Heippa Kaisu,
Uskoisin, että jokaista rakenneultraan menevää pelottaa mahd.poikkeavuuksien löytyminen.Minusta on kuitenkin vaan hyvä, että saan mahd.varhaisessa vaiheessa tietää,mikäli jotain poikkeavaa löytyy. Tämä on toki vaan oma mielipiteeni ja joku toinen taas haluaa toimia toisin.
Meillä ultrassa löytyi molemmista aivolohkoista Plexus kystat.Pelästyin toki ihan älyttömästi kun asian kuulin, mutta onneksi lääkäri oli tosi ihana ja ehti heti rauhoittaa ja selittää tosi tarkasti, mistä on kysymys. Olen ollut lapsivesipunktiossa, joten ainakin 18 trisomia on poissuljettu (Plexus kystat yleensä yhdistetään juuri 18 trisomiaan). Kystat kuulemma tod.näk. ""kuihtuvat"" pois ja asian käyn tarkistuttamassa ultrassa rvk26 (nyt rvk21+5).
Muuten ultrassa todettiin kaiken olevan kunnossa ja oli tosi ihanaa nähdä pienen tyttömme väistöliikkeitä ultrausanturin alta

Olen päättänyt olla surematta asiaa etukäteen...voihan kuitenkin olla niin,etteivät kystat olekaan häipyneet. Haluan ajatella niin, että kaikki on hyvin. Jos otan asiasta liian suuren stressin jo etukäteen, niin siinä kärsin sekä minä että vauva (äidin stressi vaikuttaa sikiöön).
Oletko varma, että pystyisit olemaan rauhallisin mielin, jos ultran jättäisit väliin? Luulen, että ainakin itselläni alitajunnassa asia vaivaisi...
Toivon, että pääset suurimmasta peloistasi. Jonkinlainen pieni pelko säilyy siihen saakka kun pikkuisen syliinsa saa... ja sen jälkeen sitä pientä pelkoa sitten kestääkin siihen asti kun oma aika jättää... Äidin huoli lapsensa hyvinvoinnista ei lopu koskaan

Kaikkea hyvää sinulle ja vauvallesi, mihin ratkaisuun sitten päädytkin.