räkäinen vauva + lääkekysymys!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zuku

Aktiivinen jäsen
10.06.2007
4 256
0
36
eli on 2v ja 2½kk ikäiset räkätaudissa!
Vauvalla alko räkätauti maanantina, tiistai aamuna oli kiukkunen (perustyytyväinen vauva)ja käsittely arka, sekä syöminen kävi hankalammaksi. Lisäks oli lämpöä ad.38.4 pempusta.
Käytin lääkärissä, keuhkot ja korvat siisti, mut limainen yskä. Nyt edelleen limainen. Saatiin ohjeeksi panadol suppoa ja laittaa nenään nasolintippoja. Nasolin auttaa hetken ni olen sit laittanu NaCl tippoja ja imassu nenän puhtaaksi. Syö ihan kohtuudella. Sellanen valittelevainen on ja ääni paineessa

Nyt kysyisin tästä vauvan nukuttamisesta! Oon saanu tuon tytön nyt päivällä nukahtamaan parhaiten ulos rattaisiin ja sisällä kaukaloon. Uskallanko nukuttaa yön kaukalossa (pinniksen jalkojen alla on kirjat ja tuntuu et se ei riitä ).. ku eikö ole ohjeena ettei vauvaa saisi pitää pitkiä aikoja kaukalossa?
Eilen illalla käytin tytön kylvyssä ja se aukas mukavasti nennää, yöksi laiton myös sipulisilppua harsonsisään.

Lääkäri anto ohjeeks myös et jos lämpöily jatkuu ni loppuviikosta uusiyhteys.. ni mietin et viedäkkö jo huomenna jos on tuommonen valittelevainen, vaik se todennäkösesti johtuuki tuosta räkäisyydestä.
 
En ole lääkäri mutta TASAN ollaan samassa tilanteessa ja nukutan tuota nuorimmaista(7kk) siellä missä vaan suostuu uinumaan, pitäisin kyllä kaukalossa jos ei muuten saa nukkumaan. Meillä tyttö huusi koko yön ja oli niin räkänen että huh. keittosuolatipat+friida ahkerassa käytössä, sipulia+valkosipulia sängyn alla... kantsii tehdä kylppäriin "höyryhuone" eli laskea paljon kuumaa vettä siellä ennen kylpyä. Jos on sauna samassa niin pistää senkin päälle. kannattaa tuulettaa makkarissa ennen unillemenoa että ilma on raikas...

Meillä myös 2,5v on räkänen, joten tiedän sun fiilarit. olen itte samassa taudissa kans. voimia!!!!
 
kiitos.. onneks ite oon terveenä!!
Huolettaa tämä vauva ku on niin pieni vielä, mut toivottavasti niin teillä kuin meilläki rauhoittuu pian..

vois kyl tosiaan tuota höyrykylpyä kokeilla.. saunaa en viitti alkaa lämmitteleen, ku on puu sauna mut ainahan sitä voi vaatteet päällä höyrytellä
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
kiitos.. onneks ite oon terveenä!!
Huolettaa tämä vauva ku on niin pieni vielä, mut toivottavasti niin teillä kuin meilläki rauhoittuu pian..

vois kyl tosiaan tuota höyrykylpyä kokeilla.. saunaa en viitti alkaa lämmitteleen, ku on puu sauna mut ainahan sitä voi vaatteet päällä höyrytellä

Meiän 7kk oli ekassa taudissa tuon ikäsenä kans. jotenki siitä selvittiin vaan... jos näyttää ettei henki oikeesti kulje niin sitten soitat ensiapuun niin käytee happea hakemassa. Ne keittosuolatipat sitten voi laittaa enemmänkin kun ohje sanoo, mä tuuttaan kunnolla nenään ja annan kylvyn ajan vaikuttaa.
 
meil on se hankaluus et päivystykseen on virka-ajan ulkopuolella 100km matkaa et ei tuu ihan helposti lähettyä. mut mikäli tauti ja lämpöily jatkuu tämmösenä käytän viimestään Pe udestaan lääkärissä
 
