rakenneultra ja vauvan koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja frutilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

frutilla

Uusi jäsen
09.12.2008
1
0
1
Minulla oli rakenneultra (vk 19+3) ja todettiin, että sikiön b-mitta on 41,2 mm, joka vastaa viikkoja 18+3. Laskettua aikaa ei muutettu ja sanottiin, että viikon saa heittää. Eli ei syytä huoleen. Asia jäi kuitenkin vähän painamaan.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Itsellä ei sinällään ole kokemusta asiasta, mutta kun itse kävin rakenneultrassa rv 18+6, ultraaja sanoi, että niillä viikoilla koko voi heittää parillakin viikolla, mutta se on ihan normaalia. Sulla ei siis varmastikaan ole syytä huoleen :hug:

Ei todellakaan ole mitään syytä huoleen. Se ennen rv 14 tehty ultra on ainoastaan luotettava tuon lasketunajan määrittämiseen.
Tuossa vaiheessa alkaa jo lapsen yksilölliset mitat ja erot näkyä. Eihän ne vauvat ole syntyessäänkään samankoisia. Joten eivät masussakaan.
Se ultraus laite tietää vain ne keskiarvot. Sen yhden arvon. Ja sen mukaan antaa lasketunajan.
Ja ne koko erot tuossa vaiheessa ovat kuiten vain muutamia millejä.

Mie kävin eilen rakenneultrassa rv 21+1 reisiluu oli ainut joka vastasi täysin viikkoja. Pipo vastasi rv 19+6 ja vartalon ympärys rv 20+1
Ja kaikki meidän pienellä oikein hyvin.

Se viikon parin heitto, suuntaan tai toiseen on täysin normaalia ja siitä jos vauva ei päivälleen vastaa laskettuaikaa ei tarvitse olla tippaakaan huolissaan.

Yksilöitä nämä ovat jo massussa ja kasvavat omaan tahtiinsa.

Vasta sitten jos vauvan kasvu selkeästi ja huomattavasti hidastuu tai jopa pysähtyy kokonaan niin huolestutaan.
Mutta silloin osaavat lääkärit varmasti puuttua asiaan.

Joten turha huoli pois ja nauti raskaudestasi. Teille on vain tulossa hiukkasen keskiarvoa pienempi vauva. Jollei päätä ottaa vielä kasvupyrähdystä ;)

Mä kävin maanantaina rakenneultrassa ja sillon oli rv20+0 (ekan ultran mukaan, menkoista rv 19+3). Lääkäri sano että on vähän pieni, vastasi rv 18+0, mutta ei kuulemma kannata huolestua kun rakenteet on ok. Ei se ollu edes mittoja kirjottanu korttiin, enkä tajunnut niitä kysyäkään. Muakin jäi asia kyllä vaivaamaan, kun tuntuu niin isolta toi 2 viikon heitto. Mutta kiitos Solina83, viestisi lohdutti ainakin minua!

Yhteistyössä