Rakastunut toisen omaan, pakko saada se mies.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kelvoton Nainen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kelvoton Nainen?!

Vieras
Voi että, olen saattanut itseni liriin..

Tämä vuosi on ollut yhtä sekoilua. Olen varattu 30+ nainen vakaassa avoliitossa. Ollut jo vaikka kuinka kauan. Suhde on hyvä mutta melko tylsä ja intohimoton. Kuitenkaan en haluaisi siitä luopuakaan enkä osaisi ajatella elämääni ilman miestäni.

Kuitenkin hairahduin nettiin etsimään seikkailua. Pienen ajan sisällä minulla oli yhdenillan/yön juttuja 7 eri miehen kanssa. Kaikki olivat seksitreffejä. Minun halusta ne jäivät vain yhteen kertaan. Aluksi se tuntui jännittävälle, mutta pian alkoi etomaan koko touhu ja lopetin.

Kuitenkin ennen noita seksijuttuja tapasin netin kautta miehen, johon rakastuin kuukauden aikana. Kirjoittelimme tiiviisti ja tapasimme kerran. Emme menneet sänkyyn. Mies on kaikkea mistä unelmoin. Rakastuin todella. Varattuna hän ei halunnut tuoda suhteeseemme tunteita vaan ainoastaan salaisia tapaamisia. Minun tunteeni olivat hänelle liikaa ja hän jätti minut. Hän myös tiesi noista muista miehistä ja sekin vaikutti kielteisesti.

Nyt en voi muuta kuin ajatella tuota miestä. Oma suhde tuntuu tappavan tylsälle ja sekoilu noiden 7 miehen kanssa kaduttaa/tunnen itseni likaiseksi ja olen yhä palavammin rakastunut tähän, joka jätti minut. Tunnen, etten kestä eroa hänestä. Hän on mielessäni koko ajan.

Kaikki tämä siis tapahtui alkuvuoden aikana. Olen hieman sekaisin ajatuksiltani. Miten tässä näin kävi???

Alkuperäinen kirjoittaja Kelvoton Nainen?!:
Voi että, olen saattanut itseni liriin..

Tämä vuosi on ollut yhtä sekoilua. Olen varattu 30+ nainen vakaassa avoliitossa. Ollut jo vaikka kuinka kauan. Suhde on hyvä mutta melko tylsä ja intohimoton.

Kyllä, aika pissassa olet. Vakaa on yhtä kuin tylsä (teillä). Kannattaisikohan laittaa ne töppöset eri suuntiin, sillä en jaksa uskoa, että miehesi haluaa "vakaata, tylsää" elämää kanssasi -jos hän tietäisi sinun "vakautesi".

On helpompi keksiä kaikkea kivaa pikkutekemistä=syrjähypyt ja ihastua kohteeseen, jota ei taatusti saa kuin ryhtyä tekemään omalle tylsyyden tunteelleen jämeriä ratkaisuja. Pakenet itseäsi, joten kannattaisiko jossakin vaiheessa järkiintyä ja tarttua totuutta sarvista? Haaveet toki ovat tärkeitä, koska niiden tarkoitus on potkia meitä myös eteenpäin ja tekemään jotakin asioillemme. Ota siis ihastuminen voimavarana ja ryhdy muuten elämään elämääsi. Olisiko eroaminen nyk. miehestäsi paikallaan vai lähteä parisuhdeterapiaan vai ottaa jokin muu ratkaiseva askel, jota nyt suhteessanne arkailette?

Minusta sinä et ole oikeasti rakastunut, vaan olet ihastunut rakastumisen tunteeseen. Haluaisit palavasti tosirakkautta, jossa olisi hyvää seksiä ja jossa komea mies kohtelisi sinua kuin prinsessaa.

Et ole kuitenkaan valmis myöntämään tosiasioita. Tämä elämäsi rakkaus on myös varattu. Hän todennäköisesti ei koskaan halua erota vaimostaan. Moni mies nimittäin rakastaa omia lapsiaan enemmän kuin mitään muuta maailmassa ja sen vuoksi ei halua rikkoa lastensa kotia.

