rahanohituspäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tili tuli tili meni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tili tuli tili meni

Vieras
Palkkapäivä oli tänään. Maksoin laskut ja vuokran, eikä jäänyt juuri mitään.

Paljonko teillä muilla jää rahaa kuukauden ruokostoihin jne kun laskut ja vuokra on maksettu?

Tällä kertaa jäi vähemmän kun yleensä kun vuoden isoin sähkölasku osui tälle kuukaudelle maksettavaksi ja vakuutuslaskut päätti erääntyä juuri tänään. Tulee tiukka kuukausi kun toinen auto pitää katsastaa ja toinen korjata.

Kun maksan asuntolainan lyhennyksen, laskut ja siirrän ruokatilille 400 e kuukaudeksi niin jää joku n. 300-1000 e muuhun käyttöön kuussa. Riippuu siitä minkälainen palkka tulee ja miten on muita laskuja eli onko isoja vakuutuslaskuja vai vaan perus-puhelinlaskut ja sen semmoiset.

Kun maksan asuntolainan lyhennyksen, laskut ja siirrän ruokatilille 400 e kuukaudeksi niin jää joku n. 300-1000 e muuhun käyttöön kuussa. Riippuu siitä minkälainen palkka tulee ja miten on muita laskuja eli onko isoja vakuutuslaskuja vai vaan perus-puhelinlaskut ja sen semmoiset.

Montako henkeä teillä syö tuolla 400 eurolla? Meillä menee neljältä 600e/kk ruokaan.

[QUOTE="vieras";28128069]Montako henkeä teillä syö tuolla 400 eurolla? Meillä menee neljältä 600e/kk ruokaan.[/QUOTE]

Mies laittaa 300 e kuussa ruokatilille ja sillä 700 eurolla meillä syö 2 aikuista ja 2 lasta jotka asuu puolet kuusta isällään. Toisinaan jää useampi satanen säästöönkin, toisinaan taas menee miinuksen puolelle. Tuolla rahalla siis ostetaan kaikki ruokatavara ja perus-shampoot, vessapaperit, tukkavärit ym. ja käydään ulkonakin syömässä silloin tällöin.

Mulla tulee palkkaa alle tonni kuussa ku teen osa-aika duunia. Siitä maksan osan ruuista eli 200-300€ ja omat laskuni eli puhelin ja aku ankka yms. Mies maksaa omat laskunsa eli lainan, sähkön ja autonsa. Eli mulle jää säästöön 400-500€ kuussa.

[QUOTE="vieras";28127947]Joskus jää 400 joskus ei satasta.[/QUOTE]

Sama juttu. Mut onneks saan selka vaarana kantaa ruokaa tö?sta. Sor? k?rjo?tan Alanyasta s?ks? e? ole yhta k?rja?nta.

Toisinaan vuokran maksun jälkeen jää muutama satanen, jolla pitäisi ruoka ostaa ja laskut maksaa... joskus taas saattaa jäädä reilu 500e, riippuu ihan palkan määrästä.

Voehan. Meillä menee se n. 500 € kuussa ruokaan, vaikka meitä on vaan kaksi ja vauva... Ja kaikenlisäksi teen kaiken ruoan itse, en käytä edes puolivalmisteita. Syödään myös paljon ruokaa pakkasesta (pääasiassa marjat ja soseet lapselle). Mihin ihmeeseen sitä rahaa menee??? Ostan kyllä luomua ja ruokaa menee jonkin verran myös roskiin...

Tili tuli jo ennen kuin se meni. Kiitos, luottokortti, opiskelu ja paska työtilanne.

Ehkä joskus se raha oppisi pysähtymään. Nyt se matkustaa ohi valoa nopeammin, kun en ehdi sitä edes käyttää taskussa, kun se meni jo.

En ole vielä laskuja maksanut.. palkkaa tuli 1300 euroa, että eipä siitä nyt kovin hirveitä jää. Miehelle tulee onneksi palkka siiten 15. päivä, saa pari sataa enemmän kuin minä.

Yhteistyössä