Ragdollien omistajia tai muita kissaihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"omppu"

Vieras
Meillä on 7kk ikäinen ragdollpoika, joka leikattiin pari viikkoa sitten. Tais olla jo ennen tuota operaatiotakin, mutta etenkin tuon jälkeen musta on tuntunut että tuo kissa vaan syö. Ja siis se huutaa oikeasti koko ajan ruokaa. Ihan koko ajan. Äskettäinkin sai pussillisen märkäruokaa, söi sen kaikki, ja taas se vaatii lisää ruokaa. Sen elämäntehtävä tuntuu olevan pohjaton syöminen. Onko teillä muilla tuommoisia kissoja? Mitä sen kanssa pitäis tehdä? Nyttenkin parissa viikossa kun se on jatkanut tuota syömistä, sen maha on kasvanut melkoisesti. Kohta se on varmaan sellainen punkero, ettei se pääse enää liikkeelle, eli siis en viitsisi määrättömästi sitä syöttäkään vaikkakin se on ollut aina pienikokoinen ikäisekseen.

Heti kun joku lähtee keittiöön, kissa juokseen perään ja vaatii ruokaa. Vaikka se ois just syönyt. Kuivaraksuja sillä on aina kupissa, mutta tuo tahtookin märkäruokaa..

Vai annanko mä vaan sen syödä niin paljon, että se hiljenee? Tää on uskomatonta. Sen mä tiedän että tuommoisia koiria on, mutta että kissojakin.

Leikattu kissa lihoo todella helposti joten en ruokkisi sitä niin paljoo kuin se haluaa vaan syödä. En tosin kyllä tiedä mitä ruokaa sinä sille syötät. Oma 3v leikattu maatiaistyttö tekee ihan samaa eli juoksee joka kerta keittiöön kun sinne joku menee ja vaatii ruokaa. Leikatuille kissoille tarkoitettuja papanoita hälle on tarjolla veden kera eikä se kyllä koske märkään ruokaan vaikka sitä on meidän vanhemmalle kissalle tarjolla

Älä pidä raksubaaria koko ajan auki, vaan kissalle säännölliset ruoka-ajat! Raksujen jatkuva napostelu lihottaa ja altistaa kissasi virtsakiville, vaikka olisi kuinka eläinkaupan "laatukamaa". Itselläni on kaksi aikuista leikattua kollikissaa, jotka saavat aamulla ja illalla pussillisen märkäruokaa per nenä ja lisäksi päivällä pari ruokalusikallista raksuja välipalaksi ja hyvin jaksavat :) Kollikissoista tulee melko laiskanpulskeita varsinkin leikkauksen jälkeen, joten ruokaa ei tosiaan tarvitse olla koko ajan tarjolla.

kyllä mä luulen et se sun kollis tahtoo vaan olla osallisena sun kans kaikessa mitä teetkin, kuten meet keittiöön. mein kollidolli juttelee jatkuvasti ja änkee vessaankin mukaan. :) älä siis anna sitä ruokaa joka kerta ku vähän miukasee. ;)

Meillä on samanlainen simskupoitsu!:) Tosin mielestäni siinä ei mitään pahaa ole, että ruokahalua löytyy (mm. lääkkeiden anto sujuu iisisti, huomaa helposti jos ei kaikki ole kunnossa...). Meillä silti pidetään kiinni ruoka-ajoista ja määrästä. Meillä syödään myös almo naturea, kerran kolmessa päivässä vähän raksuja.:)

Meillä 2 ragdollia, tonen on leikattu, ja ennen leikkausta oli tosi luikku. Nyt on pulskistunut tosi paljon, mutta nää syö pääasiassa kuivaruokaa, märkäruoka tuppaa jäädä kuppiin kun sitä laittaa, ihan siis kaikki mahdolliset laadut. Kissat on niin erilaisia. Nää meidän kakskin. Ragdollithan on isoja kissoja, ja suurin tunnettu painaa 17 kg! Joten itse oon ainakin "varatutunut" siihen, että kymmenkiloisiksi saattavat venähtää. Ei tää nyt varmaan auttanut mihinkään, eikä vastannut kysymyksiisi, mutta tässä vähän miten meillä.

Yhteistyössä