Olen itsekin tavannut netin kautta miehiä. Olen aina ollut kiinnostunut tietämään, miksi he hakevat netin kautta seksiä. Osa ei kuulemma saa omalta vaimoltaan tarpeeksi (esim. oma vaimo raskaana tai liian väsynyt pienien lapsien hoitamisesta) kun taas osa katsoo oikeudekseen, että on pettäminen on sallittua (haluaa raskaan arjen vastapainoksi satunnaisia suhteita tai jos esim. on ollut vuosikymmenet saman vaimon kanssa, niin haluaa kokea ulkopuolisia suhteita).

Minusta sinun kannattaisi miettiä omaa elämääsi tosi tarkkaan. Ongelmat eivät katoa pettämällä tai uutta miestä etsimällä. Oletko miettinyt, että mikä on sinun oma osuutesi parisuhteenne hoitamisessa? Kannattaisi tässä vaiheessa rehellisesti myöntää omalle miehellesi, että olet kyllästynyt tylsään seksiin ja muutenkin koko suhteenne on niin tylsää, että olet jopa harkinnut eroa. Voi nimittäin olla, että miehesi on ihan samaa mieltä suhteestanne. Teillä on yhdessä pariskuntana mahdollista ryhtyä uuteen seikkailuun ja opetella seksiä ihan uusilla tavoilla (vaikkapa tantraseksi tai jopa swingaaminen).

Ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä. Jos kuitenkin ajan myötä tuntuu siltä, että et edes halua yrittää jatkaa suhdetta miehesi kanssa, niin parempi erota kuin kitua suhteessa. Älä tee sitä virhettä, että "rakastut" silmittömästi vain siksi, että sinun ei tarvitse käsitellä nykyisen parisuhteesi ongelmia. Ole aikuinen ja kohtaa ongelmat!

Usein pitkään suhteessa ollut ei osaa ajatella, että miten pärjäisi yksin. Jos et osaa kuvitellakaan elämääsi ilman ketään miestä, niin kannattaisi vihdoin ja viimein opetella yksinoloa. Onnellisuus nimittäin löytyy sinun sisältäsi. Et voi sysätä vastuuta onnelliseksi tulemisesta kenellekään miehelle. Jos kuvittelet, että nykyisen miehesi pitäisi osata lukea ajatuksiasi ja tehdä sinut onnelliseksi, niin sinä olet käsittänyt asiat täysin väärin. Onnellisuuden rakentamiseksi ainesosat ovat sinussa. Kun tajuat sen, ymmärrät myös sen, että osaat itse vaikuttaa parisuhteeseen teoillasi ja sanoillasi.

No olet tosiaan sekoillut. Mut kaiken alku ja juuri on se, että et pärjää oman pääsi kanssa, ja jos et sitä opi, niin sekoilet kyllä varmasti tulevaisuudessakin. Kyllä siihen saa apua, on ihan yleinen ongelma. Tuollainen pakkomielle saada mies, joka ei ole sinusta kiinnostunut, ei ole ihan tervettä touhua. Oletko oikeasti harkinnut ammattiapua?

Tässä on jotain epäselvää. Siis ENNEN noita 7 yhden illan/yön seksisuhdetta, sinulla oli jo joku juttu tämän ihanan miehen kanssa. Ja kuitenkin sitten kirjoitat, että tämä mies tiesi noista seksikumppaneistasi.

Se ei oikein mene yhteen matemaattisesti...

No, anyway, olet sotkenut elämäsi aika roimasti. Olet avioliitossa itsekin. Mikä hemmetti sinua vaivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi:
Minusta sinun kannattaisi miettiä omaa elämääsi tosi tarkkaan. Ongelmat eivät katoa pettämällä tai uutta miestä etsimällä. Oletko miettinyt, että mikä on sinun oma osuutesi parisuhteenne hoitamisessa? Kannattaisi tässä vaiheessa rehellisesti myöntää omalle miehellesi, että olet kyllästynyt tylsään seksiin ja muutenkin koko suhteenne on niin tylsää, että olet jopa harkinnut eroa. Voi nimittäin olla, että miehesi on ihan samaa mieltä suhteestanne. Teillä on yhdessä pariskuntana mahdollista ryhtyä uuteen seikkailuun ja opetella seksiä ihan uusilla tavoilla (vaikkapa tantraseksi tai jopa swingaaminen).

Ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä. Jos kuitenkin ajan myötä tuntuu siltä, että et edes halua yrittää jatkaa suhdetta miehesi kanssa, niin parempi erota kuin kitua suhteessa. Älä tee sitä virhettä, että "rakastut" silmittömästi vain siksi, että sinun ei tarvitse käsitellä nykyisen parisuhteesi ongelmia. Ole aikuinen ja kohtaa ongelmat!

Usein pitkään suhteessa ollut ei osaa ajatella, että miten pärjäisi yksin. Jos et osaa kuvitellakaan elämääsi ilman ketään miestä, niin kannattaisi vihdoin ja viimein opetella yksinoloa. Onnellisuus nimittäin löytyy sinun sisältäsi. Et voi sysätä vastuuta onnelliseksi tulemisesta kenellekään miehelle. Jos kuvittelet, että nykyisen miehesi pitäisi osata lukea ajatuksiasi ja tehdä sinut onnelliseksi, niin sinä olet käsittänyt asiat täysin väärin. Onnellisuuden rakentamiseksi ainesosat ovat sinussa. Kun tajuat sen, ymmärrät myös sen, että osaat itse vaikuttaa parisuhteeseen teoillasi ja sanoillasi.

Lässytilässyti. Joskus sitä vain ihastuu vieraaseen mieheen. Ja joskus sitä vain tekee mieli vierasta munaa. Saattavatpa nämä asiat joskus tapahtua yhtä aikaa. Ei siinä suhteessa sen kummempia ongelmia tarvitse olla. Yksi mies ei vain riitä, oli sitten millainen supermies tahansa.

Minulla on ollut omat salaiset syrjähyppyni.Olen ihastunut joskus johonkin naiseen ulkoisen olemuksen perusteella.Sitten lähemmin tutustuttaessa hänen ihastuttavaan persoonaan.Silloin tuli ukkomiehellekin ajatus,pitäskös vaihtaa?Ei tullut kuitenkaan vaihdettua.Olis pitänyt.Silloinen vaimo kohtapuolin halusi eron.Ja saikin,ei väkisin ketään saa pitää.Olis pitänyt sen syrjähypyn kanssa alkaa tosissaan.Kaunis,kivaluontoinen nainen.

Minäkin olen sitä mieltä, että jos kaipaa suhteen ulkopuolisia "hyppelyitä", niin itsellekin olisi helpompaa ihan alusta asti etsiä sellaista kumppania, jossa kummallekin sopii se, että käy silloin tällöin vieraissa. Silloin olisi kaikille reilumpaa, että ei tarvitse salailla ja peitellä mitään. Pidemmän päälle käy varmasti raskaaksi, jos pitää olla koko ajan "kuntosalilla/ylitöissä/kaverilla" jne, kun joutuu keksimään tekosyitä toiminnalleen.

Yhteiskunta olisi onnellisempi ja avioeroja vähemmän, kun tästäkin asiasta sovittaisi heti suhteen alussa. Ei tarvitsisi pettämisdraamoja, kun se olisi sallittua.

Tuosta luvanpyytämisestä tuli mieleeni että oma mieheni ehdotti minulle, että voisin käydä vieraissa jos oikein haluaisin.Minusta ei siihen kyllä ole, rakastan omaa miestäni niin paljon etten kaipaa ketään muuta.

Oli pakko vastavuoroisesti kyllä kysyä että haluaako hän käydä vieraissa, onneksi ei...sanoinkin kyllä että en sitä hyväksyisikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Tuosta luvanpyytämisestä tuli mieleeni että oma mieheni ehdotti minulle, että voisin käydä vieraissa jos oikein haluaisin.Minusta ei siihen kyllä ole, rakastan omaa miestäni niin paljon etten kaipaa ketään muuta.

