Ok, myönnän tämän olevan hauskempaa kuin olisi sallittua. Ei ehkä ihan alkuperäisen hakemalla tavalla hauskaa, mutta nyt en pysty ihan kaikkea tarjoamaan nöyryydellä.
Ok. Ei asiaa pidä ajatella järjellä.Miksi uskossa olo on sinusta järkevää? Mulla on aivan päinvastainen kuva asiasta.
Tuli hyvä sun tekstistä. Mä oon myös uskis ja Herra on todella hyvä. Raamattu on totta ku on Jumalan sanaa. Aamenia.
Sen vain tietää sisimmässään. Olen saanut sen henk.koht. kokea, samoin monet ystäväni.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25620517:Mistä sä noin päättelet?
Joo, mulla oli hetken aikaa se kuuluisa oma elämä:stick: chalaaaa oot ollu liesussa, hyi sua
Niin, nuo uskonnothan kertovat siitä ihmisen kaipauksesta Jumalan yhteyteen.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25620672:Kunhan kysyin Ihmettelin vaan vähän, miten sä voisit oman kokemuksesi perusteella päätellä, mikä on kaikille muillekin ainoa oikea vaihtoehto. Mä olen uskonut Jeesukseen, mutta silti sain suuremman vapauden, ilon ja rauhan sydämeeni toisesta uskonnosta. En silti ikinä menisi väittämään, että vain mun jumalani antaisi kaikille muillekin suurimman vapauden, ilon ja rauhan. Jos niin tekisin, noistaisin sillä itseni joksikin yli-ihmiseksi. Jokainen löytäköön oman mielenrauhansa ihan itse ja sellaisesta uskosta ja niistä jumalista, joista se löytyy. Tai vaikka ilman uskoa ja jumaliakin.
Toden totta tämä käsitys on väärä! Raamattu ei ole Israelin kansa eepos, vaan siihen on koottu lähi-idän kansantaruja yleisemminkin.Monet luulevat virheellisesti Raamatun olevan satukirja, Israelin kansan eepos vailla totuutta.
Siis MITÄ?!Neitsyestä syntyneitä ihmeiden tekijöitä ja kuninkaiden kuninkaina tunnettuja henkilöitä on useita, mainittakoon tässä muutamia joilla on sama syntymäpäivä ja samankaltainen tarina töistään ja teoistaan. Kaikki kuolivat ja nousivat kolmen päivän kuluttua kuolleista.
Egyptissä 3000 vuotta ennen kristusta Horus, Attis 1200 ekr. kreikassa, Mithra persiassa 1200 ekr. Krishna 900 ekr. intiassa. Dionysos 500 ekr. kreikassa.
Muutkin herättivät kuolleita, muuttivat vettä viiniksi, kävelivät vetten päällä.. ja yksi jopa käveli seinän läpi, mitä Jeesus ei tehnyt.
Nyt vaan sattunut niin että tämä yksi otettu jotenkin ihmeelliseksi henkilöksi. :kieh: