Rakennekynsistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja essi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

essi

Vieras
Paljon olisitte valmiita maksamaan kaverillenne jos hän laittaisi sinulle geeli rakennekynnet? Värejä, glittereitä yms. on tarjolla paljon, eli ei tarvitse tyytyä perus ranskiksiin :)

Itse olen kohta vuoden verran kynsiä laittanut ja aina törmään tähän, että kaverit OLETTAVAT että laitan heille kynnet suurinpiirtein ilmaiseksi tai korkeentaan 10e vaivannäön palkalla.

Tietenkään he eivät ota huomioon sitä, että maksaahan nuo materiaalit ja työn osuus on todella suuri kynsiä laittaessa...

Normaalisti olen pyytänyt kynsistä riippuen 30-45e, joka on mielestäni kohtuu hinta laadukkaasti tehdyistä kynsistä!

Halvalla teet. Just kävin tytölle ettii hintoja kun tarttis kevään valmistujaisiin rakennekynnet. Alkaen 85 e ottaa ainakin puljut täällä Lahden suunnalla.

mulla on kaikennäköisiä glitteri juttuja ja kynsitarra korju juttuja ja oon ottanu 50 eka kerata ja sit 35 huolto sisältäen 2 tippiä... sen jälkeen 1e per tippi lisää. tarrar 1e kpl

Kaverisi pääsevät halvalla! Eli ota vaan hyvällä omallatunnolla se 40?. Itse kävin juuri tällä viikolla huollosa ja maksoin 65?. Ei kukaan (edes hyvä ystävä) voi olettaa, että tekisit ilmaiseksi tai jollain kympillä työn, johon kuluu ihan kiitettävästi aikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mulla on kaikennäköisiä glitteri juttuja ja kynsitarra korju juttuja ja oon ottanu 50 eka kerata ja sit 35 huolto sisältäen 2 tippiä... sen jälkeen 1e per tippi lisää. tarrar 1e kpl

no mä olen sisällyttänyt nuo tarrat, kynsikorut yms noihin 30-45e... ilmeisesti teen sitten liian halvalla. On vaan toden teolla ruvennut ärsyttämään nuo kaverit. Aluksi tein heille ihan ilmaiseksi/5-10e velotuksella, kun harjoittelin tekemään kynsiä, mutta enää ei ole tarvetta harjoitella ja sama meno jatkuu.

Silmiä vaan pyöritellään kun sanon, että ottaisin vähintään sen 30e.

No täällä joku"nuori tyttönen"laittaa rakennekynsiä ja ottaa sitä 30e. Ei siis ole mikään alan ammattilainen, mutta kuulema kurssit tähän käynyt. Ja kyllä, sen voisin maksaa. Näin hänen laittamiaan rakennekynsiä ja voi, olihan ne kauniit. Mäkin haluan, mutta en ilkeä näihin pureksittuihin töpöihin niitä mennä laitattamaan.(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaverisi pääsevät halvalla! Eli ota vaan hyvällä omallatunnolla se 40?. Itse kävin juuri tällä viikolla huollosa ja maksoin 65?. Ei kukaan (edes hyvä ystävä) voi olettaa, että tekisit ilmaiseksi tai jollain kympillä työn, johon kuluu ihan kiitettävästi aikaa!

No juu, toinen juttu mistä saa kuulla nurinaa on se, että kun niiden laittaminen kestää niin kauan. Mulla menee sellaiset 2-3h kynsien kanssa joihin tulee korsitelut jne. Normaali ranskalaiset tekee nopeammin.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
No täällä joku"nuori tyttönen"laittaa rakennekynsiä ja ottaa sitä 30e. Ei siis ole mikään alan ammattilainen, mutta kuulema kurssit tähän käynyt. Ja kyllä, sen voisin maksaa. Näin hänen laittamiaan rakennekynsiä ja voi, olihan ne kauniit. Mäkin haluan, mutta en ilkeä näihin pureksittuihin töpöihin niitä mennä laitattamaan.(

mee vaan laittaa.. etpähän pureskele sen jälkeen... oon minäkin laittanu muutamiin syötyihin kynsiin ranskalaiset aj siellähän ne omat sitten alla kasvaa.......

mistä päin olet? :) Ei omia kynsiä kannata häpeillä, tässä "työssä" näkee vaikak millaisia!

[quote="Mäkin haluan, mutta en ilkeä näihin pureksittuihin töpöihin niitä mennä laitattamaan.([/quote]

Mä olen ollut lähes koko ikäni kynsien pureskelija. Pari vuotta sitten päätin kokeilla rakennekynsiä ( siis geeli) ja ikinä en ole omistanut näin nättejä kynsiä/kynsinauhoja! Joten rohkeasti vaan, kyllä ne kynsimuotoilijat ovat varmasti nähneet pureskeltuja ja nyrhittyjä kynsiä ja saavat varmasti sinunkin kyntesi kauniiksi!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mistä päin olet? :) Ei omia kynsiä kannata häpeillä, tässä "työssä" näkee vaikak millaisia!

