Rainbow kauramaito, ei alle 3-vuotiaille?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Huomasin vasta tänä aamuna että Rainbown kauramaito jota me ollaan tytölle jo pari kuukautta juotettu ei sovikaan alle 3-vuotiaille tuoteselosteen mukaan.

Johtuuko tämä lisätyistä vitamiineista vai mistä?
Ja voiko tytölle olla koitunut tästä jotain huonoa??

Voit myös katsoa tuoteselostetta, tsekat E-koodit E-koodiavaimesta ja selvittää, ovatko ne haitallisia. Esim. sulfiitit eivät ole kellekään hyväksi eivätkä varsinkaan pienille.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Kysy Rainbown kuluttajapalvelusta. Mä kyllä luulen, että vika on siinä, että pienille pitäisi antaa apteekin korviketta eikä ruokakaupan maidon korvikkeita.

Ei vaan neuvolassa nimen omaan käskettiin siirtyä 1-vuotiaana kaupan kauramaitoon!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Kysy Rainbown kuluttajapalvelusta. Mä kyllä luulen, että vika on siinä, että pienille pitäisi antaa apteekin korviketta eikä ruokakaupan maidon korvikkeita.

Ei vaan neuvolassa nimen omaan käskettiin siirtyä 1-vuotiaana kaupan kauramaitoon!

No sitten on käsketty väärin.

No meillä kestää varmaan kuukausua ennenkö päästään altistukseen ja sitä myöten lääkäriin ja siihen asti on käsketty juomaan kauramaitoa 5dl päivässä.

Näin meillä...

Guugeloin hiukan... Noihin kaupan kaura- ja soijamaitoihin on lisätty vitamiineja ja niitä on liikaa alle 3-vuotiaille. Muutamiin ei ole ilmeisesti lisätty, mutta niiden kanssa pitää olla tarkka. Maidon korvikkeissa on vähän proteiineja, kalsiumia ja muita ravintoaineita ja siksi sun on oltava todella huolellinen siinä, että lapsi saa niitä tarpeeksi.

Eli kovalla vaivannäöllä voit syöttää lapselle turvallisesti kaupan kauramaitoa, mutta ihmettelen silti miksi neuvolla ohjeistettiin siirtymään kauramaitoon ilman kunnollista ohjeistusta :o . Sun olisi hyvä jutella ravintoterapeutin kanssa, että saat lapsen ruokavalion terveelliseksi. Helpoimmalla kuitenkin pääset, kun annat apteekin korviketta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No meillä kestää varmaan kuukausua ennenkö päästään altistukseen ja sitä myöten lääkäriin ja siihen asti on käsketty juomaan kauramaitoa 5dl päivässä.

Näin meillä...

Tosi kurjaa... Tsemppiä ja toivottavasti saatte Kela-korvauksen :) .

Yhteistyössä