Raivosin sitten kunnolla likan kaverienkin "edessä" kirosanojen kera

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä jossain vaiheessa tulee vastaan se raja, kun kyse ei ole enää pikkutöppäilystä, vaan koko asenne ja tyyli kaipaisi suurempaa muutosta. Siinä vaiheessa kun kiroillaan ja huudetaan lapselle ja menetetään hermot totaalisesti, voisi alkaa miettimään ja katsomaan peiliin. Lapsen takia.

No toi oli vielä mun "totaalisesta" kaukana. Lapsen aikana en ole koskaan TOTAALISESTI menettänyt hermojani.
Mutta joskus on pakko paiskia ovia ja sanoa pari valittua sanaa, että hermot tasaantus. Yleensä se ovien paiskoja on meillä kyllä toi pikkuneiti.:rolleyes:

No toi oli vielä mun "totaalisesta" kaukana. Lapsen aikana en ole koskaan TOTAALISESTI menettänyt hermojani.
Mutta joskus on pakko paiskia ovia ja sanoa pari valittua sanaa, että hermot tasaantus. Yleensä se ovien paiskoja on meillä kyllä toi pikkuneiti.:rolleyes:

No, mielestäni on pöyristyttävää, että asia on mielestäsi ilmeisesti ihan okei, kun se ei sitä ole.

Mä olen ns paremmasta perheestä ja yhtälailla meillä kiroiltiin ja huudettiin. Isä kyllä kuritti niin vieraita kuin omiakin. Kuitenkin parhaimmat kamut on ollut ympyröissä, nyt 28 vuotta yhteistä taivalta takana. 5 v kerhosta lähtien!
Joten ei sen vanhemman sekoilu vaikka kerta viikossa niitä kavereita pois vie. Ja me vanhemmatkin olemme ihmisiä, käämi palaa välillä ja kyllä sen saa näyttää.

Niin, sukkasillaan rappukäytävään, koska sinä huusit niin kauheasti. Saatat olla lapsen mielestä aika pelottava.

Ei vaan siksi ettei se muistanut pukea. Minä olin teljennyt jo itseni olohuoneeseen. Ihan rauhassa sai pukea eteisessä.
Sillä on varhaisdementia.. alan suuresti epäillä.
Aina se unohtaa kaiken jos en ole perään katsomassa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei vaan siksi ettei se muistanut pukea. Minä olin teljennyt jo itseni olohuoneeseen. Ihan rauhassa sai pukea eteisessä.
Sillä on varhaisdementia.. alan suuresti epäillä.
Aina se unohtaa kaiken jos en ole perään katsomassa.

Nyt olin teljennyt itseni olohuoneeseen, niin hän ei muistanut sitten saappaita.

Teljennyt itsesi? Aina vaan pahemmalta kuulostaa. Lapsi voi oirehtia pahaa oloaan ja sinä sen kuin huudat.

Mä olen ns paremmasta perheestä ja yhtälailla meillä kiroiltiin ja huudettiin. Isä kyllä kuritti niin vieraita kuin omiakin. Kuitenkin parhaimmat kamut on ollut ympyröissä, nyt 28 vuotta yhteistä taivalta takana. 5 v kerhosta lähtien!
Joten ei sen vanhemman sekoilu vaikka kerta viikossa niitä kavereita pois vie. Ja me vanhemmatkin olemme ihmisiä, käämi palaa välillä ja kyllä sen saa näyttää.

=) Hyvä kuulla. Vaikka toi "paremmista perheistä" oli multa ihan turha heitto.. ihan tavallisista perheistä ne on. Aloin vaan miettimään että onkohan ne kuulleet jumalautaa tai helvettiö koskaan.:ashamed:

Kyllähän sitä välillä tulee huudeltua, mutta kavereiden läsnäollessa käytän jäistä rauhallista äänensävyä tyyliin "parempi ettet lähde minnekään jos et kerta mitään löydä".

Naapurin äidillä on kyllä myös viestintä hallussa välillä kun poikiaan komentelee, se kun kuuluu heidän sisätiloistaan meidän pihalle asti ja välimatkaa on noin 50 metriä.

Ihmisiä tässä ollaan.. mokailuja jokainen tehdään siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mielenmalttia ja tempperamenttia on vaan jaettu toisille enempi.
Tärkeintä on kuitenkin näyttää usein kuinka paljon lasta rakastaa niin huonoina päivinä sieltä lapsen hellyys ja hali- tililtä ei mene ottoja miinuksen puolelle :rolleyes:

Hieman pöyristyttää nyt kyllä tämä reaktio, aivan kuin olisi ihan normaalia kirota ja huutaa lapselle tuolla tavalla. Joo, ihmisiä olemme, mutta siinä valossa olemmekin juuri aika suuressa vastuussa käytöksestämme.

Päähän taputtelu ei aseta ihmistä vastuuseen, vaan vahvistaa häiriökäyttäytymistä, koska sille on yleinen hyväksyntä. Miettikää, olisiko reaktio sama, jos joku muu palstalainen olisi tehnyt tämän aloituksen?

