Raahaako ihmiset yleensäkin lapset mukaan lapsettomiin häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummissan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mun mielestä avioparin toivetta kuuluu noudattaa ja jättää lapset himaan...
meillä kun tää ei ole mahdollista, kaikilla ei ole sitä ns. tukijoukkoa, jolle lapset vois jättää, niin jos tulee kutsu häihin, johon ei saa viedä lapsia. niin sit ei me vanhlemmatkaan mennä. ja tuskin olemme se ainoa perhe joilla näin on.

sitten ei mennä ollenkaan jos näin on, mutta minusta avioparin toivetta pitää kunnioittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Kiva sitten niille, jotka näkivät paljon vaivaa hoitajan saadakseen, koska halusivat noudattaa kutsua, että siellä kuitenkin on lapsia...

Ei kai ne muiden lapset haittaa kun niitä ei tartte vahtia? Tai noh, ei minua haittaa.

No ei tietenkään haittaa. Mutta joillakin sen hoitopaikan saaminen on niin kiven alla että olisivat ennemmin voineet tulla paikalle lastensa kanssa. jotkut jopa jättävät menemättä, koska eivät saa lapsille hoitajia.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
No onko siinä kutsutta SELVÄSTI sanottu, ettei ole lapsia kutsuttu? Pelkät nimet kuoren päällä ei sitä kerro kaikille. Eli pitää selkeästi ilmoittaa ettei oo lapsia kutsuttu, niin ne jotka silti tuovat eivät turhaan valita kuinka ei oo lapsia huomioitu ollenkaan.

Jos kutsussa on se ja se perheineen tai perh. niin se tarkoittaa sitten koko perhettä. Jos kutsussa lukee vain se ja se niin silloin vain nimeltä kutsutut ovat tervetulleita. Tampionkin pitäisi ymmärtää.

Kyllä minä tämän tiedän, mutta tiedän myös ettei kaikki tiedä. Siksi erikseen tähdensin asian omiinkin häihini.

Ymmärsin, että kyseessö oli toivomus. Sen voi tulkita kahdella eri tavlla ainakin, joten varmasti lapsivieraita juhlissa tulee olemaan. (Itse menen mieluusti aina aikuisporukassa.)

Kiva sitten niille, jotka näkivät paljon vaivaa hoitajan saadakseen, koska halusivat noudattaa kutsua, että siellä kuitenkin on lapsia...

Ei kai ne muiden lapset haittaa kun niitä ei tartte vahtia? Tai noh, ei minua haittaa.

No ei tietenkään haittaa. Mutta joillakin sen hoitopaikan saaminen on niin kiven alla että olisivat ennemmin voineet tulla paikalle lastensa kanssa. jotkut jopa jättävät menemättä, koska eivät saa lapsille hoitajia.

Aaah, okei..mä ymmärsin sut väärin..joo, onhan se siinä tapauksessa epistä!

Jos häissä on viini ja viinatarjoilua jo alussa niin turha sinne lapsia on kutsua sitä läträystä katsomaan.
Siinä mielessä on hyvä että hääpari kutsuu vain aikuiset, nehän ottaa lapset huomioon!!
Samoin jos musiikkia kovalla ym juhlat jatkuu pitkään
Itse tosin muistan pienenä että me juostiin ulkona kun aikuiset juhli sisällä, tosin aikoinaan sattui vaan muutama ukko olla sahdista pökerryksissä, nykyään taitaa meno olla aivan toista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kinderi:
Jos häissä on viini ja viinatarjoilua jo alussa niin turha sinne lapsia on kutsua sitä läträystä katsomaan.
Siinä mielessä on hyvä että hääpari kutsuu vain aikuiset, nehän ottaa lapset huomioon!!
Samoin jos musiikkia kovalla ym juhlat jatkuu pitkään
Itse tosin muistan pienenä että me juostiin ulkona kun aikuiset juhli sisällä, tosin aikoinaan sattui vaan muutama ukko olla sahdista pökerryksissä, nykyään taitaa meno olla aivan toista :whistle:

Minä muistan kyllä lapsuuden häät ihan eri tavalla! Silloin vasta viina virtasikin ja tanssittiin ja laulettiin ja lapsetkin oli aamuyölle hereillä ja juostiin pitkin viljapeltoja =) Nykyään häät on niin siistejä, hyvä jos bändiä on, mennään hienolla kaavalla ja kaikki niin täydellistä. Kaikki lähtee kotiin suunnilleen 24 aikoihin. Huoh! :(

Me oltiin tänä kesänä sellasissa häissä,mihin vielä ilmoittautuessa sanottiin että ei saa tuoda lapsia. Ei siinä mitään me hommattiin lastenvahtija ne jotka ei saanu vahtia jäi pois.

