Rähmivät silmät

Meidän tyttö oli reilun vuoden vanha kun vihdoin sain sille lähetteen siihen kyynelkanavien avaukseen,siihen asti tippoja tippojen perään! Ei ollut ollenkaan paha homma. Alkuvalmisteluihin meni enemmän aikaa, kun itse toimenpiteeseen.Aamulla mentiin sairaalaan ja iltapäivällä päästiin takas kotiin. Toimenpide maksoi muistaakseni 75 euroa.Siitä rahasta nyt viis ,mutta harmitti vaan kun ei edes auttanut mitään.Jokaisen räkätaudin yhteydessä silmät rähmi samoin kun ennenkin! Toisille auttaa,toisille ei.Nyt neiti on kolmen vanha ja vaiva onneksi hävinnyt itsekseen.Seuraavakin vauva kärsi samasta vaivasta muutaman kuukauden, pelkillä tipoilla onneksi loppui. On kai perinnöllinen vaiva. :headwall: Toivottavasti teidän pikkuiselle siitä on apua! :hug:
 
Meille taas neuvolassa sanottiin, ettei sitä tehdä mielellään alle kaksivuotiaalle. Pienillä lapsilla on kuulemma usein ahtaat kyynelkanavat, jotka korjaantuu sitten ajan myötä.. Meillä siis neidin silmä rähmii myös.. Odotellaan vaan..
 
Uskomatonta! Mulle on esitetty, että puolivuotiaana lääkärille ja katsotaan sitten tilannetta eteenpäin. Yksi terveydenhoitaja sanoi, et toimenpide on tehty jo kahdeksankuiselle. Toinen, mistä yllätyin, on toi, ettei se välttämättä auta. Mulle on koko ajan puhuttu siihen malliin, että se on varma konsti...että tilanne korjataan sillä. Meillä tilanne on vähän kesken, kahdet tipat on ollu ja kummatkaan ei kunnolla auttanu, viimeiset vähemmän. Pitäisi justiin huomenna jutella siitä neuvolassa, en sen kummemmin tiä jatkosta. Toimenpidettä on vasta esitetty vaihtoehtona. Toivottavasti ei tarvis.
 
meidän pojan kyynelkanavat sondeerattiin 2-vuotiaana, siihen asti temppuiltiin silmätippojen kans joista ei ollu mitää apua. Ja sondeerauksen jälkeen ei oo tarvinnu yhtään tippa kuuria! Oon monesti aatellu että voi ku oltas päästy jo aikasemmin, mutta täälläpäin kans ootettiin sitä kahen vuoje ikää ennenku pääsee sondeeraukseen, oottelivat että ne paranee itekseen.
 
Kahden lapsen äiti
Kannattaa ehdottomasti vaatia bakteeriviljely. Sitä ei kai ihan automaattisesti tehdä. Näin saa selville onko tulehdus, vai johtuuko rähmiminen ahtaasta kyynelkanavasta. Ja jos on tulehdus, voidaan valita oikeat /tarpeeksi vahvat tipat. Meillä toimi, 3kk asti rähmi toinen silmä päivittäin. Neuvolasta saadut tipat eivät auttaneet. Onneksi osui kohdalle osaava terv.kesk. lääkäri. Nyt ei reiluun kuukauteen ole rähminyt. Ja tämä viljely täysin kivuton, helppo toimenpide, pumpulipuikolla laboratooriossa pyyhkäisivät rähmää silmästä, siitä tutkittiin.
 

Yhteistyössä