Todella raivostuttavaa kun ystäväni lapsi saa tehdä mitä haluaa. Meillä on hiekkalaatikko nurmikon vieressä ja lapsi lappaa hiekkaa nurmikolle minkä ehtii vaikka olen sanonut että pidetään hiekka siellä hiekkalaatikossa. Äiti ei sano mitään, seisoo vaan ja katsoo. Toinen asia mitä ulkona tapahtuu on se, että poika pelaa mailalla ja huitoo minkä ehtii. Olen omalle 3v selittänyt että jos mailalla aletaan huitoa ja heilua niin maila lähtee varastoon. Ystäväni lapsi saa huitoa ja heilua mailalla minkä ehtii.
Sisällä ollessamme tällä 3v pojalla on joku ihme tarve kosketella peilejä ja laseja. Oma 3v poikani ei tätä tee. Olen sanonut kauniisti että peilit ja lasit eivät ole lasten leikkivälineitä enkä pidä että niitä lääpitään. Taaskaan äiti ei sano mitään.
Sama koskee lamppuja, kaukosäätimiä ja kukkasia. Ne eivät ole lasten leikkivälineitä. Mutta minkäs teet, pitäisi varmaan vetää kattoon kun tulevat kylään. En anna omien lasten koskea kylässä tavaroihin jotka eivät ole lapsille tarkoitettuja.
Sisällä ollessamme tällä 3v pojalla on joku ihme tarve kosketella peilejä ja laseja. Oma 3v poikani ei tätä tee. Olen sanonut kauniisti että peilit ja lasit eivät ole lasten leikkivälineitä enkä pidä että niitä lääpitään. Taaskaan äiti ei sano mitään.
Sama koskee lamppuja, kaukosäätimiä ja kukkasia. Ne eivät ole lasten leikkivälineitä. Mutta minkäs teet, pitäisi varmaan vetää kattoon kun tulevat kylään. En anna omien lasten koskea kylässä tavaroihin jotka eivät ole lapsille tarkoitettuja.