Raivostuttavaa kotiäitien syrjintää AINA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotona"

Vieras
Kuka tunnustaa olevansa myyttien kaltainen äiti joka makaa kotona kotiäiti ajan?

Niinhän ne kyselijät ja ihmettelijät luulee!!!

Tästä lähtien kun joku ihmettelee "Miksi ei lapsesi ole tarhassa"
aion vastata " Koska saavat parhaan mahdollisen hoidon minulta! "

En mitään muuta .

Minä en kyllä päiviäni makaa ja päivät alkavat 6.30 ja nukkumaan pääsen noin 23-00 ja yöllä 1 herätys nuorimman toimesta!

Oma aikani on tasan kun istun koneelle noin 30 minuutiksi kotitöiden päätteeksi ja sitten nukkumaan.

Ja minä tiedän että kotiäidin elämä vaatii luonteen lujuutta,kaikista ei tähän olisi!

Kotona on kuitenkin niin mahtavaa, minulla on mahtavat lapset joiden kanssa mielelläni vietän aikani.

Surullisena mietin vain että joskus tämä on ohi, surullisen nopeasti joten koitan nauttia vain joka päivästä!

Ja toinen mikä RAIVOSTUTTAA ovat äidit jotka jatkuvasti ulisevat lapsistaan, kannattaa eka tutkia itseään voisiko se vika olla omassa toimintatavassaan?

Vaan olisihan se todella ankeaa jos ei tykkäisi omista lapsistaan ja pitäisi niitä maailman ihanimpana. Minusta tuntuu että sinä alat pikkuhiljaa tajuamaan elämän juonen.

Mutta minähän olisin hyväksyttävä kansalainen, hyväksyttävä äiti jos palaisin töihin kun lapseni ovat pieniä. Ei kukaan päin naamaa arvostelisi ja elämääni ihmettelisi

Me olemme tehneet tiettyjä ratkaisuja että elämämme näin sujuu, tinkineet niistä joistakin hienouksista joita muka pitäisi aina elämässä olla nykyään. Olemme pärjänneet ilmankin =) joten saan mahdollisuuden olla kotona.

[QUOTE="vieras";28830952]Onko sulla rikas mies kun voit jäädä kotiin?[/QUOTE]

Miksi miehen pitäisi olla rikas jotta kotiäitiys onnistuu? Sitä mä en ole koskaan käsittänyt.

Meillä ainakin mies on ihan perusduunari, mutta silti mä pystyn olemaan lasten kanssa kotona.
Eikä jouduta mistään tinkimään.

Mihin teillä sitä rahaa niin julmetusti menee?

Niin raskastahan se voi olla, mutta antoisaa. Valitettavaa että kaikilla ei ole siihen varaa :(. Itse lukeudun niihin joita työt ovat kutsuneet jo aina siinä vaiheessa ku lapsi on ollu 1v. Itkua vääntäen olen ne hoitoon vienyt. Kiva että sinun ei sitä ole tarvinnut tehdä!

[QUOTE="Vieras";28830978]Miksi miehen pitäisi olla rikas jotta kotiäitiys onnistuu? Sitä mä en ole koskaan käsittänyt.

Meillä ainakin mies on ihan perusduunari, mutta silti mä pystyn olemaan lasten kanssa kotona.
Eikä jouduta mistään tinkimään.

Mihin teillä sitä rahaa niin julmetusti menee?[/QUOTE]

Montako lasta ja harrastusta heillä? Montako ulkomaanmatkaa vuodessa ? Montako autoa ja millainen asunto? Elämän valintoja!

Ja siis tinkimiset ovat sellaisia mitä tarvisimme ehkä jos kaksi kävisi töissä kuten 2 autoa, montaa tietokonettakaan emme tarvitse, emme ole osteleva perhe muutenkaan, ostamme sen minkä todella tarvitsemme,rakastamme ruuan laittoa siis ulkona syönti ei ole tapamme jne. Perusjuttuja, elämme varojen mukaan mutta mukavasti ja minunkaan mieheni ei ole rikas mutta pärjäämme ja vähän jää säästöönkin.

