Rahasta kun puhutaan, niin tuskin kenelläkään muulla on näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Tietty riippuu siitä,mihin miehesi säästää.Jos ymmärsin oikein,niin nyt säästökohde on teidän yhteinen(?) mökki.Meilläkin menee niin,että mä hoitelen ns päivittäiskulut kaikki omasta palkastani ja jos tarvin lisää niin sitten mieheltä pyydän.Hän sitten säästää rahaa ja maksaa sitten aina remonttihommat,auton,pihakoneet jne isommat hommat.Ei siinä minusta oo mitään outoa,yhteistä talouttahan tässä eletään,toinen maksaa toista ja toinen toista.

Arvaapa ollaanko me naimisissa eli tuo laillinen puoli näissä yhteisissä jutuissa ei taida oikein olla minun puolellani.

Ei siis olla naimisissa.

Muuten tuo olisi ok, mutta kun ette ole naimisissa..... Jos olisitte naimisissa, niin mitä väliä sillä olisi, vaikka maksaisitte elämisen sinun palkastasi ja säästäisitte miehen palkan. Mutta nyt ei homma mene oikein. Miksette mene naimisiin? Vai onko miehessä muita huonoja puolia?

Miehesi on sairastunut saituuteen. Se pahenee entisestään, ja tiedän pariskuntia, jotka ovat eronneet tasan tarkkaan sen takia, että toinen on niin saita ja niin huolestunut raha-asioista, ettei elämä enää mene normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
Vai eikö mies halua naimisiin?

Ei meistä kumpikaan halua naimisiin, en ole vielä keksinyt yhtään syytä avioitua ja tuskin keksinkään.
Nythän sinulla ei ole mitään oikeuksia miehen säästöihin tai omaisuuteen. Sen sijaan elätät miestä ja hänen lapsiaan ilmaiseksi ja teet ilmaista kotityötä. Jos olisitte naimisissa, niin kotinne olisi yhteinen yritys, jonka hyväksi kumpikin tekisitte työtä teidän kummankin hyväksi. Nyt sinä teet työt ja mies vie yksin hyödyn.

en tuntisi sinuna oloani turvatuksi, kun ette naimisissa ole.
Meillä elämme vähän samaan tapaan, eli mies maksaa asumisen ja laskut koska minä lähes tuloton.
mutta vaikka kävin töissä mies maksoi asumisen ja laskut, minä kväin kyllä ruokakaupassa ja ostin lapsille tarvittavan.

Minä olen meistä se säästäväisempi ja mies tuhlaisi kaiken mitä on, jos maksaisin asumisen ja laskut.
Joten kun mies maksaa joka kuukausi asumisen ja laskut, minulla on rahaa aina ylllättäviin isoihin laskuihin, kuten remontit jne. Sitä ei löytyisi, jos tasaisimme laskut, koska mies pitää kalliista vaatteista ym. ja ostaa lapsillekin pyynnöstä turhaa toisin kuin mnä.

miehen tili on aina ennen palkkapäivää tämän takia lähes nollilla, ja minulla on jonkinlaiiset säästöt (vähän yli 10 000 euroa tällä hetkellä)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
Vai eikö mies halua naimisiin?

Ei meistä kumpikaan halua naimisiin, en ole vielä keksinyt yhtään syytä avioitua ja tuskin keksinkään.
Nythän sinulla ei ole mitään oikeuksia miehen säästöihin tai omaisuuteen. Sen sijaan elätät miestä ja hänen lapsiaan ilmaiseksi ja teet ilmaista kotityötä. Jos olisitte naimisissa, niin kotinne olisi yhteinen yritys, jonka hyväksi kumpikin tekisitte työtä teidän kummankin hyväksi. Nyt sinä teet työt ja mies vie yksin hyödyn.

Tavallaan kai se on noinkin, mutta onnettomampi meistä tuo mies tuntuu olevan, kun hermoja kiristää koko ajan tai ainakin tänä viikonloppuna on ollut kireä kuin viulunkieli, kun tuntuu ettei pysty tarpeeksi säästämään/kk.