MUTTA ottipa aivoon kun sitten häissä näimme että toisen suvun puolelta oli kuitenkin tullu muutama pari vauvansa kanssa! Jos kerran kielletään erikseen tuomasta lapsia, pitää sen koskea kaikkia! On todella epäreilua että osa jää pois kun ei saa lasta hoitoon ja toiset tulevat sitten lapsen kanssa paikalle. Eihän sitä vastasyntynyttä tietysti voi niin vaan hoitoon viedä, mut sitten olis vaan pitäny jäädä kotiin kiltisti kotiin niinku muutki joiden muksuille ei hoitajaa ollu...

Keväällä oli veljeni häät ja sinne oli toki lapsetkin kutsuttu, mutta jotkut eivät ilmoittaneet niitä lapsia vaan toivat ne vaan paikalle :headwall: :headwall: Kyllä alkoi hiki virrata kun huomasi, että jaahas tuonkin 7v on mukana ja tuon lapsi ja tuon...ruokatarjoilu kuitenkin rajallinen jne. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:

Me oltiin tänä kesänä sellasissa häissä,mihin vielä ilmoittautuessa sanottiin että ei saa tuoda lapsia. Ei siinä mitään me hommattiin lastenvahtija ne jotka ei saanu vahtia jäi pois.

MUTTA ottipa aivoon kun sitten häissä näimme että toisen suvun puolelta oli kuitenkin tullu muutama pari vauvansa kanssa! Jos kerran kielletään erikseen tuomasta lapsia, pitää sen koskea kaikkia! On todella epäreilua että osa jää pois kun ei saa lasta hoitoon ja toiset tulevat sitten lapsen kanssa paikalle. Eihän sitä vastasyntynyttä tietysti voi niin vaan hoitoon viedä, mut sitten olis vaan pitäny jäädä kotiin kiltisti kotiin niinku muutki joiden muksuille ei hoitajaa ollu...

No voi helv. kele taas!! Ei niitä häitä EDELLEENKÄÄN järjestetä lapsiperheiden huviksi! Jos hääpari ilmottaa ettei lapsia niin se tarkottaa ettei lapsia haluta häihin! Se rinnalla oleva vauva ei haittaa, mikäli vanhempi on koko ajan valmis lähtemään pois tilasta mikäli vauva alkaa huutamaan. Ominpäin liikuskelevat ja uhmaikäiset onkin ihan eri asia. Turha mennä mihinkään kutsuttuna, jos tarvii olla kateellinen siitä hoitopaikan hankkimisesta!!!!

kummissaan:

Kutsussa lukee: "toivomme teidän jättävän perheen pienimmät kotiin"

Eli aika selvästi minusta asiasta on mainittu.

ap

Sori, mutta mun mielestä aika törkeästi sanottu...

Niin minustakin! Me emme varmaan menisi koko häihin jos lapsemme ei olisi tervetullut.

Hääpari itse päättää, millaiset juhlat järjestävät, se on heidän juhlansa. Jos joku ei sen vuoksi pääse tulemaan, se on voi voi.

Meillä oli kyllä ihan "lapselliset" häät

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti-88:
kummissaan:

ap

Niin minustakin! Me emme varmaan menisi koko häihin jos lapsemme ei olisi tervetullut.

Minkä takia lasten pitäisi olla tervetulleita kaikkialle? Häät ovat hääparin juhla, ja luultavasti he ovat miettineet paljon syitä miksi haluavat vain aikuisten häät. Ja lopulta lastahan siinä ajatellaan - jos häät on järjestetty niin, että siellä ei ole lapsille sopivaa paikkaa/tekemistä/ohjelmaa. Vai pitäisikö sinun mielestäsi oikeasti joka juhlat järjestää lasten ehdoilla? Otitko polttareihinkin mukaan pienokaiset :P

Mä en edelleenkään tajua sitä, että lapset jätetään vaan sen takia pois, jos ne pitää vähän ääntä tai liikkuu. Sitten sen ymmärtää, jos tilat on rajalliset. Enemmän ne känniset aikuiset taitaa sitä meteliä ja ongelmaa aiheuttaa kuin lapset...

Otatteko lapset konsertteihin, festareille, oopperaan, teatteriin, väitöstilaisuuksiin, työpaikan koulutuksiin??? on tilaisuuksia joihin lapset ei ole kutsutte ja jos joku haluaa pitää sellaiset häät, niin suotakoon se heille.

Kerran jouduttiin ottamaan alle 1-v mukaan häihin, kun lapsenlikka peruutti edellisellä viikolla. -isompi lapsi olikin jo toisaalla hoidossa, mutta tätä pienempää en sitten uskaltanut jättää ihan kenelle tahansa. Vähän nolotti siellä häissä, mutta meni kuitenkin vielä sylissä ym. Itse en kyllä nauttinut häistä kovin paljon, kun piti pienen kanssa kupeksia leikkikentällä juhlakamppeissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en edelleenkään tajua sitä, että lapset jätetään vaan sen takia pois, jos ne pitää vähän ääntä tai liikkuu. Sitten sen ymmärtää, jos tilat on rajalliset. Enemmän ne känniset aikuiset taitaa sitä meteliä ja ongelmaa aiheuttaa kuin lapset...

