Raamatussa on kaikki totta!

Näin sanoi meidän 4v. tyttö kun tuli srk:n kerhosta.Minä sanoin että jos hän haluaa niin uskoa niin ihan ok aivan samoin kuin on uskominen joulupukkiinkin.Mutta kaikki ei usko niin kuin isäkään ei usko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:
Eikös tuonikäiset ole vielä niin ehdottomia että on hyvikset/pahikset totta/tarua-akseli eikä mitään muuta. Eiköhän tuo ehdi pohtia tuota vielä moneen kertaan.
Joillakin tuo ehdottomuus tuntuu jatkuvan kuolemaan saakka :)
En tarkoita nyt tähän keskusteluun osallistuvia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:
Eikös tuonikäiset ole vielä niin ehdottomia että on hyvikset/pahikset totta/tarua-akseli eikä mitään muuta. Eiköhän tuo ehdi pohtia tuota vielä moneen kertaan.
Juuri näin!En minä halua kieltää lapselta
"tietoa" kummastakaan mielipiteestä.Kaipa se tajuaa asian isompana?Menee sitten kumpaan suuntaan tahansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Älä latista lapsen uskoa. Mitä haittaa on jos lapsi uskoo kauniisiin asioihin? Tämän maailman raakuus kyllä iskee myöhemminkin.
Mua ainakin lapsena ahdisti Johannes kastajan pää hopeavadilla ja Jeesuksen naulitseminen ja muut raamatun raakuudet.

 
dsc
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:
Eikös tuonikäiset ole vielä niin ehdottomia että on hyvikset/pahikset totta/tarua-akseli eikä mitään muuta. Eiköhän tuo ehdi pohtia tuota vielä moneen kertaan.
Juuri näin!En minä halua kieltää lapselta
"tietoa" kummastakaan mielipiteestä.Kaipa se tajuaa asian isompana?Menee sitten kumpaan suuntaan tahansa.
aivan,sulla pointsit kasvattajana,toisin kuin eräillä täällä palstalla..."hirveetä ku kerhos joutuu mun ateistilapsi kuulemaan sanan jumala""
 
se "ateisti" toisesta ketjusta
Alkuperäinen kirjoittaja dsc:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:
Eikös tuonikäiset ole vielä niin ehdottomia että on hyvikset/pahikset totta/tarua-akseli eikä mitään muuta. Eiköhän tuo ehdi pohtia tuota vielä moneen kertaan.
Juuri näin!En minä halua kieltää lapselta
"tietoa" kummastakaan mielipiteestä.Kaipa se tajuaa asian isompana?Menee sitten kumpaan suuntaan tahansa.
aivan,sulla pointsit kasvattajana,toisin kuin eräillä täällä palstalla..."hirveetä ku kerhos joutuu mun ateistilapsi kuulemaan sanan jumala""
Miten veditkin noin herneen nenääsi, sinä joku?!

Timpalle aioin kyllä kirjoitella, että hieno asenne kuitenkin. Tosiaan oma äitini on pappi ja hyvin löysin tieni :) Joskin ahdistuin jossain vaiheessa todella, kun huomasin, etten vaan osaa uskoa siihen Jeesukseen. Luulin, että pitäisi.
 
sa
Alkuperäinen kirjoittaja se "ateisti" toisesta ketjusta:
Alkuperäinen kirjoittaja dsc:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:
Eikös tuonikäiset ole vielä niin ehdottomia että on hyvikset/pahikset totta/tarua-akseli eikä mitään muuta. Eiköhän tuo ehdi pohtia tuota vielä moneen kertaan.
Juuri näin!En minä halua kieltää lapselta
"tietoa" kummastakaan mielipiteestä.Kaipa se tajuaa asian isompana?Menee sitten kumpaan suuntaan tahansa.
aivan,sulla pointsit kasvattajana,toisin kuin eräillä täällä palstalla..."hirveetä ku kerhos joutuu mun ateistilapsi kuulemaan sanan jumala""
Miten veditkin noin herneen nenääsi, sinä joku?!

Timpalle aioin kyllä kirjoitella, että hieno asenne kuitenkin. Tosiaan oma äitini on pappi ja hyvin löysin tieni :) Joskin ahdistuin jossain vaiheessa todella, kun huomasin, etten vaan osaa uskoa siihen Jeesukseen. Luulin, että pitäisi.
ja nyt pakotat lapsesi seuraamaan jalanjälkiäsi,eikö?
 
"ateisti"
Alkuperäinen kirjoittaja sa:
Alkuperäinen kirjoittaja se "ateisti" toisesta ketjusta:
Alkuperäinen kirjoittaja dsc:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierastus:
Eikös tuonikäiset ole vielä niin ehdottomia että on hyvikset/pahikset totta/tarua-akseli eikä mitään muuta. Eiköhän tuo ehdi pohtia tuota vielä moneen kertaan.
Juuri näin!En minä halua kieltää lapselta
"tietoa" kummastakaan mielipiteestä.Kaipa se tajuaa asian isompana?Menee sitten kumpaan suuntaan tahansa.
aivan,sulla pointsit kasvattajana,toisin kuin eräillä täällä palstalla..."hirveetä ku kerhos joutuu mun ateistilapsi kuulemaan sanan jumala""
Miten veditkin noin herneen nenääsi, sinä joku?!

