Rajoittaako/vaikeuttaako menkat mitenkään elämääsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla ei ole ollut menkkoja 11 vuoteen, joten ihan on päässyt unohtumaan, millaista elämä niiden kanssa on. Ajatuksena vaan kauhistuttaa nyt, että rajoittaako ne nyt miten elämää. Uimaan ei voi lähteä milloin vaan. Sattuuko ne aina sotkemaan lomareissut, saunaillat sun muut. Ja ne inhottavat menkkakivut :( Sanokaa nyt, ettei se niin kamalaa ole.

Ei rajoita. Voi mennä uimaan, saunaan ja mihin vaan ihan normaalisti. Tamponit on keksitty.

Kipua ja jomotusta on, särkee muutenkin vähän päätä, selkää ja vatsaa jolloin voi olla vähän ärtyneempi olo tai väsyneempi, muttei muuten. Särkylääke naamaan ja elämä jatkuu normaalisti. Ainoa mitä ei voi tehdä on juoda paljon alkoholia, tulee hirveä darra kun kuivuu liikaa.

Ei rajoita paljon mitenkään, koska käytän kuukuppia. Se vaan on hyvä!! Ainoastaan seksiä en tykkää harrastaa kuukautisten aikana, mutta muuten elän ihan normaalia elämää; uin, saunon, harrastan liikuntaa jne.

Aiemmin rajoitti, nykyään ainoa rajoitus on pari päivää kestävä armoton vitutus ja kiukkuisuus ennen menkkoja. Kuten pari aikaisempaakin, rajoitukset poistui kun ostin kuukupin.

Kyllä vaikeuttavat elämää. Vuoto on niin runsasta toisena päivänä, että vähän väliä täytyy kuukautissuojat vaihtaa. Selkä on myös "sökönä" kuukautiskierron tietyssä vaiheessa.

[QUOTE="Sirkkeli";29018984]Rajoittaa. Olen tosi väsynyt ennen menkkojen alkua, ja aika kipeä niiden aikaan.[/QUOTE]

Vähän sama. Mulla tosin vaihtelee joka kuukausi; välillä haittaa enemmän, välillä vähemmän. 1-2pv on hankalimmat, särkee + turvottaa.

Matkoja/lomia en ole noilla koskaan pilannut, siirrän pillereillä etukäteen tarvittavan määrän.
Joskus kokeillut syödä pari liuskaa putkeen (jää yhdet menkat pois), mutta olo vaihtelee silloinkin kun keho "odottaa" vuotoa kuitenkin.