raivostuttavaa kun mies ei hoida asiotaan kunnolla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja >:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

>:

Vieras
Siis että voikin olla raivostuttavaa. Mies on tässä viimeisen puolen vuoden sisällä hankkinut itselleen järkyttävät kasat laskuja. Vippejä, sakkoja, puhelinlaskuja yms. Puhelinlasku oli ilman korkoja lähemmäs neljä sataa, mutta koska mies ei mtn asian eteen tehny nousi lasku loppujen lopuksi yli viitensataan kunnes minä sitten soitin itse sinne vaikka olin monta kertaa antanu hänelle puhelimen käteen numero näppäiltynä. Sain laskun kuuteen erään mutta siihen tuli sitten vielä lisää korkomaksuja ja kaikenkaikkiaan tästä puhelinlaskusta pitää nyt sitten maksaa 570euroa, eli lähemmäs kaksi sataa vain korkomaksuja miehen viitteliäisyyden takia! Ja kiitosta ei häneltä heru vaikka olen monet hänen laskut hoitanu niin että saadaan nee maksettua.

No sitten nämä vipit, niitä oli lähemmäs kahden tonnin edestä ja siinä miehen isä auttoi, maksoi kaikki vipit pois ettei niistä tulisi ongelmia, ja kiitoksen sanaa mies ei voinut sanoa!

Sitten, auton vakuutukset. Hänellä oli käytössä tuossa keväällä yksi auto minkä sitten toukokuussa mälläsi ja ei hän tietenkään ilmoittanut vaakutusyhtiölle mitään tästä ja kaikki vakuutusmaksut edelleenkin siitä autosta tulee. Monet kerrat siitäkin olen sanonut ja sanoin että saat kerrankin, kerrankin itse soittaa ja hoitaa tämän asian!! Tänään lupasi soittaa töitten jälkeen, mutta epäilen saako hän aikaseksi soittaa.. pakko minun kai on vain soittaa nöyränä siitäkin..

Sakkoja.. niitä on rästissä.. ja korkojen kerä..

Muita erinäisiä laskuja on menossa perintään.. ja kaikki, KAIKKI laskut mistä on tullut ongelmia on tasan ja vain miehen hommaamia.. no niihinhän sitten hurahtaakin kivat rahat joka kuukausi varmaan tästä vielä vuoden päivät.. Nyt mies ei ole moisia laskuja hankkinut, mutta kärsimme hänen kaikista vanhoista laskuista..

huoh. Ja sitä kiitoksen sanaa ei hänen suusta kuulu, ei isälle tai minulle avusta. Suoraan sanottuna äijä olisi kusessa ilman minua tai isäänsä.

Voi kuinka raivostuttavaa :/
Sopisiko hänelle sellainen järjestely, että sinä saat kaiken rahan (myös hänen tulonsa) ja hoidat teidän perheen talouden. Eihän sekään kivaa ole, mutta pysyisi ehkä paremmin hanskassa.
Siihenkään ei tietty apua ole noista sakoista :/
Iso *rutistus*, voin uskoa kuinka kurjalta tuntuu

Meillä on ollu sama tilanne. Viime kuukaudet mies ei saanut edes mitään tuloja, koska ei jaskanut hakea etuuksia.
Nyt ollaan erottu, mutta mies ei saa aikaseksi hakea asuntoa, nyt olen täyttäny asunnonhaku paperit sen puolesta ja väärensin nimmarinkin. Saa nähdä saako se aikaiseksi muutta kun asunto tulee.

Onko hän masentunut? Itse olin samanlainen kuin miehesi masennuksen ollessa pahimmillaan, millään ei ollut mitään merkitystä ja laskut menivät perintään... Luottotiedot eivät vieläkään ole takaisin, mutta nykyään mulla on onneksi mies joka patistaa mut hoitamaan laskut alta pois vaikka ei kiinnosta edelleenkään minkään asioiden hoito...

Huh, mitä käytöstä! Miehesi olisi tosiaan aika alkaa ottaa vastuu teoistaan. Jospa et pelastaisikaan häntä seuraavasta pulasta? Kai teillä on erilliset tilit? Maksa sinä omat laskusi itse ja anna miehesi hoitaa omansa itse. Eiköhän tuo opi kun luottotiedot menee ym vaikeuksia eteen tulee. Tietysti jos on yhteinen perhe ja koti, jonka maksut on hoidettava, niin vaikeaa toteuttaa, mutta en näe muuta tietä miehen aikuistumiselle. Nyt hän on tottunut siihen että aina hänet joku pelastaa.

