Rahat tiukoilla,onko sitä pakko kaikille kuuluttaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Googleheimen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Googleheimen

Vieras
Mies on töissä ja minä äippälomalla,rahat on siis tiukilla mutta pärjätään. Mitään ylimääräistä ei ole vara ostaa. Onko tämä kuitenkaan este sille että en voisi kierellä kapoissa katselemassa tavaroita? Ei minun mielestäni. Oltiin miehen kanssa kaupungilla ja halusin käydä koruliikkeessä katsomassa erästä sormusta jonka näin lehdessä,en siis ostotarkoituksessa vaan nähdäkseni sen "livenä" kaupassa myyjä sitten etsi sormusta ja esitteli sen minulle,kehuin sitä ja sanoin että jatkan vielä etsimistä. Mies siihen sitten lotkauttaa että eihän meillä olis kuitenkaan nyt tuollaiseen varaa ja jää jauhamaan myyjälle miten tiukalla talous on. Minä sitten kivahdan miehelle että nyt mennään ja kiitän myyjää. Mies luulee että suutuin siitä ettei hän ostanut mulle sitä sormusta,tokaisin vaan että onko myyjille pakko kertoa kaikki.

Sama homma meidän vanhempien luona,mies alkaa selittää miten tämä kuu on tiukkaa ja varmaa just ja just saadaan maksettua laskut mutta kyllä se tästä. Ihan oikeasti mä en halua että mun vanhemmat tietää mun raha-asioista ja mies ei tunnu sitä ymmärtävän vaikka sen olen hänelle kertonut.

Sama episodi toistuu guessin liikkessä Helsingissä. Kävin katsomassa syksyn uusia laukkuja ja kysyin myyjältä olisikö tiettyä laukkua erivärisenä ( siis nähdäkseni sen) Mies alkaa jauhaa että ei meillä oo tuohon varaa ja kovalla äänellä.

Olenko mä vaan outo etten halua ihmisten tietävän miten tiukkaa meillä on tai meidän raha-asioista..

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Onko se jotenkin sallitumpaa sun kieltää miestä puhumasta näistä asioista jos hän niistä haluaa itse puhua, kun sinä et niin halua hänen tekevän.

Mielestäni on ku ne ovat kuitenkin minuakin koskevia yksityisiä asioita..

Kyllä minuakin hävettäisi jos oma mies tuollaista huutelisi, vaikka kuinka siis puhuisi totta ja olisi oikeasti tiukkaa. Voithan sinä kertoa miehellesi, että tuo on aika noloa, ei muiden ihmisten tarvitse tietää miten tiukkaa teillä on tai mihin on varaa ja mihin ei. Yhtä noloa olisi päinvastainen tilanne, missä mies pröystäilisi rahalla kaikkien kuullen.

Minusta on outoa kulkea merkkilliikkeissä ja korukaupoissa ja hyppyyttää myyjiä, jos ei ole mitään aikomustakaan ostaa, ei nyt eikä myöhemmin. Eri asia, jos on haku päällä jonkun sormuksen tai laukun suhteen ja kartoittaa tilannetta, mutta tuo sun touhu on jo oikeasti sekopäisen hommaa. Ehkä mies yrittää sut nolaamalla saada moisen loppumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Minusta on outoa kulkea merkkilliikkeissä ja korukaupoissa ja hyppyyttää myyjiä, jos ei ole mitään aikomustakaan ostaa, ei nyt eikä myöhemmin. Eri asia, jos on haku päällä jonkun sormuksen tai laukun suhteen ja kartoittaa tilannetta, mutta tuo sun touhu on jo oikeasti sekopäisen hommaa. Ehkä mies yrittää sut nolaamalla saada moisen loppumaan...

No esim laukku on hakusessa,ei tässä kuussa luultavasti tulevien kuukausien aikana,mulla kun on tapana harkita mun ostoksia..käydä kaupassa ja harkita haluanko sen oikeasti.

Kaupoissa tulee kierelletyä kun asutaan keskustassa ja se on ihan käypää liikuntaa.

