räkätauti ja yskä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamii

Vieras
Nyt kun on ollut hirveästi liikkeellä sitä räkätautia ja jos minkälaista virusta, niin olenkin ihmetellyt miten tuo meidän 1,6 vuoden vanha poju ei ole sairastunu. Toissa päivänä alkoi älytön yskä, eilen oli kuumetta korkeimmillaan 39 ja tänään kuumetta 38 ja se yskä vain pahenee.. Huonosti syö ja väkisin yritän kokoajan tuputtaa syömistä ja juomista. Lääkäriin en saanut aikaa kuin vasta huomiseksi. Miten voin helpottaa pojan oloa? Räkä valuu kuin vettä vaan ja yskii niin mahottomasti että tuntuu ettei kohta henkiä saa. Yskänlääkettä olen antanut, ja suppoja kuumeeseen, tuntuu auttavan. Kauankohan tätä jatkuu?

Meidän tyttö 1,8v on ollut flunssassa vajaan viikon. Se alkoi lievällä kuumeella, yskällä ja nuhalla, nyt parina päivänä on ollut kuumetta korkeimmillaan 39,5. Käytiin eilen lääkärissä ja sai antibioottikuurin keuhkoputkentulehdukseen. Minulla itsellä on poskiontelontulehdus ja kova yskä ja kuume on jatkunu jo reilun viikon ajan.

Tyttö on vähän syönyt silloin tällöin mutten ole tuputtanut ruokaa. Tärkeämpänä olen pitänyt runsasta juomista ja lepoa.

Meillä pojalla kova yskä ja räkä valuu. Kuumetta oli parina päivänä 40 pinnassa.

Tuosta syömisestä vaan, meille neuvottiin, ettei ruokaa kannata tuputtaa. sairaana saattaa ruuat ärsyttää mahaa, minkä takia lapsi ei halua syödä. Tuputtaminen saattaa vaikeuttaa syömistä taudin jälkeen. Juominen olis tärkeintä. Litran verran pitäs saada nestettä menemään, syömisellä ei niin väliä. Näin siis meille neuvottiin lääkäristä.

Yhteistyössä