Etelä-savosta olen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

mee vaan laittaa.. etpähän pureskele sen jälkeen... oon minäkin laittanu muutamiin syötyihin kynsiin ranskalaiset aj siellähän ne omat sitten alla kasvaa.......

Jep, kynsien ottaminen on kyllä hyvä tapa päästä eroon tuosta järsimisestä ;) Ja sitten kun omat kynnet kasvavat alla niin seuraavaksi siihen voidaankin laittaa vain pelkät geelivahvisteet ilman tippejä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No mun ystävä itse tarjosi minulle kynsiä 40 hintaaan, ja musta se on ihan hyvä hinta ja sen maksan mielelläni :)

Oikeesi, miten mä saisin noitten mun kavereiden päähän menemään että oikeasti teen vain hyväntekeväisyyttä heidän kynsien kanssa?!? Kun tuo 30e on ihan liikaa kuulema... vaikka täältä tuppukylästä et saa kuin 70e kynnet itselles.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
[quote="Mäkin haluan, mutta en ilkeä näihin pureksittuihin töpöihin niitä mennä laitattamaan.(

Mä olen ollut lähes koko ikäni kynsien pureskelija. Pari vuotta sitten päätin kokeilla rakennekynsiä ( siis geeli) ja ikinä en ole omistanut näin nättejä kynsiä/kynsinauhoja! Joten rohkeasti vaan, kyllä ne kynsimuotoilijat ovat varmasti nähneet pureskeltuja ja nyrhittyjä kynsiä ja saavat varmasti sinunkin kyntesi kauniiksi![/quote]

minä samanlainen! Kävin viime vuoden huhtikuussa laittamassa akryylit. Niin sai jäädä kynnet rauhaa ja samoten kynsinauhat!

tänään kävin huollattamassa ja nyt taas kehtaa olla aspa-hommis.

Kallistahan tää on mut tingin sit jostain muusta. Maksan siis 75e/huolto. on nää kyl sen näköset ja pysyy hyvin. Tänä aikana mitä nää on ollu niin 3 kynttä on menny poikki ja nää joutuu kyl aikamoiseen rasitukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No mun ystävä itse tarjosi minulle kynsiä 40 hintaaan, ja musta se on ihan hyvä hinta ja sen maksan mielelläni :)

Oikeesi, miten mä saisin noitten mun kavereiden päähän menemään että oikeasti teen vain hyväntekeväisyyttä heidän kynsien kanssa?!? Kun tuo 30e on ihan liikaa kuulema... vaikka täältä tuppukylästä et saa kuin 70e kynnet itselles.

sanot niille et menee sit muualle laitattamaan..

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
[quote="Mäkin haluan, mutta en ilkeä näihin pureksittuihin töpöihin niitä mennä laitattamaan.(

Mä olen ollut lähes koko ikäni kynsien pureskelija. Pari vuotta sitten päätin kokeilla rakennekynsiä ( siis geeli) ja ikinä en ole omistanut näin nättejä kynsiä/kynsinauhoja! Joten rohkeasti vaan, kyllä ne kynsimuotoilijat ovat varmasti nähneet pureskeltuja ja nyrhittyjä kynsiä ja saavat varmasti sinunkin kyntesi kauniiksi!

Kiva lukea näitä kannustavia kommentteja, haaveena todellakin on kauniit kynnet. Mutta seuraava kysymys rakennekynsistä kuuluukin että voiko niitä lainkaan lyhentää vai pitääkö ne olla niiiiin pitkät. Mietin kun teen hoitotyön keikkoja välillä niin onko niissä vaaraa että repeilevät kovin helposti jne.

minä samanlainen! Kävin viime vuoden huhtikuussa laittamassa akryylit. Niin sai jäädä kynnet rauhaa ja samoten kynsinauhat!

tänään kävin huollattamassa ja nyt taas kehtaa olla aspa-hommis.

Kallistahan tää on mut tingin sit jostain muusta. Maksan siis 75e/huolto. on nää kyl sen näköset ja pysyy hyvin. Tänä aikana mitä nää on ollu niin 3 kynttä on menny poikki ja nää joutuu kyl aikamoiseen rasitukseen.[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Kiva lukea näitä kannustavia kommentteja, haaveena todellakin on kauniit kynnet. Mutta seuraava kysymys rakennekynsistä kuuluukin että voiko niitä lainkaan lyhentää vai pitääkö ne olla niiiiin pitkät. Mietin kun teen hoitotyön keikkoja välillä niin onko niissä vaaraa että repeilevät kovin helposti jne.

Juu, menet rohkeasti vaan ottamaan kynnet! Kynnet voidaan tehdä tippien avulla tai muoteilla. Itse teen tipeillä. Myös geelivahvistus onnistuu omalle kynnelle, tosin pysyvyys ei kaikilla ole näissä niin hyvä.

