Raivostuttava -”Ja niin edelleen…..” Siis kun asiantuntijat viljelee sitä.

vierailija
Yleensä annetaan ehkä vaan yksi esimerkki ja sen perään sanotaan ja niin edelleen. Mistä ihmeestä me maallikot voidaan tietää mitä ne edelleen olevat asiat ovat? Tähän käyttävät varsinkin poliitikot, myös monet muut.
 
vierailija
Yleensä annetaan ehkä vaan yksi esimerkki ja sen perään sanotaan ja niin edelleen. Mistä ihmeestä me maallikot voidaan tietää mitä ne edelleen olevat asiat ovat? Tähän käyttävät varsinkin poliitikot, myös monet muut.
Tästä tuorein esimerkki Yle aamusta, jossa juteltiin Suomen yritysjohtajien kompetenssista. Keskustelusta selvisi, että Jani Mäkelä on ollut töissä vain yhdessä yrityksessä, Siitä huolimatta hän arvosteli repivästi Hesarissa Suomen surkean yritysjohdon. En ole lukenut ko. artikkelia. Heikoissa kantimissa on eduskunnan päättäjien asioista tietämys. Kuka tahansa ”niin edelleen” tyyppi osaa tehdä fiksumpia arvioita milloin mistäkin asiasta.
 
vierailija
Tästä tuorein esimerkki Yle aamusta, jossa juteltiin Suomen yritysjohtajien kompetenssista. Keskustelusta selvisi, että Jani Mäkelä on ollut töissä vain yhdessä yrityksessä, Siitä huolimatta hän arvosteli repivästi Hesarissa Suomen surkean yritysjohdon. En ole lukenut ko. artikkelia. Heikoissa kantimissa on eduskunnan päättäjien asioista tietämys. Kuka tahansa ”niin edelleen” tyyppi osaa tehdä fiksumpia arvioita milloin mistäkin asiasta.
Hesarin juttu on maksumuurin takana. Luin koosteen uusimmasta pääministerin haastattelutunnista, jossa hän otti kantaa myös Mäkelän vanhoihin väitteisiin eri aiheista.
 
vierailija
Nykyään sanovatkin "ehkä olen sitä mieltä"
Minulle tulee mieleen edesmenneen lankoni savolaisvitsi.
Jutun glue on rakastaa sanan vähäinen käyttö. Suomalaiselle miehelle riittää, kun hän kerran ilmoittaa puolisolleen rakastavansa. Ilmoitusluonteinen asia, johon palataan vain silloin, jos tilanteeseen tulee muutos.
Olenkin tässä jo miettinyt, tuleeko sitä päivää koskaan. Tuskinpa vain vaikka olen yksineläjä. Jotain hyvääkin suomalaisuudessa. En tykkää love-hokemisesta muilla kielillä. R-alkuiset sanat ovat muutenkin harvemmin käytössä. Äl yli päästä perhanaa tai se tulee ja vie mukanaan.
Senpä takia tämän palstan väki huutaa apuun alepaa, kun ovat hätää kärsimässä tappelunujakoissaan.
Ja niin edelleen. Lyhenne jne.
Suosittelen käyttämään pälkähässä ja muutenkin.
 

Yhteistyössä