rakas raivotar

Kertokaa nyt hyvät ihmiset,mistä saan voimia kohta 3-vuotiaan neidin raivokohtausten kestämiseen???Aiemmin kokemusta vain kahdesta pojasta ja tosiaankin tuntuu,ettei ne ollu mitään tähän verrattuna!!!Rakastan kovasti tyttöstäni ja haluan olla se hillitty ja hallittu aikuinen,mutta vaikka kuinka lasken kymmeneen ja joskus kahteenkin kymmeneen,niin oma suuttumus nousee lapsen kiukun myötä.Sen verran tiedän,että nämä kuuluvat asiaan tässä ikävaiheessa,mutta silti olen yllättynyt,että se on tytön kanssa näin paljon rajumpaa...Oletteko muut huomanneet eroja poikien ja tyttöjen uhmassa????HELP..... :eek:
 
Hiluska
meillä asuu kans samanlainen raivotar! Olen vaan huomannu että, muistuttaa monessa asiassa MINUA! Sama tempperamentti ja itsepäisyys :ashamed: Paras rauhoittelukeino on tiukka (ei puristus) syliote. Sylissä pidän niin kauan että rauhoittuu se huuto. Rimpuilee, potkii, raapii ja puree, mutta en päästä irti. Pidän otteen niin lujana ettei yleensä pääse vahingoittamaan minua tai itseään. Kun huuto rauhoituu puhumme pahanmielen pois. Sen jälkeen leikki jatkuu normaalisti. Nykyään ei tarvitse pitää sylissä kuin muutaman minuutin, niin rauhoittuu. Kaipaa vaan niin kovasti vielä äidin jakamatonta huomiota ja hellyyttä. Samalla tehdään rajoja selviksi.
 
Meillä on ollut pikkuraivotar talossa jo 4 vuotta (tyttö nyt 4,5v). Olen kyllä kaikki vinkit käyttänyt hyväkseni, mutta taitaa olla luonteenlujuutta, kun mikään ei tepsi. Ehkä nämä raivottaret pärjäävät kuitenkin kovassa elämässä juuri luonteensa ansiosta.

Välillä olen ihan hukassa kasvatusmenetelmien kanssa, mutta tytön kanssa kahden kesken ollessa, hän on kuin enkeli. Aika tyypillistä siis ainakin sisarusparvessa (meillä tytöt 4,5v, 2v ja kohta 1v).

Voimia kanssasisarille! :)
 
peppilottasikuriina
Mulla kanssa n. 2v3kk ikäinen tyttö, jolla kaksi vanhempaa isoveljeä. Tytön kanssa on ollut kyllä hankalampaa kuin poikien, mutta kyllä esikkokin osas kiukutella :D Toi sylissäpito ei onnistu mulla ollenkaan, tyttö menee aivan hysteeriseksi siinä. Olen antanut vähän aikaa sit vain huutaa ja kiukuta lattialla, sitten hän jo tuleekin mielellään syliin huutamaan loput kiukut pois. Vaikeempi onkin sitten, kun hän saa raivarin autossa, kaupassa tai kylässä... :(
 

Yhteistyössä