Paljonko teillä jää rahaa kuukaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Reija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle jää ehkä joku 300e. Onneks miehelle jää enemmän. Meillä on sellanen systeemi, että mä maksan asuntolainan ja vakuutusmaksut ja tietty omat muut laskuni, ja mies maksaa sitte öljy-, sähkö-, vesi- ym. muut taloon liittyvät maksut.

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
900 euroa ja opiskelija olen, kahden lapsen yh

laskuja ei ole kuin puhelinlasku, sossu maksaa vuokran, veden ja sähkön

Tää se just on, kun toisille maksaa yhteiskunta kaiken. Me ollaan keskituloisia, mutta menot (laina, päivähoitokulut, ym.) sitä luokkaa, että käteen jää 1800 eli vain kaksi kertaa enemmän kuin opiskelijalla!

Alkuperäinen kirjoittaja Tasa-arvoa?:

Tää se just on, kun toisille maksaa yhteiskunta kaiken. Me ollaan keskituloisia, mutta menot (laina, päivähoitokulut, ym.) sitä luokkaa, että käteen jää 1800 eli vain kaksi kertaa enemmän kuin opiskelijalla!

mutta teillä on varmaan elämänlaatukin hieman eri, hienot asunnot ja autot?? Me eletään 54 neliön vuokrakaksiossa, vaihtaisin kuule ilomielin asuntoni teidän asuntoon ja autoihin sun muihin.. Voi luoja sentään, mä olen itse asiani niin hoitanut ettei ne menot ole kovin suuret

vähentäkää tekin menoja niin jää sitä rahaa enemmän käteen. Jos mulla ois autot sun muut niin ei todellakaan jäis käteen kovin paljon. 2 lasta pitää kuitenkin ruokkia ja itekkin jotain syödä

valintajuttuja

Alkuperäinen kirjoittaja se opiskelija:

mutta teillä on varmaan elämänlaatukin hieman eri, hienot asunnot ja autot?? Me eletään 54 neliön vuokrakaksiossa, vaihtaisin kuule ilomielin asuntoni teidän asuntoon ja autoihin sun muihin.. Voi luoja sentään, mä olen itse asiani niin hoitanut ettei ne menot ole kovin suuret

Me ollaan opiskeltu ilman sossun tukia. Tehty lapset vasta sitten. Ei olis pitänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja se opiskelija:

Me ollaan opiskeltu ilman sossun tukia. Tehty lapset vasta sitten. Ei olis pitänyt.

ööö, no kaikki ei tee just niinkuin sä, mä satuin saamaan lapseni 16 vuotiaana, eipä ennen sitä paljon kerinnyt opiskelemaan

Mä en oo itseasiassa koskaan pitäny kirjaa mitä jää, mutta kun asuntolainaa haettiin ja tein sellasen laskelman, niin hirvee summa mitä muka jäis pakollisten menojen ja laskujen jälkeen. Eipä vaan näy semmosia summia koskaan :).

Vaihtelee tietysti kuukausittain. Keskiarvo lienee jotain 2000e luokkaa yhteensä. Siitä bensaan ja ruokaan yhteensä n. 1000e ja säästöön jää loput. Meillä ei tosin ole vuokraa, vaan laskin lainanhoitokulut + asumiskulut.

Opiskelija saa tienata n. 12 000 vuosi ja sinne rajoille se varmaan menee tänäkin vuonna. Lisäksi tulee asumis-ja opintotuki 470e/kk kesää lukuunottamatta, mistä menee vuokraan 350e. Hyvin tuun toimeen, helkutin rankkoja päiviä vaan tulee kun käy samalla töissä mutta eipä viitsis ottaa lainaakaan.

Yhteistyössä