Minulla on omaisuutta ihan tarpeeksi, joten en ole varsinaisesti mieheltä mitään vailla, mutta kysymys onkin tuosta hermoilusta, johon miehellä ei varsinaisesti pitäisi olla aihetta.

Ja siitä, kun valittaa minun hankinnoistani, joihin ei hänen rahansa varmasti kulu.

Tuntuu kuin miehesi haluaisi hermoilullaan vihjata, että haluaa sinulta rahaa myös mökkiprojektiin. Älä suostu! Laskekaas nyt kaikki menot/kk ja ne ensin puoliksi. Sitten kummankin tililtä sama prosenttiosuus esim. 10% säästöön. Ja mökki tietysti yhteisiin nimiin.

miehellä tulot 3000e/kk,maksaa vain omat juttunsa ja harrastuksena sekä lainan. Mulla tulot lapsilisä+kotihoidontuki ja joudun kustantamaan kaiken muun,joten joskus mulla rahaa 1 euro jolla maksan parin viikon elämisen 7 henkiselle perheelle=( Ja aviossa olen=(

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Tuntuu kuin miehesi haluaisi hermoilullaan vihjata, että haluaa sinulta rahaa myös mökkiprojektiin. Älä suostu! Laskekaas nyt kaikki menot/kk ja ne ensin puoliksi. Sitten kummankin tililtä sama prosenttiosuus esim. 10% säästöön. Ja mökki tietysti yhteisiin nimiin.

Olet jäljillä varmaan, kun ainakin sanoi, että voisin lainata hänelle nollakorolla ensi kevääseen asti rahaa.

Mutta kun meillä ei ole yhteistä omaisuutta eikä tulekaan, niin en sotke raha-asioita hänen kanssaan millään tapaa, etenkin kun mies on hyvätuloinen.

Voipi olla hyväkin, ettette ole naimisissa. Jos olet tilanteeseen tyytyväinen, niin pidä asiat ennallaan. Voisit kyllä yrittää saada miehen osallistumaan lasten menoihin. Menot kasvavat, kun lapset tulevat vanhemmiksi ja alkavat harrastaa enemmän.

Onko talo sinun nimissä vai molempien? Jos vain sinun, niin sitten ymmärrän, että sinä maksat asumiskulut. Mutta on monella varmaan noin, että nainen maksaa enemmän, mutta ei nyt ihan noin pahaa tilannetta. Mutta jos tilanne on sulle ok, niin mikäs siinä. v

Onko talo sinun nimissä vai molempien? Jos vain sinun, niin sitten ymmärrän, että sinä maksat asumiskulut. Mutta on monella varmaan noin, että nainen maksaa enemmän, mutta ei nyt ihan noin pahaa tilannetta. Mutta jos tilanne on sulle ok, niin mikäs siinä. v

Meillä ei ole yhteistä omaisuutta eikä tule.

Asunto on minun.

Tilanne on muuten ok, mutta tuo hermoilu ei ole ok eikä minun hankinnoistani valittaminen eikä se, että minun pitää säästää koko perheen lomamatkarahat.

Asunto on minun.

Tilanne on muuten ok, mutta tuo hermoilu ei ole ok eikä minun hankinnoistani valittaminen eikä se, että minun pitää säästää koko perheen lomamatkarahat.

Ukko säästää ainakin oman osuutensa, tai jää sitten kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Asunto on minun.

Sitten jää muu perhekin kotiin, kun ei oikein kahden pienen lapsen kanssa yksin voi lähteä.

Onneksi sulla on noinkin hyvä palkka, vaikkei se tilanteesta toki reilua tee. Joillakin se säästäminen menee kaiken muun edelle - siitä tulee tavallaan pakkomielle.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Asunto on minun.

Sitten jää muu perhekin kotiin, kun ei oikein kahden pienen lapsen kanssa yksin voi lähteä.

Höpöhöpö! Se on asennekysymys voiko pienten lasten kans käydä yksin lomareissuilla... Ja voithan pyytää jonku kaverin lapsineen mukaan!

Yhteistyössä