Rahan lainaamisesta (tuli mieleen vippiketjusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä oli joitakin vuosia sitten n. 5000? pikavippihelvetti, josta selvittiin tuurilla nelisen vuotta sitten. Sen jälkeen vannoin, ettei enää kukaan ota nimissäni vippejä ja päästin yhden laskun ulosottoon suojatakseni itseäni - sehän ei kuitenkaan ollut fiksu teko.

Jotkut väittää ettei ole KETÄÄN, jolta lainata ja sortuu siksi vippeihin. Oletteko oikeesti miettineet ettei ole ketään? En usko. En nyt meinaa että suurimpiin tarpeisiin ihan kuka vain lainaisi, mutta pienempiin löytyy varmasti joku joka ojentaa auttavan kätens.

Ennen joulua me tarvittiin >50? eikä saatu keltään läheiseltä KAHDEKSI PÄIVÄKSI! Niimpä kysäisin nolona eräältä mesekaveriltani ja yllätyksekseni hän lainasi vaikkei olla koskaan nähtykään. Ja hälle itselleen tuli iloinen mieli, kun sai auttaa :)

Onko oikeasti joillain (niin surkea ) tilanne ettei ole ketään??? :|

Millaisessa tilanteessa tuollaiseen kierteeseen ajautuu? Enkä nyt kysy moittimis mielessä, vaan tuli vaan mieleen. Itse kun on vaikea ymmärtää tuota kun on ollut siinä onnellisessa asemassa että on ollut aina töitä ja terveys ei ole krakannut. Olen vaan kai niin utelias että haluan kuulla noiden juttujen taustoista, tarinan jutun takaa niin sanotusti. Se auttaa ymmärtämään ja opettaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja liian utelias:
Millaisessa tilanteessa tuollaiseen kierteeseen ajautuu?

Lyhyesti kerrottuna; mies pelasi pokeria ja otti salaa vippejä, piilotti laskuja ja niin kierre oli valmis.

lähetämpä sulle halin sinne. Onhan miehesi nyt parantunut tuosta peliriippuvuudestaan? Hullu "sairaus", mun setä pisti talon, perheen ja työn meneen lottoon. Siis tuhos vanhassa rahassa lottoon yli 250000mk...

Mua niin korpee kun pitää sotkea muidenkin raha-asiat kun itsellä alkaa mennä huonosti. Siis että otellaan jotain vippejä ja ostellaan osamaksuilla toisten nimiin. Onneksi ei henkilökohtaista kokemusta ole, mutta lähipiirissä muutama onneton esimerkki :( Pelkän henkilötunnuksen tietämisellä saa nykyään liikaa tuhoa aikaan, pitäisi kehitellä joku uusi tunnistamissysteemi noihin tilailuihin.

Lyhyesti kerrottuna; mies pelasi pokeria ja otti salaa vippejä, piilotti laskuja ja niin kierre oli valmis.

lähetämpä sulle halin sinne. Onhan miehesi nyt parantunut tuosta peliriippuvuudestaan? Hullu "sairaus", mun setä pisti talon, perheen ja työn meneen lottoon. Siis tuhos vanhassa rahassa lottoon yli 250000mk...

On suurimmaksi osaksi ainakin. Kirosi itsekin tyhmyyttään noista pikavipeistä, kun joutui ne itse maksamaan takaisin ;) Se oli iso summa. Pelaa nykyäänkin vielä, muttei ollenkaan niin paljon kuin tuolloin.

Peliriippuvuus on paha asia.. Ja kun pitää olla itsellä tahtoa lopettaa ja "parantua", muut ei voi auttaa siinä. Hiukan sama kuin alkoholiongelmat.

Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Mua niin korpee kun pitää sotkea muidenkin raha-asiat kun itsellä alkaa mennä huonosti. Siis että otellaan jotain vippejä ja ostellaan osamaksuilla toisten nimiin. Onneksi ei henkilökohtaista kokemusta ole, mutta lähipiirissä muutama onneton esimerkki :( Pelkän henkilötunnuksen tietämisellä saa nykyään liikaa tuhoa aikaan, pitäisi kehitellä joku uusi tunnistamissysteemi noihin tilailuihin.

Tuokin on totta, omasta lähipiiristämme löytyy yksi joka tekee tuota :( Sekin oli yksi syy miksi pistin yhden laskun ulosottoon: parempi se merkintä (=tilausesto ) kuin monen tonnin velat toisen tekeminä.

Mä kannattaisin melkein verkkopankin tunnistautumista noihin tilaamisiin :whistle:

ois hyvä perustaa joku varatili jonka sais auki pankissä käymisellä, tyyliin ei enää rahaa ruokaan ja loppukuukausi pitäisi elää. silloin voisi vipata omia rahojaan eikä joutuisi velkoihin. Onko sellasta olemassa? Edes joku 500e sellaselle tilille. sit vois lisätä sinne rahaa kun parempi rahatilanne...

On suurimmaksi osaksi ainakin. Kirosi itsekin tyhmyyttään noista pikavipeistä, kun joutui ne itse maksamaan takaisin ;) Se oli iso summa. Pelaa nykyäänkin vielä, muttei ollenkaan niin paljon kuin tuolloin.

Peliriippuvuus on paha asia.. Ja kun pitää olla itsellä tahtoa lopettaa ja "parantua", muut ei voi auttaa siinä. Hiukan sama kuin alkoholiongelmat.

Minun mies pelasi todella isoja summia ja kun lopulta asia selvisi en antanut paljoa vahtoehtoja joko lopetus tai tavarat kahteen kasaan, hän valitsi minut ja meni ystävänsä avustuksella aa-kerhoon joka oli peliriippuvaisille sen jälkeen on meilläkin ollut jopa rahaa muuhukin ja tästä on aikaa jo 7 vuotta ja äijä on edelleen pystynyt olla pelaamatta . Suosittelen teillekkin apua

Yhteistyössä