Oletko kokeillut nukuttaa vauvaa esim rattaissa pääpuoli hieman korotettuna... ois vähän enemmän tilaa kun kaukalossa. Tai jos jollain ystävälläsi on koala-riippukehto varastossa niin kysy saatko lainata lapsen sairastelun ajaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko kokeillut nukuttaa vauvaa esim rattaissa pääpuoli hieman korotettuna... ois vähän enemmän tilaa kun kaukalossa. Tai jos jollain ystävälläsi on koala-riippukehto varastossa niin kysy saatko lainata lapsen sairastelun ajaksi.

ulkona nukku rattaissa, mut en ole sisälä kokeillu, sitterissä ei tykänny olla, kait piti liian avonaisena vaik harso oliki peittona
 
mietn et voisin ottaa nuista rattaista tuon kovan isäkopan irti ja laittaa pinnikseen tyynyn sinne kopan alle, ni sain kuitenki olla lepoasennossa.. ja ilma pääsee kiertään massussa. Piereskelee nyt hirmuseti ku itkee ja samalla vetää ilmaa massuun ja sit varmaan itkee niitä pierujaki
 
meil alkoi perjantai aamuna vauvalla 39 kuume.. ellei jo sinä yönä.. limanen ja yskii.. käytiin lääkärissä maanantaina, ja sanoi et vauvalla on hengenahdistusta että heti keskussairaalaan.. noh mentiin sinne ja siel lääkäri sanoi et rs-virusta sitä on nyt liikkeellä ja siel oli paljon vauvoja keillä sama.. imettiin limaa ja otettiin happee.. päästiin kotio kuitenkin.. oon nukkunu kolme yötä nyt vauva sylissä.. kauhee tauti.. höyryhengitystä ja nenätippoja laitettu, ja viime yönä sipulia laitoin yöpöydällem joka autto et saatiin nukkua pari tuntia putkeen välil..
 
juuh ja on edelleen.. lisäks itellä tuo tauti ja kahdella isoveljellä vauvan lisäks.. 5-vuotialla ollut nyt jo kymmen päivää.. toivottavasti ei teillä, tää kestää aika kauan ja aika pelottava pienillä. mut kannattaa lähtee herkästi näytille jos tuntuu siltä!
 
Meil onneks tuolla 2v:llä ei ainakaan vielä ole kuumetta.. räkänen on ja yskii, mut viimeyön nukku ihan hyvin.
Pitää yön yli kattoo miltä näyttää, mut jos on tämmönen samalainen vielä perjantaina ni käydään näytillä, ku sit on jo v.loppu vastassa.
Mitenkähän.. ku lääkäri meinas et laittaa panadolia suppona ni uskallanko mä ihan surutta laittaa sen 60mg supon x3?? vaik kuuetta ei oliskaan, ku se selvästi helpottaa lapsen oloa
 
meil on vaan 50mg ja 100mg suppoja.. mut kyllähän supon voi antaa jos kipeä vaikkei kuumetta.. ite oon laittanu nukkuun ilman suppoo jos ei kuumetta ja jos herää itkeskeleen ja kipeältä tuntuu sit oon saattanu antaa sen supon.

eipä se varmaan samaa tautia ole teillä kuin meillä. meilläkin alkoi erijärjestyksessä tämä.. eka viimeviikon maanantaina tuli 5v.kipeeks aamulla.. sit perjantai aamuna vauva 5,5kk, sit lauantaina minä, ja sit 8vsunnuntaina.. täs toivotaan ihmettä ettei miehelle tarttusi..
 
yö meni ihan kohtuudella. Herättiin joka tunnille, mut nukuttiin kuitenki. En enään illalla laittanu suppoa, ku ei ollu lämpöä. Nukkumista saatto tietty helpottaa seki et tyttö nukku pinniksessä rattaitten sisäkopassa, jonka alla oli tyyny. Sai paremmin päätyn korkealle, mitä kirjoilla
 

Yhteistyössä