Rahat loppu :( Stressi.

• Viestiketjun aloittaja "meikku83"
  • Ensimmäinen viesti
"meikku83"
Mulla ei ollut tuloja joulukuussa,joten marraskuun rahoilla koetettiin elellä joulukuu.Nyt jäin äitiyslomalle heti 2.tammikuuta,mutta vasta helmikuun alussa saan ensimmäiset rahat.
Mies toki töissä mutta aika tarkkaan menee rahat asuntolainaan ja ruokaan.

Myyty on kaikki mitä irti lähtee, jopa ihan tarpeellistakin tavaraa. laskuja on mutta ei vielä yhtään maksumuistutusta.
Uskaltaisko tässä nyt kuitenkin vähän relata,jo ihan raskaudenkin takia,ja jättää nuo laskut tuonne helmikuun alkuun? vain pari viikkoa aikaa......Ei oikein saa nukuttua, ja luulen että synnytys käynnistyy kyllä vielä tässä tammikuun aikana. Pitäisi saada levättyä. Kokoa jan haalin vana jotain myytävää,otan kuvia ja koetan saada sitä kautta rahaa.
Vitut*aa kun pitää stressata just nyt!
Miehellä sitten vieä lomautus tulossa 7.2 alkaen,onneksi alustavasti vain 2 viikkoa.

Äitiysrahani on ihan hyvä,yli 2000 e,joten laskut saa kyllä hyvin maksettua sitten.

"kerttuli"
Miksi sulla ei ole joulukuussa tuloja? Kai jotain olet saanut, työttömyyskorvaus, sairaspäiväraha?

Soita sinne velkojille/laskutukseen ja selvitä tilanne. Ei ne perintään mene, jos lupaat maksaa ne helmikuussa. Eikö kannattais miettiä jatkossa esim. visaa pahan päivän varalle? Siis jos oikeasti osaa sitten pitää huolen siitä, ettei höylää sitä turhan vuoksi.

Tuo stressaaminen ei auta eikä stressi muutu rahaksi. Yritä rentoutua sillä laskut kerkeää hyvin maksaa vaika useamman päivän myöhässäkin. Säästöissä tosiaan kannattaa miettiä ensisijaisesti ruoan kulutusta ja mistä ostaa ja paljonko. Ei ole siis mitään ideaa ostaa ruokaa Stockmannilta kun Lidl myy huomattavasti halvemmalla. Seuratkaa ruoassa eritoten menossa olevia tarjouksia jne. Uskomattoman hyvillä äitiyspäivä rahoillasi kyllä maksatte kaiken hyvin pois ja elätte leveästi. Itse pärjäämme miehen kanssa n. 1000e/kk josta menee vuokrat, laskut, ruoat ja jää vielä säästöönkin.

Vinkki, elä stressaa, kyllä kaikki aina järjestyy & nauti raskaudestasi! :)

"kerttuli"
eikös muistutusmaksu tule vasta kuukauden päästä? onpa sulla hyvä äippäraha, mitä teet työksesi?
Itse sain reilut 2000 euroa brutto äitiyspäivärahaa ekat 3 kuukautta, kun mulla oli työelämän vuositulot noin 3000 euroa. Eikä 3000 euron tulot minusta vielä mitenkään suuret ole. Toki kohtuulliset.
Ja sitten seuraavat 6 kk tuli vanhempainrahaa noin 1700 euroa brutto.

"vieras"
Kyllä ne eräpäivät kärsii mennä muutaman viikon yli ja ei se muistutus maksukaan maata kaada jos sen sit pystyy jo maksamaan.Riippuu ihan firmasta kuin nopeaa se muistutus maksu tulee.

Sovi edes
Soitat ja sovit uudet eräpäivät. Jatkossa säästät edes jonkinlaisen pesämunan. Huolestuttavaa jos ei ole yhtään säästöjä kun palkka on kuitenkin ihan ok, ja vielä tilanteessa jossa lapsikin tulossa.. pitäisi hieman ennakoida paremmin.

"vieras"
Sullahan on kohtuu hyvä tilanne, mutta estääksesi tilanteen pahentumista soita nyt heti kaikille laskuttajillesi ja sovi että maksat sitten ekoista äippärahoista.

Yhteistyössä