Otsikko ja teksti ei musta mennyt ihan yhteen tai sitten en tajunnut. Miten ap:n mielestä kotiäitejä syrjitään? Se, että kysellään typeriä, ei ole syrjintää.

[QUOTE="vieras";28830990]Montako lasta ja harrastusta heillä? Montako ulkomaanmatkaa vuodessa ? Montako autoa ja millainen asunto? Elämän valintoja![/QUOTE]

Kaksi lasta, molemmilla pari harrastusta. Ulkomailla ei käydä, koska suositaan kotimaanmatkailua.
Autoja kaksi, molemmat maksettuja, viisi vuotta vanhoja.
Kerrostaloasunto kaupungin keskustassa, asunto vie kuukaudessa 750€.
Lapsille ostetaan vaatteet pääsääntöisesti uusina.
Kodinelektroniikka laitettu uusiksi vuosi sitten.

Velkaa meillä on 3000€.

Valintoja hyvinkin :)

[QUOTE="Vieras";28831013]Kaksi lasta, molemmilla pari harrastusta. Ulkomailla ei käydä, koska suositaan kotimaanmatkailua.
Autoja kaksi, molemmat maksettuja, viisi vuotta vanhoja.
Kerrostaloasunto kaupungin keskustassa, asunto vie kuukaudessa 750€.
Lapsille ostetaan vaatteet pääsääntöisesti uusina.
Kodinelektroniikka laitettu uusiksi vuosi sitten.

Velkaa meillä on 3000€.

Valintoja hyvinkin :)[/QUOTE]

Juu, haluan antaa ja tarjota lapsilleni enemmän :)

Vastaan tuohon yllä olevaan kysymykseen että itse en pidä matkustelusta mutta mikä onni, löysin myös mieheni joka ei pidä matkustelusta. Etelän lomahelvetti ei meille sopisi =D, kiva jos se teille sopii. Käymme kuitenkin minireissuilla suomen sisällä lasten kanssa ja lähimaissa ja olemme päättäneet sen yhden isomman matkan tehdä lasten kanssa kunhan nuo kasvavat.
Mutta eihän lasten olekkaan meidän kanssa pakko matkustaa kauemmaksi, onhan heille mummut ja papat!

Harrastuksia on kouluikäisillä 2 (äidin onneksi samoja =D niin ei tartte koko ajan kuskata) , nuoremmilla on 1 oma juttu.

Asumme omakotitalossa, kaikilla oma soppi ja juuri sopiva meille =) !

Autoja on 1 joka on minun käytössäni pääsääntöisesti.

Laitanpa vastakyselyn vieras nimimerkille:

Koska olet viimeksi askarrellut lasten kanssa?

Koska tehnyt ruokaa lasten kanssa?

Koska ulkoillut lasten kanssa?

Koska pelaillut lasten kanssa rauhassa ilman kiirettä?

Kuinka usein on kiire aamuja ja kaikilla hermot kireenä? Kuinka usein on ylipäätään niin kiire että lapset jäävät vähemmälle huomiolle?

Tekeekö lapsesi tarhassa pisempää päivää kuin sinä töissä?

Elämän valintoja...

Minä arvostan kotiäitejä kovasti, kyllä harmitti kun piti lapset aikoinaan päiväkotiin viedä. Olisin jäänyt mieluummin kotiin, oli vaan pakko mennä töihin. Minä vaihtaisin uran koti-isänä olemiseen vaikka heti :)

Ja oi miksi haluat vieras kasvattaa lapsesi materialismille?

Kaikki mitä näemmä annat lapsillesi on rahalla saatua uusinta uutta, ei se ole sitä tärkeintä elämässä.

Meitä 7 henkeä ja iltatoimet sen jälkeen kun saa muut nukkumaan vie aikansa.
Pidän siitä että on siistiä ja tällä porukalla siivottavaa jää sillekin aikaa ja on mukavampi herätä aamuun kun on jotenkuten siistiä.

