Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
*haukotus*
Juu. Ihminen on sen verran idiootti eläin, että ei tunne väsymystä, nälkää, janoa, kylmää tai mitään muutakaan.
Tyttö meni nukkumaan kun alko väsyttämään taas. Tällasta kukkuilua tapahtuu todella harvoin. Nytkin syynä taisi olla elimellinen ongelma. Mitä ap:n mielestä olisi pitänyt tehdä?
Ja en pysty ymmärtämään miten kenellekään ihmiselle tulee turvallinen olo siitä, ettei hän edes saa päättää itse nukkumaanmenoaikaansa. Tulisiko ap:lle turvallisempi olo jos joku laittaisi joka ilta samaan aikaan nukkumaan, väsytti tai ei, oli puuhat kesken tai ei? Mulle ei. Mulle tulis turvaton olo jos en voisi vaikuttaa omaan elämääni.
Lapset eivät ole tyhmiä tai itsetuhoisia. Mistä ihmeestä teille sellanen käsitys on tullut?
Ei helvetti.
Minua ainakin säälitti kauheesti yhden tutun lapsi, jota äitinsä ei välittänyt pienenä laittaa koskaan päiväunillekaan, lapsi sitten sammu aina johonkin nurkkaan kuudelta illalla sikiöasentoon, ja äiti vaan jatko juoruiluaan kaverien kanssa. Sit lapsi taas heräs ja joutu äitinsä kans juoksemaan pitkin kyliä yöhön asti.
Talvisin näin saman lapsen usein ilman hanskoja tai myssyä rattaissa, aina silmät pandana ja ruokana oli tikkaria ja pillimehua päivästä toiseen.
Siinä sitä vapautta kerrakseen.
Kyllä lapsella pitää olla äiti joka laittaa sen peiton alle ja silittelee, kun huomaa että laps on poikki. Siitä sitä turvaa saa, se on yksi äidin tärkeimpiä tehtäviä.