No mutta jos hääpari haluaa pitää rennot biletyshäät jossa meteliä on - ei dokausjuhliin sovi lapset. menee fiilikset ja pitää rajoittaa käytöstään - mä en ainakaan miten vaan halua käyttäytä vieraidenkaan lasten seurassa! Ja kyllä, jotkut hääparit (lapsettomat) haluaa pitää omanlaisensa juhlat jossa voi irrotella kunnolla ja tunnelma on aikuinen - ei lasten ehdoilla menevä. Niin hääparin ehdoilla mennään, ei (kutsumattomien) lasten.

Mikä siinä on niiiiiin vaikea ymmärtää??

ei se aina ole se ääni ja liikkuminen, vaan esim. budjetti (jos suvussa paljon lapsia niin kustannukset nousee korkeiksi)

Pitää myös ymmärtää, että kaikki eivät pidä lapsista niin kauheasti, että aluavat suvun lapset häihin.

Minä sain tänä kesänä kutsun, mikä oli vain vanhempien nimellä eli ei mitään merkintää lasten kutsumisesta tai kieltämisestä. No, ajattelin, että kutsu tarkoittaa vain aikuisia, joten ilmoitin, ettemme tule, koska emme saa mistään lapselle hoitajaa. Tosiasiassa kieltäytyminen johtui siitä, että juhlapaikalle on matkaa muutama sata kilometriä ja emme tohdi jättää niin pientä (10kk) kotiin/hoitoon niin pitkäksi aikaa.

Myöhemmin juttelin äitini kanssa asiasta ja hän oli sitä mieltä, että kyllä sinne lapset saa tulla. Myöhemmin sain kuulla, että äitini oli ilmoittanut meidätkin häihin.

Kieltämättä hieman hämmentynyt olen tästä tilanteesta enkä ole ihan varma, että mitä pitäis tehdä. Kai me mennään, kun morsian on minulle suht läheinen ja silleen....

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

No mutta jos hääpari haluaa pitää rennot biletyshäät jossa meteliä on - ei dokausjuhliin sovi lapset. menee fiilikset ja pitää rajoittaa käytöstään - mä en ainakaan miten vaan halua käyttäytä vieraidenkaan lasten seurassa! Ja kyllä, jotkut hääparit (lapsettomat) haluaa pitää omanlaisensa juhlat jossa voi irrotella kunnolla ja tunnelma on aikuinen - ei lasten ehdoilla menevä. Niin hääparin ehdoilla mennään, ei (kutsumattomien) lasten.

No en kyllä ymmärrä sitten sellaisia häitäkään, missä se ryyppääminen aloitetaan heti, kun hääpaikalla saavutaan...onko siinäkään mitään järkeä?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

No en kyllä ymmärrä sitten sellaisia häitäkään, missä se ryyppääminen aloitetaan heti, kun hääpaikalla saavutaan...onko siinäkään mitään järkeä?

No se ei ole meidän tehtävä ihmetellä. Hääpari saa pitää millaiset häät haluavat. Jos ei kiinnosta mennä tai ei viihdy, voi aina poistua.

Ja ei, meillä ei ollut biletyshäitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti-88:
kummissaan:

ap

Tää on just tätä. Itse menin justiinsa naimisiin, meillä tosin oli häät johon lapset sai tulla, mutta kyllä suututti kun meidän muita toiveita ei kunnioitettu!! Ei kutsuttu serkkuja mutta silti pari serkkua tuli ihan KUTSUMATTA häihin mukaan ja he ovat jo aikuisia!! Tämmöinen on todella rasittavaa että tullaan vaikkei kutsuta, siinä osoitetaan ettei yhtään kunnioiteta hääparia. Sama asia on pienten lasten kanssa! Jos paria kunnioitetaan, lapset jätetään kotiin tai sitten ei tosiaan mennä ollenkaan. Siitä on turha suuttua! Oli ne kutsumattomat vieraat lapsia tai aikuisia, yhtä lailla he ovat kutsumattomia ja hääparin toiveita ei kunnioiteta. Jos vahtia ei saa, niin silloin jäädään kotiin ja sillä tavalla sitten kunnioitetaan hääparin päätöstä. Mä en kehtais edes viedä omia lapsia häihin joista hääpari haluaa lapsettomat!

Hääpari itse päättää, millaiset juhlat järjestävät, se on heidän juhlansa. Jos joku ei sen vuoksi pääse tulemaan, se on voi voi.

Meillä oli kyllä ihan "lapselliset" häät
Juuri näin.
Meillä samaten oli lapset kutsuttuina meidän häihin,mutta itse kävimme kyllä miehen kanssa ihan kahdestaan yksissä häissä,vaikka lapset olisikin olleet kutsuttuina.

Yhteistyössä