Mutta nyt öitä ja oikein hyviä unia kaikille! Ura ja kotiäideille, maailma todella on valintoja täynnä mutta älkää kaikki luulko että kotona vaan laiskotellaan ja maataan, meitä on niin moneksi =) !

Koska olet viimeksi askarrellut lasten kanssa?

- Ehdotin pari päivää sitten mutta lapset ei niin välitä, leikkivät mielummin kotona.

Koska tehnyt ruokaa lasten kanssa?

Leipomiseen otan heidät aina mukaan, mutta ruoan laittaminen ei heitä vielä (tyttö 3v. ja poika 6v.) kiinnosta

Koska ulkoillut lasten kanssa?

Aina viikonloppuna sekä monesti illalla jos ei ole harrastuksia!

Koska pelaillut lasten kanssa rauhassa ilman kiirettä?

Kun pelaan/leikin heidän kanssa, teen sen täysillä ja olen aidosti läsnä kun töistä päästään kotiin.

Kuinka usein on kiire aamuja ja kaikilla hermot kireenä? Kuinka usein on ylipäätään niin kiire että lapset jäävät vähemmälle huomiolle?

Arkiaamuina lapset herää vaivattomammin mitä minä ja mies! :D Vaatteet ja kamppeet katsotaan jo edellisenä iltana valmiiksi, nautitaan mikropuurot rauhasssa ja katsellaan aamu-tv:tä.

Tekeekö lapsesi tarhassa pisempää päivää kuin sinä töissä?

Ei todellakaan! Mikä kysymys tuo oli :o

[QUOTE="vieras";28830990]Montako lasta ja harrastusta heillä? Montako ulkomaanmatkaa vuodessa ? Montako autoa ja millainen asunto? Elämän valintoja![/QUOTE]

Meillä on pian viisi lasta, joista kaksi pelaa jääkiekkoa ja yksi harrastaa rytmistä voimistelua. Ulkomaanmatkoja 1-2 vuodessa. Käydään joskus myös miehen mukana työmatkoilla. Kaksi autoa ja viittä vaille valmis omakotitalo, johon muutetaan viikon tai kahden päästä.

Keskituloisen miehen palkalla pärjätään ihan ok. Tässähän ei kysytty muusta omaisuudesta/varallisuudesta mitään.

Ja minä olen kotona pääosin yksin joten päivät vaan venyy. Viikonloppuisin ehkä saa nukkua pisempään ja oma aika, olen ajatellut että saan sitä vielä viettää yllin kyllin ehkä vielä joskus jos elämä niin suo =) , olisihan se joskus kiva vaikka ommella mutta pääosin en edes kaipaa mitään omaa.

Meitä 7 henkeä ja iltatoimet sen jälkeen kun saa muut nukkumaan vie aikansa.
Pidän siitä että on siistiä ja tällä porukalla siivottavaa jää sillekin aikaa ja on mukavampi herätä aamuun kun on jotenkuten siistiä.

Mutta nyt öitä ja oikein hyviä unia kaikille! Ura ja kotiäideille, maailma todella on valintoja täynnä mutta älkää kaikki luulko että kotona vaan laiskotellaan ja maataan, meitä on niin moneksi =) !

Miksi luulet, että muut koti-/työäidit ovat laiskoja ja sinä ahkera poikkeus? Vaikuttaa sinulla tuo töiden organisointi olevan hukassa.

Meillä on pian viisi lasta, joista kaksi pelaa jääkiekkoa ja yksi harrastaa rytmistä voimistelua. Ulkomaanmatkoja 1-2 vuodessa. Käydään joskus myös miehen mukana työmatkoilla. Kaksi autoa ja viittä vaille valmis omakotitalo, johon muutetaan viikon tai kahden päästä.

Keskituloisen miehen palkalla pärjätään ihan ok. Tässähän ei kysytty muusta omaisuudesta/varallisuudesta mitään.

Teillä on uusioperhe joten ei lasketa.

Yhteistyössä