikki! Lisäksi aikataulun joustavuus on etu, meillä ei ole tulenpalava kiire päästä muuttamaan uuteen kotiin.

Meillä on alkanut juuri rakennusprojekti ja vauva on 6,5kk ikäinen. Meillä on tarkoitus myös tehdä niin paljon itse kuin mahdollista, vaikka työmaalla on rakennusmiehet hommissa lähes koko ajan.

Ollaan keskusteltu tästä paljon miehen kanssa, ja olen esittänyt toiveen, että jos ees muutamana iltana kuussa olisi ihan vaan meidän kanssa. Mummo ja pappa asuu kyllä lähettyvillä, että hoitoapua saadaan sillain, että pääsen vaikka parturiin, kosmetologille tmv.

Meidän pitäisi päästä jouluksi muuttamaan omaan kotiin. Kyllä se ajatus siintää jo niin mielessä, että sitä koettaa vaan kestää kaiken. Tosin meillä on pahimmat hässäkät vielä edessä. Voihan se olla, että hermot on meikäläiselläkin useampaan otteeseen kireällä, mutta päivä kerrallaan...

Yhteistyössä