Kävin rakenneultrassa, minkä kätilö suoritti. Kätilö ei saanut näkymään sydämen kaikkia neljää kammiota (aortta kuulemma näkyi ja joku muukin näkyi, en nyt vaan enää muista mikä kun säikähdin niin paljon). Kätilö sanoi että voi olla mahdollista, että ei ole vaan saannut kunnon kuvaa. Monta kuvaa kyllä otti ja oli näyttänyt nämä lääkärille myöhemmin. Aivoistakaan ei meinannut ensin saada näkymään jotakin osaa, mutta saikin lopulta ja kaikki näytti aivoissa olevan kunnossa. Lapsivettä oli hieman normaalia vähemmän, mutta melkein normaalin rajoissa oli. Tästä kun kysyin, kätilö sanoi että ei välttämättä merkitse mitään mutta voi olla merkki istukan toiminnan häiriöstä. Nyt odottelen ensi viikolle aikaa ultraan erikoislääkärille.
Np-ultrassa niskapoimuturvotus oli normaali ja downin riskiluku 1:7500. Nyt pelottaa että jos vauvalla onkin joku paha sydänsairaus, mikä ei ole korjattavissa ja kehitysvammaa pelkään myös, sillä sehän voi liittyä joihinkin sydänsairauksiin. Ei pitäisi pelätä pahinta. Olen lukenut että nykyään suurin osa sydänvioista pystytään korjaamaan, mutta aika pahalta kuulostaa jos sydämestä puuttuu jotakin. Kova huoli on ja mietin että mitkä vauvan selviämismahdollisuudet ovat
Jos joudun lapsivesipunkioon missä selvitetään kromosomipoikkeavuudet, eikö vastuksien tulemisessa mene 2-4 viikkoa. Jos ilmenisi jotakin poikkeavaa onkohan raskautta enää mahdollista keskeyttää? rv 24 asti on kuulemma mahdollista keskeyttää. En tiedä pystyisinkö keskeyttämään. Jotenkin mieli on nyt ihan sekava ja olen itkenyt vaan. Kaikkihan voi olla vielä hyvin
Saisi vaan tuon ajan mahdollisimman pian. Kätilö meinasi että saattaisi saada jo ensi viikon alulle.
Np-ultrassa niskapoimuturvotus oli normaali ja downin riskiluku 1:7500. Nyt pelottaa että jos vauvalla onkin joku paha sydänsairaus, mikä ei ole korjattavissa ja kehitysvammaa pelkään myös, sillä sehän voi liittyä joihinkin sydänsairauksiin. Ei pitäisi pelätä pahinta. Olen lukenut että nykyään suurin osa sydänvioista pystytään korjaamaan, mutta aika pahalta kuulostaa jos sydämestä puuttuu jotakin. Kova huoli on ja mietin että mitkä vauvan selviämismahdollisuudet ovat