rakenneultra ja sukupuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö vai poika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö vai poika

Vieras
Hei!

Halusimme tietää etukäteen kumpi neljäs lapsemme on. Kätilö veikkasi meille tyttöä. Minua kuitenkin epäilyttää veikkaus kovasti koska aivan kuin itse "maallikkona" oisin nähnyt ultrassa isot pallit!!:D Sanoinki ultraajalle että minusta nuo kyllä näyttävät ihan pojan paikoilta, niinkuin tennispallo oisi jalkavälissä. Kätilö kumminkin sanoi että pojilla tavallisesti näkyy se ulokekin,eli selvä pippeli vilahtaa ja sitä ei näy vilahtavan niin hän veikkaisi tyttöä. Tytön paikatkin kuulemma voivat olla niin turvoksissa vielä näillä viikoilla. (21+3) Mua kuitenki jäi vaivaamaan se armoton tennispallo siellä jalkojen välissä. Voiko todella olla niin turvonnut?

Meillä on ennestään 2 tyttöä ja 1 poika. Eenmmän tämä raskaus mielestäni on mennyt poikaodotuksen mukaisesti. Tytöiltä mulle on tullut hormooniviiva mahaan mut ei pojalta, ja nytkään ei ole tullut. Lisäksi tytöiltä mua eto kinkkusiivujen haju aivan suunnattomasti. Nyt ei ole etonut eikä aikasemmalta pojaltakaan etonut. Jotenki siis itellä enemmän poikafiilis. Ja lisäksi tytöt meillä on ollut noin kilon pienempiä kuin poika ja nyt tämä vauveli mittoineen on vielä isompi kuin edellinen poika! Mitä mieltä te olette? Onko kellään kokemuksia samanmoisesta asiasta? Oisi mukava kuulla kokemuksia. Luottaisitteko kätilön tyttöveikkaukseen ja mitä itse arvelisitte?

Sen vielä sanon että mitään merkitystä asialla ei tietenkään ole. Sekä tyttö että poika ovat molemmat todella tervetulleita ja toivottuja! Haluttais vaan kovasti tietää sukupuoli etukäteen ihan valmistumisen vuoksi ja jo sisarusten vuoksikin. Oisi jotenkin helpompi puhua noille sisaruksille että sieltä on tulossa teille pikkuveli tai sisko. Hekin osaisivat paremmin asennoitua vauvan tuloon:)

Ei ole kokemusta tuollaisesta tilanteesta, koska meillä kaikki osapuolet ovat osanneet valmistautua ja asennoitua lapseen tietämättä tulokkaan sukupuolta.

Ja sitten vastaus kysymykseen. En luottaisi kätilön veikkaukseen. Mutta se on ainoa noista luettelemistasi asioista, joka ei ole puhdasta taikauskoa.

olen kahden tytön äiti ja molemissa raskauksissa olen luullut odottavani poikaa sitten tulos oli..tyttö.
Ensimmäisessä raskaudessa ei kertaakaan ultrattu sukupuolta kun sitten kakkosessa katsottiin kolme kertaa ja heti rakenne ultrasta ( tai aikasemmin) todettiin tytön olevan.
Kätilö totesi että tytöltä enemmän vaikuttaisi kun ei näkynyt pojan ulokkeita :D
Ja joka kerta ultrassa katsottiin tytöksi..Ja tyttö oli. Toki ultrat ei ole 100%varmoja..Ja tokihan se sikiön turvotus vaikuttaa asiaan joka hämää sukupuolta..
On monet lääkärit sanoneet potilaillee että se on tyttö/poika ja tulos ollutkin juuri se toinen..

Niinhän se on :D Selvinneehän tuo viimeistään sitten kun meidän vauveli syntyy :D Oisi vaan mukava laittaa valmiiksi joko vaaleanpunaisia tai sininiä :) Kuitenki noita pikkuruisia vaatteita kertynyt aimo kasa! :D

Meillä on kyllä molemmat veikattu oikein, pojalla näkyi selvät pallit, ihan pienen pienet tummat pisteet siellä haarovälissä. Tytöllä ei taas näkynyt mitään vastaavaa, eikä ulokkeita.

Minulla ei mitään palloa ole sattuneesta syystä koskaan näkynyt, odotan nyt neljättä tyttöä. Mutta mitä olen ystävien poikaultrakuvia katsonut, niin siellä ei ole tennispallomaisia näkynyt, vaan kivekset näyttävät selkeiltä kahdelta helmeltä, ei ole epäselvyyksiä jäänyt. Voisin kuvitella, että juurikin turvonneet häpyhuulet näyttävät pallomaiselta. Googlen kuvahaullakin kun etsii esim ultrasound boy, niin ne kaksi kaunista helmeä jalkovälissä on, selvästi erillään.

Mutta ymmärrän kyllä jos vaivaa :)

Off topic, mutta ei kannata odotusaikana lapsille kertoa pikkuveljestä tai pikkusiskosta, jos kertoo että pikkusisko on tulossa ja tuleekin yhtäkkiä poika niin lasten reaktiot voi olla uskomattomia. Kun siihen pikkusiskoon on tottunut. Kun elämä voi yllättää, eikä ultraveikkaukset aina piä paikkaansa :) Puhukaa vauvasta vaan.

Yhteistyössä