Lunaticin on vaan mentävä niillä eväillä mitä hänellä on ja koitettava yrittää ettei tällainen toistuisi. Se että mä hänet tästä tuomitsisin jossain keskustelupalstalla ei ole mun tehtävä.
Tuo ei ole kasvatuksellisesti kauheen hyvää toimintaa mutta en minäkään äitinä ole mikään 10 pisteen ja papukaijamerkin ansainnut ihminen niinkuin täällä melkein kaikki tuntuu olevan.
Vastuu?? Mitä se tarkottaa tässä tapauksessa?
Mä en ole mitään päähän taputtamassa enkä hyväksyisi itseltänikään tuollaista käyttäytymistä, mutta mä tiedän ja tunnen itseni etten mä pysty aina olemaan täydellinen äiti. Kukaan muukaan sitä ei voi toiselta vaatia kun ei sellaista ihmistä maailmasta löydy.
Tältä pohjalta sanoin ensimmäisen kommenttini.

Kiva kun taputellaan päähän, kun joku kertoo huutavansa ja raivoavansa lapselleen. Ja vielä kavereiden edessä! Nyt sitten huolen aiheena on se, että uudet kaverit on paremmista perheistä ja ei ole ennen nähnyt kun äiti nolaa lapsensa. Voi Tsiisus! Ei kukaan ole täydellinen, mutta harva KEHUU netissä huutavansa lapselleen ja nolaavansa tätä.

Lunaticista on täydellisyys kaukana.

Kuka on taputellut päähän ja kuka kehunut kun huutaa lapselle? Lues viestejä uudemman kerran ja lässytä sitten. Koska et selkeästi ole näin tehnyt, copy-pasteen: "Ja siis joo, for the record, idioottimaista touhua, mutta välillä palaa käämit ja sille ei vaan minkään voi. Kiva että jotkut on niin täydellisiä että aina on pelkkää ruusunpunaista ja pönttöönkin tippuu vain se yksi ranskanpastilli, mutta toiset on vaan ihmisiä." Onko toi nyt niin päähän taputtamista että oikeen tukka pöllyää?

Koitan olla jatkossa kiroilematta.. ainakin vieraiden kuullen.

Meillä vaan räiskyy välillä puolin ja toisin, ja sitten seuraavassa hetkessä taas rakkaus roihuaa.. tämä on meillä se temperamentin taso, ei voi mittää. Alotuksen pointti (vaikkei tässä mitään pointtia ollukaan) oli se, että järkyttyiköhän ne kaverit pahasti -koska kaikissa perheissä tunteita ei näytetä samanlailla.

Eihän latinot sais tehdä lapsia lainkaan, jos lapset menis rikki pienistä raivonpuuskista jne.
Itsessäni virtaa karjalainen veri, niin en voi olla välillä poksumatta. Joku hämäläinen esim voi pitää sitä omituisena käytöksenä, suomalaisissakin on niin erilaisia ihmistyyppejä.. mikä toisille on normaalia, on toisille kauhistus.

Mutta siis lapsi on ok ja kaikki on taas hyvin (niitten kaverien mielentilasta en tiedä;)).:heart:

Hieman pöyristyttää nyt kyllä tämä reaktio, aivan kuin olisi ihan normaalia kirota ja huutaa lapselle tuolla tavalla. Joo, ihmisiä olemme, mutta siinä valossa olemmekin juuri aika suuressa vastuussa käytöksestämme.

Päähän taputtelu ei aseta ihmistä vastuuseen, vaan vahvistaa häiriökäyttäytymistä, koska sille on yleinen hyväksyntä. Miettikää, olisiko reaktio sama, jos joku muu palstalainen olisi tehnyt tämän aloituksen?

Aika tekopyhä ajatusmaailma että "asentanpa tästä ihmisen vastuuseen haukkumalla hänet netin keskustelupalstalla kun en ole tilannetta ollut näkemässä". Ihan kuin "ollaan vaan ihmisiä, yritä olla tekemättä toiste" kommentit olisi päähän taputtelua.. No, kukin käsittää tavallaan.

Mä ainakin reagoin ihan vain tapahtumaan (eli kirjoitettuun tekstiin), en siihen kuka sen on kirjoittanut. Ikävä jos muut tekevät erilailla. Mä suoranaisesti ihmettelin ettei Luna saanut ryöppyä niskaan, hän kun ei tietääkseni ole rakastetuimpia "nuole mun pyllyä" ihmisiä täällä :whistle:

Aika tekopyhä ajatusmaailma että "asentanpa tästä ihmisen vastuuseen haukkumalla hänet netin keskustelupalstalla kun en ole tilannetta ollut näkemässä". Ihan kuin "ollaan vaan ihmisiä, yritä olla tekemättä toiste" kommentit olisi päähän taputtelua.. No, kukin käsittää tavallaan.

Mä ainakin reagoin ihan vain tapahtumaan (eli kirjoitettuun tekstiin), en siihen kuka sen on kirjoittanut. Ikävä jos muut tekevät erilailla. Mä suoranaisesti ihmettelin ettei Luna saanut ryöppyä niskaan, hän kun ei tietääkseni ole rakastetuimpia "nuole mun pyllyä" ihmisiä täällä :whistle:

No minä en ole kyllä haukkunutkaan häntä, että ei sen puoleen. Mutta ei häntä minun mielestäni tarvitse myöskään lohduttaa ja vakuuttaa, että kaikki on varmaan hyvin.

Yhteistyössä