Raju kaatuminen takapuolelleen rv23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv23

Vieras
Eli eilen illalla liukastuin pesuhuoneessa ja lensin kovalla vauhdilla suoraan häntäluulleni, joka on nyt järjettömän kipeä ja pieni mustelmakin on siinä takapuolen vaon yläpäässä.
Ranteet särkevät, kun otin itseni käsin vastaan laattalattialle lennettyäni.
Kaikkein eniten pelästyin tietenkin vauvan puolesta, olen viikolla 23 raskaana.
Mitään vuotoa, kipua tms ei ole ollut nyt yön/tämän päivän aikana ja vauva on liikkunutkin.
Mietin vaan, että kauanko täytyy odottaa, että esim. istukan irtoaminen voi vielä alkaa oireilla..?
Tai olisiko muuten syytä olla huolissaan?

:'(

Soitat heti äitiyspolille, niin luulisin, että ottavat sinut heti ultrattavaksi. Todennäköisesti kaikki on hyvin, mutta oman mielenrauhan vuoksi suosittelen, että yrität päästä ultraan.

Mutta tämä siis sattui eilen illalla. Eikö ne yhtään ihmettele, miksi nyt soitan... Meillä ei pääse suoraan äit.polille, vaan pitää mennä eri paikkakunnan tk:n kautta.

Itse kaaduin portaissa suoraan mahalleni rv25 ja olin satavarma, että kesken menee. Mitään vuotoa ei tullut, ei liioin kipua yms. Terve tyttönen kuitenkin syntyi eli luulen, että selvisit myös säikähdyksellä jos vauva liikkuu eikä vuotoa ole. Neuvolassa sanoivat jälkeenpäin, että vuoto alkaa heti jos istukka irtoaa.

[QUOTE="mmm";23865734]Soita neuvolaan. Saatat saada ajan ylimääräiseen ultraan, jossa istukan terveys pystytään tarkastamaan. Itse jäin rv 20 auton alle ja vauva selvisi.[/QUOTE]

Ennen maanantaita ei neuvolassa ole ketään. :( Ainoastaan tk:n päivistyksessä.

En nyt tuosta istukan irtoamisesta tiedä niin..., mutta mulla murtu häntäluu ku ite kaaduin jäähän rv28 ja sitä sitten tutkittiin, että kestääkö alatiesynnytyksen. Ite mainitsin tuosta lennosta neuvolassa ja passitti tutkimuksiin äippäpolille. Olin sillon matkalla neuvolaan. Jos huolettaa aina voi soittaa äippäpolille.

[QUOTE="kkm";23865738]Itse kaaduin portaissa suoraan mahalleni rv25 ja olin satavarma, että kesken menee. Mitään vuotoa ei tullut, ei liioin kipua yms. Terve tyttönen kuitenkin syntyi eli luulen, että selvisit myös säikähdyksellä jos vauva liikkuu eikä vuotoa ole. Neuvolassa sanoivat jälkeenpäin, että vuoto alkaa heti jos istukka irtoaa.[/QUOTE]

Istukkaan voi tulla myös "arpia" jotka haittaaavat sen toimintaa. Ja istukka voi myöhemmin esim. rasituksesta sitten alkaa vuotaa tai irrota esim. synnytyksessä tuollaisesta arpikohdasta. Siksi olisi hyvä ultralla katsoa, että istukka on terve. Tosin uskon kyllä, että takapuolelle kaatumisesta ei ole vaaraa istukalle, jos se on taka tai etuseinämällä, eikä esim. lähellä kohdunsuuta.

No soita sinne terveyskeskuksen päivystykseen ja kysy mitä mieltä ne on asiasta... josko niillä olisi siellä jonkinnäköinen vanha ultrakin vaikka kaapissa jemmassa =)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23865744:
Ennen maanantaita ei neuvolassa ole ketään. :( Ainoastaan tk:n päivistyksessä.

Varmasti riittää, jos maanantaina soitat. Itselläni ultrattiin seuraavalla viikolla vasta. Paitsi jos kipuja tai vuotoa ilmenee, niin tietysti terkkaan heti. Laskeskele nyt vähän, että vauva liikkuu ja vietä viikonloppu, maanantaina sitten soitto terkkaan! Eiköhän kaikki mene ihan hyvin. Sinulla viikkojakin jo se 23, eli jos jotain häikkää myöhemmin ilmenee, niin vauvan eteen tehdään kaikki voitava. Minulle sanottiin rv 20 että menee kesken jos menee, mitään ei voida tehdä ennen rv 23, jolloin olisi sitten saanut keuhkoja vahvistavia piikkejä jo jne.

[QUOTE="mmm";23865786]Varmasti riittää, jos maanantaina soitat. Itselläni ultrattiin seuraavalla viikolla vasta. Paitsi jos kipuja tai vuotoa ilmenee, niin tietysti terkkaan heti. Laskeskele nyt vähän, että vauva liikkuu ja vietä viikonloppu, maanantaina sitten soitto terkkaan! Eiköhän kaikki mene ihan hyvin. Sinulla viikkojakin jo se 23, eli jos jotain häikkää myöhemmin ilmenee, niin vauvan eteen tehdään kaikki voitava. Minulle sanottiin rv 20 että menee kesken jos menee, mitään ei voida tehdä ennen rv 23, jolloin olisi sitten saanut keuhkoja vahvistavia piikkejä jo jne.[/QUOTE]

Joo, odottelen maanantaihin ja jos tietty jotain tulee, niin lähden samantie.
Toivottavasti tämä nyt menisi ihan hyvin...

Yhteistyössä