Rahahuolia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veetuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veetuttaa

Vieras
Tilille jäi 45 euroa ja sillä pitäs elää 1,5 kuukautta :/
Ens kuussa on niin pienet tulot, että niillä maksaa nippa nappa laskut.
Miehen tuloista voi jäädä ehkä 100 euroa ruokarahaa kuukaudeksi.
Eli se tekis sellasen 3 e / pv neljälle hengelle.
Tää ahdinko on vain ja ainoastaan tän puolentoista kuukauden mittainen ja juontaa juurensa isosta autoremontista, johon uppos säästöt, jotka oltiin tälle tiukalle kuulle varattu :(

Lokakuun puolessa välissä tulee eka kunnon palkka, jolloin tää talousahdinko päättyy.
Mitä luulette saisko diakoniasta mitään avustusta. En haluis alkaa mitään vippejäkään ottamaan. Tietty jos ei mitään muuta saa, niin pakko ottaa sellanen.

Miten te muut raha-asioista päivittäin huolehtivat jaksatte? Mä meinaan jo nyt olla ihan loppu ja ei oo kuin tää pikku hetki huolena.

Mies jaksaa kannustaa, että meillä on asiat hyvin, kun tää on hetkellistä ja laskutkin saadaan maksettua ajallaan. No niinhän se tietty on, mutta silti mua stressaa toi ruokarahan vähyys.

Kannattais varmaan soittaa ja pyytää siirtää laskujen eräpäiviä, sekä maksuvapaata kuukautta lainoista jos on... Näin tekisin itse. Vippeihin en sortuisi kyllä koskaan.

Mä suosittelen soittamaan ja siirtämään laskuja. Juuri yksi miehen asiakas maksoi laskun 6kk myöhässä,ei se mitään jos asiakkaat edes soittaisivat että milloin pystyvät maksamaan.

Kyllä sieltä diakonialta kannattaa kysyä, ruokakassin ainakin varmaan antavat. Laittakaa tosiaan tavaraa myyntiin vaikka facen kirppiksille tai huutonettiin. Kerätkää pulloja. Käykää läpi takkien taskut jne. jos olisi kolikoita jäänyt. Nyt saa oikeasti luonnostakin syötävää, marjoja ja omenia, sieniä jne. Jos olisi jokin vanha välikausihaalari tai toppahaalari myydä huutonetissä, siitä saisi jo helposti muutaman kympin lisää ruokarahaa. Kyllähän tuollainen kuukauden talousahdinko menee. Meilläkin nyt hieman tiukka aika, kun äitiyspäiväraha alkaa vasta lokakuussa ja jäin työttömäksi.

Mä soittaisin ja sopisin eräpäivien siirrosta ja jos on asuntolainaa ni siihen ottaisin ehkä muutaman kuukauden lyhennysvapaan, vaikka 3-4 kk ni saisi sit sitä vararahastoa kerrytettyä tulevaisuuden varalle. Kirppispöytä tai huuto.net voisi auttaa myös pahimmassa hädässä, sieltä voi jonku 100-400 e repäistä jos vaan on mitään laadukkaampaa myytävää.

Ja Visa-kortti!! Eihän se kivaa ole velaksi elää mutta tuollaisessa tilapäisessä ahdingossa auttaa kyllä jos voi vaikka muutamankin satasen vetää velaksi että saa ruokaa ja muut pakolliset hommattua. Se on vielä kohtuullisella korollakin. Pikavipit on ihan vihonviimeinen keino!!

Kai sitä jotain tilapäistä apuakin voisi saada mutta mulla ei varmaan ylpeys kestäisi hakea jos suinkin on mahdollisuus muuten pärjätä.

[QUOTE="aapee";27015185]mä niin karsastan eräpäivien siirtoa. Se on kuin siirtäis ongelmaa eteenpäin :/[/QUOTE]

Parempihan se on siirtää kuin jättää maksamatta ja jos soittelee niin varmasti yleensä saa
maksuaikaa.

Just luin jostakin, että ainakin joillain puhelinoperaattoreilla eräpäivän siirto maksaa jopa 30 euroa. Joten kannattaa maksaa ennemmin se 5 euron maksumuistutus. Kannattaa siis ainakin kysyä ennen eräpäivän siirtoa, että maksaako se jotain. Tiedä sitten, onko eri hintaista tekeekö sen netissä vai puhelimitse.

Onko teillä kaapeissa ja pakkasessa ruokaa? Eihän sitä joka päivälle tarvitse ostaa jotain lihaa tms. Meillä ainakin on puurohiutaleita, riisiä, makaronia ym. kaapeissa.Pakkasessakin on aina jotain. Ei varmaan kovin kulinaarisia elämyksiä olisi meillä luvassa, jos pitäisi kaapin antimille heittäytyä. Silti varmasti saisimme mahamme täyteen.

[QUOTE="minä vain";27015280]Just luin jostakin, että ainakin joillain puhelinoperaattoreilla eräpäivän siirto maksaa jopa 30 euroa. Joten kannattaa maksaa ennemmin se 5 euron maksumuistutus. Kannattaa siis ainakin kysyä ennen eräpäivän siirtoa, että maksaako se jotain. Tiedä sitten, onko eri hintaista tekeekö sen netissä vai puhelimitse.[/QUOTE]

Saunalahdella ilmainen jos tekee oma.saunalahden kautta, asiakaspalvelu veloittaa 10 euroa.

Ja en mä nyt itse alkaisi kaikkia pikkulaskuja siirtelemään mutta esim. just lainan lyhennyksiin lyhennysvapaata tai jos on joku isompi vakuutus- tai sähkölasku mistä saisi jo useita kymppejä/satasia irrotettua ruokaan ym. ni se auttaisi jo paljon.

Keinot suositeltavuusjärjestyksessä:
a) Laskujen eräpäivän siirtäminen
b) Turhan tavaran myyminen
c) Luottokortilla eläminen
Pikavippiä ei missään tapauksessa. Ja valitsipa minkä tahansa keinon noista yllämainituista, niin sanomattakin lienee selvää, että se 1,5 kuukautta eletään sitten niin minimillä kuin ylipäätään mahdollista.

Kiitos hyvistä neuvoista. Yritin vakuutusmaksua siirtää, mutta ei kuulemma käy. Muistutus lähtee automaattisesti ja sen muistutuksen eräpäivä menee kuitenkin sinne, mihin asti oisin maksuaikaa tarvinnu.
Tuntuu ihan urpolta systeemiltä..
Mutta eiköhän tässä pärjäillä hyvin :)

Meillä otettiin lyhennysvapaata lainasta, saadaan sillä talous kuntoon. Isoja juttuja tullut yllätyksenä ja säästöjä ei ole.

No niin, tässä se nähdään taas, että ainakin parin kuukauden nettopalkan verran pitäisi koko ajan olla käyttötilillä puskurina.

Otittehan huomioon sen, että tuon lyhennysvapaanne jälkeen lainan kuukausierä kasvaa (ellei sitten maksuaika veny loppupäästä lyhennysvapaata vastaavalla määrällä)?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27015569:
No niin, tässä se nähdään taas, että ainakin parin kuukauden nettopalkan verran pitäisi koko ajan olla käyttötilillä puskurina.

Otittehan huomioon sen, että tuon lyhennysvapaanne jälkeen lainan kuukausierä kasvaa (ellei sitten maksuaika veny loppupäästä lyhennysvapaata vastaavalla määrällä)?

Kaikki on huomioitu ja tiedossa :)

Yhteistyössä