No kurjalta tuntuu tosiaan.. esikoinen syntyy tammikuussa.. toivottavasti siihen mennessä asiat olisi vähän paremmalla mallilla.. tuohon järjestelyyn mies ei tule koskaan suostumaan.. huoh

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Onko hän masentunut? Itse olin samanlainen kuin miehesi masennuksen ollessa pahimmillaan, millään ei ollut mitään merkitystä ja laskut menivät perintään... Luottotiedot eivät vieläkään ole takaisin, mutta nykyään mulla on onneksi mies joka patistaa mut hoitamaan laskut alta pois vaikka ei kiinnosta edelleenkään minkään asioiden hoito...

Ei minusta ainakaan.. On kuulemma onnelinen kun hällä on minut ja esikoinen tulossa, mutta valittaa jatkuvasti kuinka kiva olisi olla velaton. Mutta miksi sitten ei tee asialle mitään?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huh, mitä käytöstä! Miehesi olisi tosiaan aika alkaa ottaa vastuu teoistaan. Jospa et pelastaisikaan häntä seuraavasta pulasta? Kai teillä on erilliset tilit? Maksa sinä omat laskusi itse ja anna miehesi hoitaa omansa itse. Eiköhän tuo opi kun luottotiedot menee ym vaikeuksia eteen tulee. Tietysti jos on yhteinen perhe ja koti, jonka maksut on hoidettava, niin vaikeaa toteuttaa, mutta en näe muuta tietä miehen aikuistumiselle. Nyt hän on tottunut siihen että aina hänet joku pelastaa.

On erilliset tilit.. On käynyt mielessä että jos tekisinkin niin että en pelastaisi häntä.. mutta.. siitä aiheutuu minullekkin sitten ongelmia kun hänellä menee luottotiedot ja laskut nousee.. pakko mun on asiat hoitaa jos hän ei saa hoidetuksi.. :s

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei minusta ainakaan.. On kuulemma onnelinen kun hällä on minut ja esikoinen tulossa, mutta valittaa jatkuvasti kuinka kiva olisi olla velaton. Mutta miksi sitten ei tee asialle mitään?!

Musta tuntuu että hän ei yksinkertaisesti jaksa, masentunut kieltää hyvin pitkään tilansa... Tai ei tiedosta sitä. Sulla on kyllä raskas taakka, toivottavasti saat jotenkin sysättyä miestäs puhumaan kanssasi tai jotain... Jaksamista, arvostan sunlaisia ihmisiä suuresti :)

Musta tuntuu että hän ei yksinkertaisesti jaksa, masentunut kieltää hyvin pitkään tilansa... Tai ei tiedosta sitä. Sulla on kyllä raskas taakka, toivottavasti saat jotenkin sysättyä miestäs puhumaan kanssasi tai jotain... Jaksamista, arvostan sunlaisia ihmisiä suuresti :)

Yritän jutella hänen kanssaan tänään illalla töitten jälkeen aiheesta.. kiitos jaksuista! Niitä tosiaan tarvitsen.

Mitä mun pitäs ton kanssa nyt tehdä? Kekustelu tästä aiheesta on hänen puolesta vaan muminaa.

Ei sulla taida olla muita vaihtoehtoja kuin joko hoidat hänenkin asiansa tai sitten ilmoitat miehellesi että et hoida hänen asioitaan enää ennen kuin on perustellut miksi tekee niin kuin tekee + hankkii apua. Mutta joka tapauksessa miehesi pitää jollain keinolla oppia itse kantamaan vastuunsa teoistaan... Sulle ei tule kyllä helppoa asian kanssa rahallisesti eikä muutenkaan :/

Mitä mun pitäs ton kanssa nyt tehdä? Kekustelu tästä aiheesta on hänen puolesta vaan muminaa.

Ei sulla taida olla muita vaihtoehtoja kuin joko hoidat hänenkin asiansa tai sitten ilmoitat miehellesi että et hoida hänen asioitaan enää ennen kuin on perustellut miksi tekee niin kuin tekee + hankkii apua. Mutta joka tapauksessa miehesi pitää jollain keinolla oppia itse kantamaan vastuunsa teoistaan... Sulle ei tule kyllä helppoa asian kanssa rahallisesti eikä muutenkaan :/

Kysyi hältä että miksi tehnyt näin mutta sanoi että ei tiedä..

Alkuperäinen kirjoittaja TeSuLah:
Meillä mies inhoaa paperihommia ja siksi kuulemma menikin naimisiin toimistoalan ihmisen kanssa. Hoidan laskut meillä ja tykkään hommasta. :heart:

Siiis kyllä minä mielelläni hoidan nämä laskuhommat.. tuntuu että laskut on järjestyksessä paremmin jos minä hoidan nee :D

mutta en kyllä mielellään haluisi järjestää miten maksaa miehen hankkimat sakot, vipit, hänen auton vakuutusasiat jne jne.