Tipit lyhennetään asiakkaan haluamaan pituuteen ja ne voivat olla ihan lyhyet! Kynnet kasvavat normaalisti ja niitä on helppo lyhentää viilaamalla, leikata ei saa.

Huoltoväli kynislle on noin 3-4vk omasta kynnen kasvustasi riippuen. Mutta täytyy muistaa, että kynnet ei kestä ihan mitä vaan, esim. pesuaineden yms kanssa kannattaa käyttää käsineitä jne. Kynsien naputtelu pöytää vasten taas heikentää geelin rakennetta jne. Muutoin niiden kanssa voi elää ihan normaalisti :)

Toisaaalta jos olet aiemmin laittanut kavereille sillä kympillä, niin kyllä minäkin ihmettelisin jos ystävä yhtäkkiä ilmoittaisi kolme kertaa kalliimman hinnan, eikä sisältö ole mitenkään muuttunut. EI millään pahalla.

Toisaaalta jos olet aiemmin laittanut kavereille sillä kympillä, niin kyllä minäkin ihmettelisin jos ystävä yhtäkkiä ilmoittaisi kolme kertaa kalliimman hinnan, eikä sisältö ole mitenkään muuttunut. EI millään pahalla.

No aluksi pyysin 10e kun HARJOITTELIN kynsien laittoa ja sanoin monesti siinä vaiheessa että tämä on vain tälläinen harjoitus-hinta ja alan sitten jossain vaiheessä pyytää normaalihintaa. Kaverit olivat sillon, että juu juu, ymmärretään!

Mutta nyt on jo yli vuosi kulunut eikä enää ole tarvetta tehä harjoutuskynsiä. Tajusitko idean? Itse en todellakaan kehtaisi edes vaatia 10e tekemään kynsiä kenenkään mulle, tiedän mikä homma niissä on ja muutenkin.

No aluksi pyysin 10e kun HARJOITTELIN kynsien laittoa ja sanoin monesti siinä vaiheessa että tämä on vain tälläinen harjoitus-hinta ja alan sitten jossain vaiheessä pyytää normaalihintaa. Kaverit olivat sillon, että juu juu, ymmärretään!

Mutta nyt on jo yli vuosi kulunut eikä enää ole tarvetta tehä harjoutuskynsiä. Tajusitko idean? Itse en todellakaan kehtaisi edes vaatia 10e tekemään kynsiä kenenkään mulle, tiedän mikä homma niissä on ja muutenkin.

Ok, jos olet asian ilmaissut noin jo heti aluksi. taisin lukea huolimattomasti aloituksesi. Yksi kaveri vaan pyysi minulta hiusten leikkauksesta ensin 10 euroa kerta ja yhtäkkiä kahden vuoden jälkeen tuumi, että on nostanut hinnan 40 euroon. Ja kuitenkin ihan samasta mallista oli kyse. Oli tässä toki se ero, että hän oli jo alun alkaen kampaajaksi valmistunut, eikä sinälään tarvinut harjoitusta.

Mitäpä jos keskutelisit ihan suoraan kavereidesi kanssa, että tilanne on tämä, ettet enää samalla hinnalla tee kun et enää harjoittele ja haluat myös tuotteille katetta. Toki jokainen ymmärtää, ettet ilmaiseksi tee ja että tarvikkeetkin jo itsessään maksavat enemmän.

Ok, jos olet asian ilmaissut noin jo heti aluksi. taisin lukea huolimattomasti aloituksesi. Yksi kaveri vaan pyysi minulta hiusten leikkauksesta ensin 10 euroa kerta ja yhtäkkiä kahden vuoden jälkeen tuumi, että on nostanut hinnan 40 euroon. Ja kuitenkin ihan samasta mallista oli kyse. Oli tässä toki se ero, että hän oli jo alun alkaen kampaajaksi valmistunut, eikä sinälään tarvinut harjoitusta.

Mitäpä jos keskutelisit ihan suoraan kavereidesi kanssa, että tilanne on tämä, ettet enää samalla hinnalla tee kun et enää harjoittele ja haluat myös tuotteille katetta. Toki jokainen ymmärtää, ettet ilmaiseksi tee ja että tarvikkeetkin jo itsessään maksavat enemmän.

No olen yrittänyt sanoa monesti, että ihan persnetolla tässä kynsiä heille väsään mutta ilmeisesti sitä ei tahdota tajuta tai sitten ymmärryksessä on vikaa :D Sitten tässä on sekin puoli vielä, että he mainostavat taas omille kavereilleen että he saavat halvalla minulta kynnet... ja tämä taas tietää sitä, että kaverin kaverit kavahtavat heti takajaloilleen kun kuulevat oikean pyynnin. Tästäkin oon monesti sanonut, että ei mitään puhetta sitten millä hinnalla heille teen.

Ehkä on parasta olla vähän aikaa tekemättä heille kynsiä ja käskeä välillä käymään jossain muualla ottamassa kynnet... ehkä tajuavat sitten miten halvalla pääsevät sillä 30e.

Yhteistyössä