Mielestäni myyjät saa sen palkkansa ostampa mä tai en

Että mua myyjänä vituttais tollaset asiakkaat joilla ei oo tarkotustakaan ostaa mitään ja tulee kyselemään kaikkea. Eikö sulla muuta tekemistä todellakaan ole? No ei ilmeisesti, kun et töissäkään käy...

Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Että mua myyjänä vituttais tollaset asiakkaat joilla ei oo tarkotustakaan ostaa mitään ja tulee kyselemään kaikkea. Eikö sulla muuta tekemistä todellakaan ole? No ei ilmeisesti, kun et töissäkään käy...

Juuh..äitiyslomalla ei tarkoita kotiäitiä.

Kuten sanottua usein tulenkin sitten takaisin,mutta jos liikkeessä on hiekkavittumyyjä niin usein jää ostokset tekemättä..

Jos on rahat muutenkin niin tiukilla että just ja just pärjäätte, niin mikä idea on käydä katsomassa kalliita merkkilaukkuja ja koruja liikkeessä? Minusta tosi outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kuten sanottua usein tulenkin sitten takaisin,mutta jos liikkeessä on hiekkavittumyyjä niin usein jää ostokset tekemättä..

Onpa harvinaisen inhottava ilmaisu

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on rahat muutenkin niin tiukilla että just ja just pärjäätte, niin mikä idea on käydä katsomassa kalliita merkkilaukkuja ja koruja liikkeessä? Minusta tosi outoa.

No jos käyn vaikka kaverin luona Helsingissä ja odotellassa bussia niin käväisen kauppakeskuksessa katselemassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Onpa harvinaisen inhottava ilmaisu

Niinpä. Tämä kertoo aloittajan typeryydestä kaiken. Sääliksi käy miestä ja lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
No miestä tilanne ei hävetä, eikä haittaa jos muut tietää että tiukkaa on. Toki minäkään en kaupassa asiasta puhuisi, mutta miksei vanhemmille?

Haluan pitää omat raha-asiani ominani..jotenkin tuntuu inhottavalle puhua niistä muille kun miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Mihis teidän rahat sitten menee, jos miehesi on töissä ja sinä saat vielä mm. äitiyspäivärahaa? Vai saatko minimin?

Minimin..tai no. melkein minimin. Oon aika tarkka rahan kanssa minne laitan ja mietin ostoksia tosi tarkasti useampaan otteeseen

tosin tää ketju ei ollut tarkoitettu vissiin siihen että mulla on oudot ostosmieltymykset?

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Mihis teidän rahat sitten menee, jos miehesi on töissä ja sinä saat vielä mm. äitiyspäivärahaa? Vai saatko minimin?

Minimin..tai no. melkein minimin. Oon aika tarkka rahan kanssa minne laitan ja mietin ostoksia tosi tarkasti useampaan otteeseen

tosin tää ketju ei ollut tarkoitettu vissiin siihen että mulla on oudot ostosmieltymykset?

Ostomieltymykset? Vittu sä mitään niiltä hiekkavittumyyjiltä oo edes ostamassa! Köyhä!

no emmäkään haluis et meidän raha-asioita kaupassa huudeltas mut toisaalta jos mies raahais mua katteleen ku hipelöi jotain superkalliita hifilaitteita (nyt esimerkkinä) niin saattasin ehkä huomauttaa rahatilanteesta.....

Mä kyllä ymmärrä ap:tä, en haluais isällenikään saati miehen isälle kertoa taloudellisesta tilanteestamme, äidillenikin se on siinä ja siinä. Ja kyllä, tykkään ikkunashoppailusta. Onko kaikke oikeesti sitä mieltä, että pitäis esim. joku kalliimpi laukku ostaa samantien kun sen näkee? Mä ainakin mielelläni mietin seuraavaan päivään jotain kalliimpaa ostosta. Ja ei kuulkaas tunnu missään, jos joku myyjä joutuu sen hakee varastosta katottavaks (eiks ne sitä varten oo palkattu?).

Yhteistyössä