Raha vai onni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Lainaketju elää omaa elämäänsä. Siinä joku on tullut onnelliseksi tuhottoman suuresta lainamäärästä, joka on pankista luvassa. Omaisuuttakin kuulema on muutenkin. Mutta mietitäänpä, jos joutuisit joskus valitsemaan, kumman ottaisit: rahan vai onnen?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
eivàt ole asioita jotka poissulkevat toisensa ;)

Eipä niin olekaan välttämättä. Useimmat ottaisivat molemmat, mutta jos saisi vain toisen?

tottakai onnen jos se sisàltàà myòs talaudellisen varmuuden elàmàstà (siis onneen ei kai sisàlly rahahuolta)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rahaa kun riittää, on helpompi olla onnellinen. Rahan puutteesta tulee usein huolta ja riitaa.

Peesi. Eli jos pakko valita niin raha.
Vanha sanonta "Mieluummin itksen jaquarissa kuin bussissa" sisältää vinhan perän =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun olisi hyvin vaikea olla onnellinen, jos joka ainoa päivä jotuisi miettimään, mistä ruoka huomenna pöytään. Joten valitsen rahan.

Italiassa kysytàànkin: onko parempi itkeà Fiatissa vai Ferrarissa ;)

Niinpä =) Sitäpaitsi en usko, että ihmisen joka ainoa päivä voisi olla älyttömän onnellinenkaan. Tai jos olisikin, niin aika tylsäksi alkaisi onnikin käydä. Mulle sopii tuota onnea paremmin se, että olen elämääni tyytyväinen. Niitä huikeita onnenhetkiä tulee sitten välillä, mutta en edes kaipaa elämääni jatkuvaa onnen hypeä.

oukei, johtopäätös: useimmat valitsisivat rahan.
Itse aikoinani köyhänä opiskelijana ja miehen työttömänä ollessa raha olisi todella ollut tarpeen, mutta meillä oli rakkautta, joka on säilynyt ja vahvistunut kovista ajoista ja kestänyt tähän päivään asti. Huonotkaan ajat eivät nyt pelota, sillä niistä kuitenkin jotenkin selviytyy. Ilman rakkautta mikään ei tuntuisi miltään. Mutta tämä on vain ap:n oma huomio omasta elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rahaa kun riittää, on helpompi olla onnellinen. Rahan puutteesta tulee usein huolta ja riitaa.

Peesi. Eli jos pakko valita niin raha.
Vanha sanonta "Mieluummin itksen jaquarissa kuin bussissa" sisältää vinhan perän =)

Tai oikeastaan se sanonta liittyi Jaguariin, joka on sellainen auto.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Niinpä =) Sitäpaitsi en usko, että ihmisen joka ainoa päivä voisi olla älyttömän onnellinenkaan. Tai jos olisikin, niin aika tylsäksi alkaisi onnikin käydä. Mulle sopii tuota onnea paremmin se, että olen elämääni tyytyväinen. Niitä huikeita onnenhetkiä tulee sitten välillä, mutta en edes kaipaa elämääni jatkuvaa onnen hypeä.

Hienosti sanottu. Onnea hataan nykyààn ihan liikaa, pelkkà tyytyvàisyys ja hyvà olo ei riità. Pitàà elàà kuten saippuaoopperoissa. Ja jos ei olla yhtà onnellisia kuin he, ollaan onnettomia

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
oukei, johtopäätös: useimmat valitsisivat rahan.
Itse aikoinani köyhänä opiskelijana ja miehen työttömänä ollessa raha olisi todella ollut tarpeen, mutta meillä oli rakkautta, joka on säilynyt ja vahvistunut kovista ajoista ja kestänyt tähän päivään asti. Huonotkaan ajat eivät nyt pelota, sillä niistä kuitenkin jotenkin selviytyy. Ilman rakkautta mikään ei tuntuisi miltään. Mutta tämä on vain ap:n oma huomio omasta elämästä.
Kyllä mun täytyy sanoa, että valitsisin rahan. En oikein pystyisi rivaripihallani ja parvekkeellanikaan perheelleni ruokaa kasvattamaan. Pelkillä sienillä ja marjoilla en eläisi. Voisin valita onnen, jos pystyisin kasvattamaan ruokani itse, lämmittämään asuntoni puilla, jääkaapin sijaa toimisi omassa pihassa oleva maakellari jne. Mutta kun asun rivitalossa, en ilman rahaakaan oikein voi olla. Paitsi että jos ei olisi yhtään rahaa, ei kyllä olisi tätä kotiakaan.

Onnen, tietenkin. Mutta eihän nuo kaksi asiaa poissulje toisiaan? Jos ei ole rahaa, on hankala olla onnellinenkin, kun joutuu tarpeettoman paineen alle ihan arkipäiväisissä asioissa, onko varaa ostaa jotain tiettyä ruokaa tms. Jos taas on rutosti rahaa, ei se vielä onnellisuutta takaa.

Kuumimmat

Yhteistyössä