Rahavääntöä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirpparilla usein käyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kato säästetään yhdessä ja sovitaan mitä ostetaan....jos isommista sijoituksista kyse...
No toisaalta tehkööt jokainen mitä lystää...ei ole mun päänsärky...

sorry nim. vieras meni toi kopiointi väärin... ja aada: kaikki loput menee lainan ja laskujen (puhelinkulut multa ja lapsilta ja autoni)jälkeen ruokaan ja lasten kuluihuin... kai mun sit pitää näin kolmen lapsen äitinä hankkia toinen työ jotta tienaan saman verran kuin mies..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sorry nim. vieras meni toi kopiointi väärin... ja aada: kaikki loput menee lainan ja laskujen (puhelinkulut multa ja lapsilta ja autoni)jälkeen ruokaan ja lasten kuluihuin... kai mun sit pitää näin kolmen lapsen äitinä hankkia toinen työ jotta tienaan saman verran kuin mies..

Niin, mut paljonko se sun osuus ruokalaskusta on?

En voi muuta todeta ku että ooppa itsekkään ukon itelles ottanut, jos meillä olisi noin olisin ajat sitten ottanut ja lähtenyt.

jotain 400/kk on ruokien osuus multa.. teen paljon itse..

Mun mielestä toi on ihan kohtuullinen jako, kun mies maksaa kaikki laskut (varmasti on yli 200 euroa kuussa?) ja sinä maksat vain 200 euroa enemmän kuussa ruuasta. Eli miehesi maksaa jo nyt enemmän teidän menoista.

Ja tunnustan että tässä on sikäli oma lehmä ojassa, että meillä minä siirrän ruokatilille "vain" 200 euroa kuussa, koska maksan enempi laskuja. Mies sitten maksaa loput ruuasta itse. Ei minusta ole epäreilua. Ja meillä on siis kaksi lasta. Ei minun minusta tarvitsisi maksaa puolta ruuasta kun kerran maksan sitten laskuja enempi.

No tee kunnollinen talouslaskelma, johon merkkaat taloutenne kulut, esim. ruoka, bensat, sähkö, vaatteet, jne. Katso kuka maksaa kuinkakin paljon, ja purnaa miehellesi, jos aihetta on. Tuollainen laskelma on hyvä tehdä muutoinkin aina välillä, niin näkee, mihin rahat katoavat.

rahankäyttö ontuu.. ongelma on siinä että mäkin haluaisin jotain vastinetta siitä että käyn töissä ja hoidan kotia.. rahaahan meillä on.mä oon ehdottanut että pienennetään lainanlyhennyksiä os ei oo varaa, mut ei käy ku korot on niin kuulemma korkeat.. silti pentele haluun vaikka uuden syystakin..miksi mies voi ostaa autoja ja etelänmatkoja ja mulla kaveri värjää hiukset???

kiitos teille!! oon niin täynnä että ilmoitan pankkiin että mun lainan osuutta ei tartte sitten ottaa enää.. jää vähän itselle rahaa.. naimisissahan kaikki on yhteistä.. niin omaisuus kuin velatkin..

kiitos teille!! oon niin täynnä että ilmoitan pankkiin että mun lainan osuutta ei tartte sitten ottaa enää.. jää vähän itselle rahaa.. naimisissahan kaikki on yhteistä.. niin omaisuus kuin velatkin..

Toi onkin joo tosi hyvä idea, jos et oo maksanu osuuttas niin katotaan että miehellä on enemmän omistusta siitä.

Ei ne yhteisvastuullisten velallisten anna noin vaan muutella maksuehtoja ilmottamatta toiselle osapuolelle.

Naimisissa kaikki ei oo yhteistä, vaan molemmat omistaa omansa. Ota ero niin pistetään molempien omaisuus yhteen ja saat siitä puolet.

Kannattaako oikeasti nyt väkisten hankkia tappelua tekemällä tollasta, etkö voi miehelles sanoo että haluat syystakin ja kampaajalle tai muuten tulee kiukkupotku ja jätät lainan lyhentämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tee kunnollinen talouslaskelma, johon merkkaat taloutenne kulut, esim. ruoka, bensat, sähkö, vaatteet, jne. Katso kuka maksaa kuinkakin paljon, ja purnaa miehellesi, jos aihetta on. Tuollainen laskelma on hyvä tehdä muutoinkin aina välillä, niin näkee, mihin rahat katoavat.

Peesi tälle. Ynnätään laskut ja kulut ja menot ja rahareiät, ja katsotaan mitä oikein menee.

ei meillä oo avioehtoa.. jos olis toi pitäis paikkansa.. sitä paitsi naimisiin mennessä mulla oli enemmän omaisuutta(et kai mä voin myydä sitä) ja sitä paitsi mulla on kolmas päivä ilman tupakkaa.. mä en tarvi rahaa kun mulla on kuulemma varaa tupakkaan..

ei meillä oo avioehtoa.. jos olis toi pitäis paikkansa.. sitä paitsi naimisiin mennessä mulla oli enemmän omaisuutta(et kai mä voin myydä sitä) ja sitä paitsi mulla on kolmas päivä ilman tupakkaa.. mä en tarvi rahaa kun mulla on kuulemma varaa tupakkaan..

Sulla on miestäs enemmän omaisuutta, ja miehes maksaa enemmän talouden kuluista, mutta SILTI sen pitäis nostaa sun elintasoa?

Okei. Eli tämä sitten siitä yhteen hiileen puhaltamisesta ja "kaikki on yhteistä"-höpinästä.

sanokaa nyt että kun olemme naimisissa ja meillä on yhteisiä lapsia.. ja jos ostetaan tuohon vaikka velaks 100000 euron vene. mies hakee sen kaupasta yksin ostaa omiin nimiinsä.. maksaa sitä miten pystyy.. kuka tai ketkä omistaa veneen eron tullessa?

sehän tämä nykyajan trendi on että ollaan itsekkäitä... kai munkin pitäis opetella siihen.. sanoo tenaville tos että ei voi nyt mennä kavereiden kans hampurilaiselle kun en anna rahaa.. ei mieskään antais... mä oon vaan niin pehmoäiti et uhraudun et toisilla on hauskaa.. ja oon satavarma että just ne täällä jotka haukkuu mua ahneeks luxuksen metsästäjäksi on itse sellaisia..

Yhteistyössä