Pitäiskö huolestua, rv 18+4 enkä tunne varmasti liikkeitä, toinen raskaus jo kyseessä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iuoiiu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iuoiiu

Vieras
Ekassa tunsin jo viikolla 16+ jotakin. Nyt istukka kuulemma etuseinämässä kylläkin. Joinakin päivinä olen tuntenut pieniä "kuplan puhkeamisia" tms mahassa, mutta en välttämättä joka päivä enkä ole niistä ihan saletti.

Viime perjantaina oli 3-4 tuntia kestävä kova mahakipu ja selkäkipu. Soitin ja kysyin neuvoa synnäriltä. Kätilö sanoi että kuulostaa kasvukivuilta ja että voi seurailla... kipu meni kyllä ohitse sitten eikä mitään vuotoja tms tullut. Silti pieni huoli jäi päälle kyllä...

Koeta olla hermoilematta ja pitää pää kylmänä. Vauvat ovat yksilöitä siinä missä me äiditkin eikä tuossa vaiheessa raskautta liikkeet tunnu selvästi välttämättä useamman synnyttäneilläkään.

Mulla täyttyy tänään 20+0 ja liikkeitä on ollut tosi vähän (kaksi tyttöä ennestään ja olivat masussa tosi vilkkaita, joten olisikohan tämä ehkäpä poika :D) ja pelko itselläkin takaraivossa mutta onneksi tänään on viimeinkin rakenneultra niin siellä selviää mikä on tilanne ja tarkistetaan istukan paikka koska ekassa ultrassa se oli edessä.

Istukka etuseinämässä vaimentaa kyllä aika paljon. Ekasta toki tunnetaan muutenkin liikkeet myöhemmin, mutta tunsin kyllä tooooodella myöhään ne liikkeet, verrattuna muihin raskaana olijoihin joilla istukka ei ollut edessä. Muutenkin liki koko raskauden ne liikkeet oli aika vaimeita minusta, piti aina todellakin rauhoittumalla rauhoittua kuuntelemaan niitä. Lopussa vasta tuli ihan selviä potkuja.

Mulla tismalleen sama tilanne kuin vieraalla, kolmas lapsi massussa tällä hetkellä ja liikkeitä tuntunut just ja just. Pelottaa kamalasti koska menetimme viime keväänä vauvan jonka l.a olisi ollut viime kuussa. Ultra on vasta joulun jälkeen en tiedä miten sinne saakka kestän. Eilen oli neuvola ja sydänäänet kuuluivat että kai sen puoleen ei mitään hätää.

Tuhannet kiitokset teille! Täytyy yrittää relata. Minullakin rakenneultra vasta uutena vuotena, täytyy yrittää odotella nyt sinne asti suht tyynenä. En taida viitsiä neuvolaan soitella ja varailla ylimääräistä aikaa. Jospa sitä nyt ois vaan maltettava. Loppupeleissä niin jos jotain on sattunut tai on sattuakseen, niin ei kai sille mitään voi tehdä estääkseen sitä :(

Mulla ei kanssa tuntunut tokassa liikkeitä ja istukka edessä. Sitten viikko ennen rakenneultraa alkoi tuntua napakoita potkuja ja samantein näkyi päällepäin potkut :D. Sen jälkeen rytinää onkin riittänyt liiankin kanssa. Esikoisesta tuntui vk15 ensimmäiset hentoiset perhosensiiven havinat, vaikka tuolloinkin oli istukka edessä.

Yhteistyössä