olen uudessa tilanteessa; perheemme on muuttanut ja uudesta pihapiiristä löytyy kavereita 5 ja 6 vuotiaille lapsillemme, toisin kuin edellisestä kodista, silloin sisarukset leikkivät pääosin keskenään. mutta!? olen oikeasti iloinen kaikista uusista kavereista, mutta kuinka sopeutua ovikellon pimputukseen,meteliin, edestakaiseen säntäilyyn etu ja takapihan välillä(asumme rivitalossa)? vieraat lapset on janoisia, leluja on pitkin pihamaata, homma on mielestäni normaalia leikki-ikäisten poikien äänekästä touhua, kai? en halua olla nipottava äiti, ja oikeasti tykkään sekä omista että vieraiden lapsista, mutta huomaan ärsytyskynnykseni madaltuneen muuton jälkeen. kaikki tuo touhu on niin uutta. ennen leikit sujuivat jotenkin 85% rauhaisammin... auta ja kerro; mitä tehdä? rajoja osaan asettaa ja kuria myös, mutta en nyt haluaisi olla ovenkolossa paasaava äiti, joka vahtii jokaista askelta? selvää on kuitenkin sekin, ettei tuonikäiset aina kulje sieltä mistä pitäisi, vaan naapurirajat ovat suhteellinen käsite ja muutakin sattuu ja tapahtuu. katselenko vain menoa ajatellen, että kyllä nuo tuosta kasvavat vai onko minulla oikeutta vaatia järkevää leikkiä alituisen häiläämisen ja riehumisen/meluamisen sijaan?