En rakasta, ja ikävä kyllä on sanottava etten meinaa sietääkään...tosin yritän olla näyttämättä tunteitani mieheni tytölle, syytönhän hän tunteisiini on.
Mutta meillä on tuota samaa avuttomuus ongelmaa kuin muutamalla aiemmin kirjoittaneella - tyttö on 8 -vuotias ja hän ei osaa edes pyllyään itse pyyhkiä, saatikka sitten jotain vaativampaa; vaatteet puetaan, ruoat laitetaan nenän eteen, hampaat pestään jne. Tyttö on passiivinen ja flegmaattinen, leikkii ja puuhaa vain jos joku leikittää, mutta minkäänlaista oma-aloitteisuutta ei ole.
Minulla menee hermot sitä passaamista katsellessa, mies tunnustaa ongelman, vaan mikään ei muutu. Ja minä olen tietysti se tarinan paha äitipuoli joka ei ymmärrä...enkä todella ymmärräkään. Yhteinen lapsemme on vasta alle vuoden, mutta huomaa jo nyt, kun siskopuoli tulee kylään, että hänet syrjäytetään samantien, saa nähdä millaista sisar rakkautta hän tulee isompana tuntemaan, jos tämä peli jatkuu. Olen tällä hetkellä täysin kypsynyt koko touhuun ja tytön tuleminen on jo etukäteen kova stressin paikka. Meillä tämä on ainoa asia, mistä tulee miehen kanssa riitaa, ikävä vaan että on aika iso asia. Mutta poikamme takia on pakko yrittää jaksaa ja antaa hänelle paremmat valmiudet elämään kuin siskopuolellaan - sitähän mielestäni taitojen opettaminen on, elämään valmistamista - isä kun ei ole aina passaamassa!!!!