Rahankäytöstä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Miten on mahdollista ettei miehellä muka ole rahaa laskuihin, ruokaan yms. tärkeään??? Kaikkeen turhempaan tuntuu kuitenkin olevan... ! Hän saa palkkaa käteen n. 1 500 ? kuussa. Minä oon äippälomalla ja saan vain n. 600 ?/kk käteen. Silti mulla riittää omiin laskuihin, osaan yhteisiä asumiskustannuksia ja vielä jää parin viikon ruokaostoksiin! En ymmärrä tuota miehen rahankäyttöä kun hänen osaltaan vuokratkin myöhässä ja valittaa kun ei rahat riitä. Jääkaappissakin saattaa meillä välillä olla valo vaan kun miehellä "ei ole rahaa". Tupakkaan ja muuhun yhtä tärkeään kyllä tuntuu olevan... =(

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
ei ole mahdollista.
aika törkeää käytöstä mieheltäsi.

Ethän kuitenkaan hänen laskujaan maksa?

No pari kertaa olen hänen puhelilaskun maksanut.. Mutta enää en maksa hänen laskuja! Alkaa kyllästyttää tämmönen! Mulla ei ole ikinä varaa ostaa ittelleni ees uusia vaatteita tai muuta kivaa ku tuntuu että yksin yritän pitää taloutta pystyssä. Eihän se oo kiva jos häätö saadaan tms...

No jopas on kumma tilanne.

Pitäisiköhän teidän istuutua pöydän ääreen ja tehdä pieni kirjantipo vaikkapa helmikuun tuloista ja menoista. Jospa se mies ei itsekään käsitä, jotta miten paljon rahaa levittelee...tosin luulisi käsittävän, jos laskutkin myöhässä.

Meillä minä olen se tuhlaavampi osapuoli, mutta siltikin laskut maksan toki ajallaan.

Meillä vain vähän suuremmat tulot, kuin teillä mutta meillä mies kyllä hoitaa kaikki asumiseen liittyvät kulut, koska hän kuitenkin saa niin paljon minua enemmän rahaa, aivan kuten teilläkin.

Meillä mies maksaa myös auton kulut, sekä omat laskut, mutta aina hällä on kuitenkin rahaa laittaa ruokaan ja lasten menoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mä olen niin iloinen et meillä on kumallakin omat rahat. vaikkakin ollaan kyl kumpikin todella tarkkoja rahan käytöstä. pikku pihilisti perhe.

Jos toinen saa kuussa käteen 1500 ja toinen 600 ja molemmilla on ns omat rahat, niin en kyllä haluaisi olla sen kengissä, joka maksaa siitä 600 eurosta puolet vuokrasta, sähköstä, vedestä, ruoasta yms :/

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mä olen niin iloinen et meillä on kumallakin omat rahat. vaikkakin ollaan kyl kumpikin todella tarkkoja rahan käytöstä. pikku pihilisti perhe.

Jos toinen saa kuussa käteen 1500 ja toinen 600 ja molemmilla on ns omat rahat, niin en kyllä haluaisi olla sen kengissä, joka maksaa siitä 600 eurosta puolet vuokrasta, sähköstä, vedestä, ruoasta yms :/

Aivan. Ja minä kun en ole sen takia töissä kun juuri synnyttänyt meidän yhteisen vauvan ja äitiysvapaalla. Siksi tulot pienemmät.

Minusta selkeintä on vain laittaa kaikki perheen rahat yhteen.

Jos tämä ei teillä tule toimimaan ja kärsit tilanteesta niin sitten sun täytyy vaatia että mies maksaa sinulle siitä että hoidat hänen lastaan päivät tai hänen täytyy alkaa tekemään osa-aika työtä jotta sinäkin pääset yhtä lailla töihin.

Musta on ihan karmeeta että voidaan perustaa yhteinen koti ja perhe,jakaa arki iloineen ja suruineen mutta ei rahoja :/

Voisiko ne tärkeimmät laskut kuten vuokra ja sähkölasku laittaa suoraveloituksena miehesi tililtä? Toiset vain eivät osaa käyttää rahaa, joten se on heille opetettava... ja ei niin, että puoliso ne laskut lopulta maksaa. Meillä myös itse olen säästeliäs ja miehellä välillä rahavaikeuksia... ja lopulta itse makselen hänen laskujaankin :/

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Minusta selkeintä on vain laittaa kaikki perheen rahat yhteen.

Mä en siihen lähtisi, koska silloinhan en voisi ikinä säästää rahaa omiin menoihini, kun mies ehtisi ne tuhlata :/

Niin...en ottanut huomioon että puoliso voisi olla noin pelle :/

Mutta jos rahat ovat esillä yhteisellä tilillä eivätkä mikään salaisuus niin molemmat voivat nähdä rahankulutusta ja keskustella siitä mikä on järkevää ja tarpeellista.
Ensin maksetaan laskut ja mietitään ruokaan tarvittava raha, sittenhän mies voi hyvin käyttää itseensäkin jotain. Lapsi ja koti tietenkin ensin.
Jos mies nyt väittää ettei rahaa jää laskuihin niin uskon että ihan kaikkea ei kerro...

Yhteistyössä