Oli pakko vastavuoroisesti kyllä kysyä että haluaako hän käydä vieraissa, onneksi ei...sanoinkin kyllä että en sitä hyväksyisikään.

Olisitko halunnut ettei miehesi olisi hyväksynyt, että kävisit vieraissa?

Alkuperäinen kirjoittaja uuuuuutelias:
Alkuperäinen kirjoittaja Leena:

Olisitko halunnut ettei miehesi olisi hyväksynyt, että kävisit vieraissa?

Vaikea kysymys...kun en koe tarvitsevani lupaa moiseen.Mitään haittaakaan tietysti sellaisen luvan myöntämiseen ei ole, ainoa haitta mielestäni oli se että asia vaivasi siinä määrin,että kysyin hänen haluaan käydä vieraissa.

Niin ja hän laittoi sen verran ehtoa asialle, ettei "kylillä" sitten saisi kuulua puhetta että minä käyn vieraissa.Ajattelepa nyt sitäkin, se olisi todella vaikeaa ainakin useamman kerran totetutuessaan pitää salassa, näin pienellä paikkakunnalla se olisi suoranainen ihme että eka kertakin jäisi huomaamatta.

Hyvä ap., kannattaa oikeasti miettiä kannattaako siinä nykyisessä "vakaassa parisuhteessa" jatkaa. Ymmärrän kyllä tunteesi, varmasti todella moni pidemmässä suhteessa olleista tietää miltä tuntuu kun suhteen arki on tylsää. Mutta noilla sivusuhteilla kyllä pidemmän päälle tuhoat itsekunnioituksesi ja vieraannut sekä itsestäsi että miehestäsi. Jatkuva kaksoiselämä vaatii veronsa ja todennäköisesti tiedostat jollain tasolla, että suhteessanne on tietty varjo, joka ei sinun mielestäsi koskaan katoa. Anna vapaus itsellesi ja miehellesi ja eroa. Hyppy tuntemattomaan pelottaa aina, mutta kysy rehellisesti itseltäsi mille miehesi ja sinun välinen suhde tällä hetkellä perustuu. Meillä on vain yksi elämä aikaa.

Edellinen kirjoitti ihan asiaa. Toisaalta muistuttaisin kuitenkin myös siitä, että mitään tehtyjä tekojasi et saa tekemättömäksi. Olet nyt ottamassa hyppyä tuntemattomaan. Voi olla, että sillä hypyllä lennnät onnesi kukkuloille, mutta voi myös olla, että lätsähdät maahan ja kovaa.

Pahimmassa tapauksessa jäät kiinni petoksesta miehellesi, joka ei halua jatkaa elämää sinun kanssasi. Voi myös olla, että tämä "elämäsi rakkaus" ei jatkossakaan halua olla missään tekemisissä kanssasi. Silloin joudut tilanteeseen, jossa olet tyhjän päällä eikä ole mitään varmuusvaijeria, jonka varassa roikkua.

Suuri elämänmuutos voi olla hyvä asia, mutta kannattaa pitää mielessä, ettei se välttämättä ole sitä. Minä itse jo 40-v rajapyykin ohittaneena olen huomannut, että hyviä miehiä on todella harvassa. Hyvät ovat jo naimisissa ja huonot vain pahenevat iän myötä. Moni mies on moniongelmainen, joten minä ainakaan en halua tupakoivaa alkoholistia, jolla on peliongelmaa, läheisriippuvuutta, huonoa hygieniaa, ylipainoa, potenssiongelmia jne jne jne.

Suhteesta poislähtö voi tarkoittaa sitä, että et enää saa niin hyvää miestä kuin sinulla oli. Satunnaiset suhteet unelmamiehiin saavat sinut vain unelmoimaan siitä, mitä on tarjolla. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sinä kelpaisit sellaisille miehille vakituiseksi aviovaimoksi, mutta hetken lohdutukseksi kyllä.