Timpalle aioin kyllä kirjoitella, että hieno asenne kuitenkin. Tosiaan oma äitini on pappi ja hyvin löysin tieni :) Joskin ahdistuin jossain vaiheessa todella, kun huomasin, etten vaan osaa uskoa siihen Jeesukseen. Luulin, että pitäisi.
ja nyt pakotat lapsesi seuraamaan jalanjälkiäsi,eikö?
Ei. Mutta et taida sitä tajuta, vaikka sen sata kertaa selvittäisin. Lapseni on vapaa valitsemaan. Luterilaisuus on yksi vaihtoehto monista. En halua nostaa sitä ylitse muiden. Kerro, jos joku on vielä epäselvää. Ja muuten siis, en ole ateisti suinkaan ollenkaan.
 
Mä varmaan kertoisin lapselle totuuden; ei, raamatussa ei ole kaikki totta. Kerron varmaan aika aikaisin myös, ettei joulupukkia ole olemassa... Mutta eipä tuota vielä tiedä. Seurakunnan kerhoihin ei kyllä mene, se on varmaa! :)
 
ööööööööööö
Onpas nämä arskarruttavat kysymykset muuten vaikeita pilkkoa paloiksi. En usko, että milloinkaan saadaan sellaista sopuratkaisua aikaan uskontoon liittyvissä asioissa, joka tyydyttäisi kaikkia osapuolia.

En ymmärrä miksi on suvaitsevaisuuden puutetta, jos ei halua lapsensa osallistuvan messuihin tai uskontoon? Jos lapsi saa tietää kuitenkin asiasta myöhemmin, kun on todennäköisesti kypsempi siihen ja pystyy käsittelemään asiaa paremmin. Miten se voi olla suvaitsemattomuutta? Tai pakottamista omaan muottiin. Eikö samanlaista pakottamista ole sitten pistää lapsi istumaan sinne tilaisuuteen kuuntelemaan sitä jumalan sanaa, kun se sotii omia periaatteita vastaan?

Suvaitsemattomuudesta ja lapsen uskosta tuli mieleen. Tapahtui koulunpihalla... Toinen lapsi kertoo toiselle, että hänen PITÄÄ uskoa jumalaan. Toinen sanoo, ettei usko, hänen ei tarvitse uskoa vaan voi olla uskomatta. Kolmas lapsi tulee mukaan tähän ja hänkin alkaa jankkammaan jo puoliksi huutaen, että ateistilapsen PITÄÄ uskoa jumalaan, koska tämä on totta. Hän on typerä, kun ei usko. Kuka siis pakotti kenet mihin? Olisiko lapsen pitänyt uskoa jumalaan,
a) koska kaverit niin kertoivat?
b) vaikka se sotikin hänen omia näkemyksiään vastaan?
c) koska jumala on heille totta, sen on oltava hänellekin totta?

Tämäkin oli varmaan sitä suvaitsevaisuutta? Lapsen uskoista suvaitsemattomuutta?
 
Meillä esikoinen 9v on aina uskonut Jumalaan, enkeleihin, keijuihin, tonttuihin, peikkoihin yms...
Annan uskoa tasapuolisesti mihin haluaa. Kotona joskus jutellaan raamatusta yms. mutta se on pääasiassa mummin heiniä jutella uskon asioista. En minä enkä mies kumpikaan usko tuohon löpinään, mutta neiti saa uskoa jos haluaa ja se on sille tärkeää. Meillä on juteltu, että sitten kun kuolee, niin uskovat pääsevät taivaaseen, isi ei oikein vielä tiedä mihin päätyy ja äiskä syntyy uudelleen vaikkapa merenpisaroina tai kettuna tms. Pointtina on asiassa ollut, että kun me emme usko, me emme päädy taivaaseen emmekä helvettiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Näin sanoi meidän 4v. tyttö kun tuli srk:n kerhosta.Minä sanoin että jos hän haluaa niin uskoa niin ihan ok aivan samoin kuin on uskominen joulupukkiinkin.Mutta kaikki ei usko niin kuin isäkään ei usko.
No ei mikään ihme, seurakunnan kerhossa kun varmaan kerhotädit ja -sedät todennäköisesti omaa hyvin vahvan uskon Raamaattuun. Tai toisinpäin: tuskin ovat ateisteja.
 
Nii ei mustaka tullu uskovaa vaikka kävin seurakunnan kerhossa... tosin mut potkittiin pois sieltä kun yks poika kiusas meitä tyttöjä ja minä tomerana otin ja tämäytin keskelle nokkaa ja verihän siinä lensi... :D Ikää oli about 4v
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Älä latista lapsen uskoa. Mitä haittaa on jos lapsi uskoo kauniisiin asioihin? Tämän maailman raakuus kyllä iskee myöhemminkin.
Onko raamattu mielestäsi kokonaan kaunis?
sama tuli mieleen. Minusta kivittäminen, ristiinnaulitseminen, elävältä palaminen ei ole kauhean kaunista, mutta joku voi toki ajatella toisin!
 
Mammari
Mä kun vein tyttöä kerhoon niin joku äiti siellä kysyi, että miten paljon puhutaan uskonnosta. Eivät kuulemma puhu kuin ensimmäisen kerran tuossa joulun tietämillä.
Ihmettelinkin miten ei ole tullut kotona mitään puheeksi.
 

Yhteistyössä