Raahaako ihmiset yleensäkin lapset mukaan lapsettomiin häihin?

  • Viestiketjun aloittaja kummissan
  • Ensimmäinen viesti
kummissan
Tuli vaan mieleen, kun meille tuli kutsu lapsettomiin häihin. Itse olin vaan hyvilläni, päästäänpä kerrankin miehen kanssa kahdestaan johonkin!

Morsian kertoi, että jo pari lasta on ilmoittautunut mukaan! Yksikin pariskunta ottaa 2-vuotiaan mukaan, vaikkei häntä edes mainittu kutsussa. Minusta jotenkin outoa. Hääpari ei viitsi pahoittaa vieraiden mieltä, joten sallii kyllä lapsivieraat jos vieraat ovat päättäneet ottaa lapset mukaan. Ihmetyttää silti moinen touhu.
 
Kyy
No onko siinä kutsutta SELVÄSTI sanottu, ettei ole lapsia kutsuttu? Pelkät nimet kuoren päällä ei sitä kerro kaikille. Eli pitää selkeästi ilmoittaa ettei oo lapsia kutsuttu, niin ne jotka silti tuovat eivät turhaan valita kuinka ei oo lapsia huomioitu ollenkaan.
 
vieras
Jos lapselle ei tule kutsua, niin en lasta mukaan ota.

Mutta se mikä mua nytkin ihmetyttää ap:n jutussa on se, kun mainitsee erikseen, että kerrankin ihana päästä miehen kanssa jonnekin kahdestaan...siis ei kai lapsia ole pakko häihin ottaa silloinkaan, vaikka heidätkin kutsutaan...? Itse kyllä tykkään eniten, jos koko perhe pääsee juhlimaan.
 
kummissaan
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
No onko siinä kutsutta SELVÄSTI sanottu, ettei ole lapsia kutsuttu? Pelkät nimet kuoren päällä ei sitä kerro kaikille. Eli pitää selkeästi ilmoittaa ettei oo lapsia kutsuttu, niin ne jotka silti tuovat eivät turhaan valita kuinka ei oo lapsia huomioitu ollenkaan.
Kutsussa lukee: "toivomme teidän jättävän perheen pienimmät kotiin"

Eli aika selvästi minusta asiasta on mainittu.

ap
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
No onko siinä kutsutta SELVÄSTI sanottu, ettei ole lapsia kutsuttu? Pelkät nimet kuoren päällä ei sitä kerro kaikille. Eli pitää selkeästi ilmoittaa ettei oo lapsia kutsuttu, niin ne jotka silti tuovat eivät turhaan valita kuinka ei oo lapsia huomioitu ollenkaan.
Jos kutsun kuoressa on Matti ja Maija Meikäläinen, niin häihin on silloin kutsuttu Matti ja Maija Meikäläinen. Jos taas kuoressa lukee Matti ja Maija Meikäläinen perh. niin koko perhe on kutsuttu.

Kyllä sen häiden järjestäjän pitää tietää miten kuoreen kuuluu kirjoittaa kutsutut eikä niin päin, että kutsun saajan pitää miettiä mitä nyt tarkoitetaan, kun niitäkin kutsujia on, kun pistää kuoreen vain vanhempien nimet, vaikka lapsetkin on kutsuttu :headwall:
 
jooei
Onhan niitä ihmisiä, joiden mielestä lasten periaatteessa täytyy päästä joka paikkaan, mihin vanhemmatkin on kutsuttu. Välillä tuttavapiirissä tullut tylsiä tilanteita, kun on ollut tarkoitus olla aikuisten kesken ja esim. jälkiruokaannokset tehty sen mukaan, montako aikuista on kutsuttu... tai keksitty sitten lapsettomassa perheessä tekemistä näille joka paikkan mukaan ottettaville lapsille - kun ei ole lasten huonetta tai tekemistä.

Jos kutsussa kerrotaan, että lapsettomat häät, ei pitäisi antaa kenenkään ottaa lapsia mukaan. Mutta mikä on ikäraja, esim. 15v vai 18v??
 
tätä mieltä
Kaikki ei tajua, että jos kuoressa on vain aikuisten nimet niin lapsi jää pois. Miten kutsussa se oli ilmaistu että on aikuisten juhla. Ja joo, itse osaan lukea jo kuoresta, mutta on niinkin päin käynyt, että hääpari on kirjannut kuoria perheen aikuisten mukaan ja jättänyt sanan perhe pois, mutta ovat tarkoittaneet kutsun koko perheelle.

Minusta pitää olla pokkaa sanoa, että ai, juhlat on kyllä suunniteltu aikuisille, saisitteko mitenkään lapselle hoitajaa?
 
kummissaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos lapselle ei tule kutsua, niin en lasta mukaan ota.

Mutta se mikä mua nytkin ihmetyttää ap:n jutussa on se, kun mainitsee erikseen, että kerrankin ihana päästä miehen kanssa jonnekin kahdestaan...siis ei kai lapsia ole pakko häihin ottaa silloinkaan, vaikka heidätkin kutsutaan...? Itse kyllä tykkään eniten, jos koko perhe pääsee juhlimaan.

No ei tietysti olekaan, mutta jotenkin tuntuu mukavammalta pyytää sitä hoitoapua kun voi sanoa, että ollaan menossa lapsettomiin häihin. Se tuntuu jotenkin oikeutetummalta:) Meillä ei siis ole hoitoapua ihan lähellä, nytkin miehen sisko tulee 200 kilsan päästä lapsen hoitajaksi.

