rahat vähissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
nyt on kyllä tullu törsäiltyä liikaa, lisäksi koululaisille piti ostaa reput sun muuta koulutavaraa sekä vaatteita. nyt huomasin,että on 15e tilillä ja vielä yli viikko pitäis pärjätä..joopa joo, mitähän tässä keksis..

Meillä ainakin on aina kaapeissa sen verran ruokaa, että soveltamalla saadaan viikoksi mahat täyteen. 15 eurolla voit ostaa maitoa ja hedelmiä, aamupalaksi puuroja, ruoaksi keittoja, patoja, laatikoita joista syötte pari päivää. Pannukakku, munakas yms. ovat edullisia.

[QUOTE="vieras";24426320]Niin että uusia reppuja, vaatteita ja tarvikkeita vaikkei ruokaa ole. Huono provo.[/QUOTE]

kato kun koulut alkaa ja viimevuotiset reput rikki niin ei ole paljonkaan vaihtoehtoja..lapselle ei myöskään viitsi sanoa,et sori, nyt laita kirjat vaikka muovikassiin kun rahat on vähissä..

[QUOTE="äippä";24426464]kato kun koulut alkaa ja viimevuotiset reput rikki niin ei ole paljonkaan vaihtoehtoja..lapselle ei myöskään viitsi sanoa,et sori, nyt laita kirjat vaikka muovikassiin kun rahat on vähissä..[/QUOTE]

EIkö talosta löytyny minkäänlaista laukkua mihin kirjat ois viikon verran voinu laittaa? Kyl meillä lapsetki tajuaa et välillä joutuu pakollisiakin juttuja odottamaan tilipäivään asti.

[QUOTE="vieras";24426385]Mulla on tili tyhjä ja kaksi kuukautta pitäisi pärjätä. Kaikki on niin suhteellista.[/QUOTE]

eikö sulla ole ketään jolta voisit vaikka lainata? ite olen joskus lainannut äidiltäni, vaikkei se mitään mukavaa olekaan, mutta joskus on vaan pakko nöyrtyä..

[QUOTE="vieras";24426486]EIkö talosta löytyny minkäänlaista laukkua mihin kirjat ois viikon verran voinu laittaa? Kyl meillä lapsetki tajuaa et välillä joutuu pakollisiakin juttuja odottamaan tilipäivään asti.[/QUOTE]

Tai sitten voi ostaa kirpputorilta, eiköhän parilla eurolla saa ihan käyttiksen repun ainakin väliaikaiseen käyttöön

Turhahan se on siinä vaiheessa itkeä, kun rahat on jo mennyt. Nyt on vaan pärjättävä niillä mitä on. Lapset syövät yhden ruuan koulussa, aamupalaksi puuroa (jos ei ole kaapissa, niin hiutaleet maksavat noin euron paketti), välipalaksi banaani/omena yms. (myös euron-kaks/kilo), päivälliseksi makkarakeittoa (perunaa,porkkanaa,makkaraa,sipulia, hinta n. 2€), jauhelihakastiketta (jauheliha, mausteet, vesi ja jauhosuuruste, myös n.2€) lisänä makaronia & keitettyä porkkanaa, muussia ja kanankoipia (edelleen n.2€), ja leipää, jonka leivot itse. Salaatiksi esim. kaali- ja porkkanaraastetta. Iltapalaksi kiisseliä, tee itse, jos marjoja (jos ei, kuivattuja hedelmiä yms.) Myös munista saa hyviä, halpoja ruokia.
Osta halvimmat mahdolliset, huolimatta siitä merkistä, osta päiväystuotteita.

[QUOTE="vieras";24426486]EIkö talosta löytyny minkäänlaista laukkua mihin kirjat ois viikon verran voinu laittaa? Kyl meillä lapsetki tajuaa et välillä joutuu pakollisiakin juttuja odottamaan tilipäivään asti.[/QUOTE]

Voi jumalauta mitä vääntämistä taas. Ihme sakkia täällä, kun aina pitää olla nälvimässä toisia.

Yhteistyössä