Ja kyllä minäkin tykkään kun on koko perhe koossa, mutta välillä on ihan luksusta päästä miehen kanssa kahdestaan johonkin. Meillä siis 1 lapsi, alle vuoden ikäinen.

ap
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
No onko siinä kutsutta SELVÄSTI sanottu, ettei ole lapsia kutsuttu? Pelkät nimet kuoren päällä ei sitä kerro kaikille. Eli pitää selkeästi ilmoittaa ettei oo lapsia kutsuttu, niin ne jotka silti tuovat eivät turhaan valita kuinka ei oo lapsia huomioitu ollenkaan.
Jos kutsun kuoressa on Matti ja Maija Meikäläinen, niin häihin on silloin kutsuttu Matti ja Maija Meikäläinen. Jos taas kuoressa lukee Matti ja Maija Meikäläinen perh. niin koko perhe on kutsuttu.

Kyllä sen häiden järjestäjän pitää tietää miten kuoreen kuuluu kirjoittaa kutsutut eikä niin päin, että kutsun saajan pitää miettiä mitä nyt tarkoitetaan, kun niitäkin kutsujia on, kun pistää kuoreen vain vanhempien nimet, vaikka lapsetkin on kutsuttu :headwall:
Ja sitten on niitäkin, jotka ilmottaa lapsensa aivan varmasti, jos kutsussa ei ole erikseen sanottu, että ei lapsille. Ja ap:n tapauksessa on taas ihanat äidit tulkinneet, että meidän Irmapetteri kun nousee jo seisaalleen niin ei onneks kuulu tohon "perheen pienimpien" joukkoon...
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
No onko siinä kutsutta SELVÄSTI sanottu, ettei ole lapsia kutsuttu? Pelkät nimet kuoren päällä ei sitä kerro kaikille. Eli pitää selkeästi ilmoittaa ettei oo lapsia kutsuttu, niin ne jotka silti tuovat eivät turhaan valita kuinka ei oo lapsia huomioitu ollenkaan.
Jos kutsussa on se ja se perheineen tai perh. niin se tarkoittaa sitten koko perhettä. Jos kutsussa lukee vain se ja se niin silloin vain nimeltä kutsutut ovat tervetulleita. Tampionkin pitäisi ymmärtää.
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä:
Kaikki ei tajua, että jos kuoressa on vain aikuisten nimet niin lapsi jää pois. Miten kutsussa se oli ilmaistu että on aikuisten juhla. Ja joo, itse osaan lukea jo kuoresta, mutta on niinkin päin käynyt, että hääpari on kirjannut kuoria perheen aikuisten mukaan ja jättänyt sanan perhe pois, mutta ovat tarkoittaneet kutsun koko perheelle.

Minusta pitää olla pokkaa sanoa, että ai, juhlat on kyllä suunniteltu aikuisille, saisitteko mitenkään lapselle hoitajaa?
Peesi!

Tässä ko. kutsutta oli kyllä harvinaisen selkeästi kerrottu, ettei lapsia kaivata juhlapaikalle, kyllä pitäis morsiammella olla pokkaa kertoa sama toive myös puhelimessa, jos joku ilmoittaa niitä lapsia mukaan..
 
En ota mukaan jos kutsu ei koske lasta, tosin voi käydä niin ettei hoitajaa saa. Ei se aina ole selvää ketä kutsu koskee, joskus koskeekin kokoperhettä vaikka mainitaan vanhemmat. Täsmällistä ilmaisua kutsuihin niin ei tarvi arvailla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kummissaan:
Kutsussa lukee: "toivomme teidän jättävän perheen pienimmät kotiin"

Eli aika selvästi minusta asiasta on mainittu.

ap
Todella epäselvästi sanottu, minä ainakin jäisin miettimään, ketkä laskisin perheen pienimmiksi eli onko tarkoitus, että jättäsin nuorimmaisen kotiin ja ottaisin nuo kouluikäiset mukaan vai kuinka pitäisi toimia. Lisäksi tuo on ainoastaan toivomus, noudattaako sitä on aivan toinen juttu...

Selvästi kutsuun vaan ketkä kutsutaan (ja ketä ei toivota paikalle). Kuorikin saattaa hukkua ennenkuin tarkemmin ehtii siitä tutkia, ketä siinä oli mainittu ja kaikilla lähettäjillä ei se nimien kuoreen mainitseminen ole itsestään selvä juttu.

 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
No onko siinä kutsutta SELVÄSTI sanottu, ettei ole lapsia kutsuttu? Pelkät nimet kuoren päällä ei sitä kerro kaikille. Eli pitää selkeästi ilmoittaa ettei oo lapsia kutsuttu, niin ne jotka silti tuovat eivät turhaan valita kuinka ei oo lapsia huomioitu ollenkaan.
Jos kutsun kuoressa on Matti ja Maija Meikäläinen, niin häihin on silloin kutsuttu Matti ja Maija Meikäläinen. Jos taas kuoressa lukee Matti ja Maija Meikäläinen perh. niin koko perhe on kutsuttu.

Kyllä sen häiden järjestäjän pitää tietää miten kuoreen kuuluu kirjoittaa kutsutut eikä niin päin, että kutsun saajan pitää miettiä mitä nyt tarkoitetaan, kun niitäkin kutsujia on, kun pistää kuoreen vain vanhempien nimet, vaikka lapsetkin on kutsuttu :headwall:
Näin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mun mielestä avioparin toivetta kuuluu noudattaa ja jättää lapset himaan...
meillä kun tää ei ole mahdollista, kaikilla ei ole sitä ns. tukijoukkoa, jolle lapset vois jättää, niin jos tulee kutsu häihin, johon ei saa viedä lapsia. niin sit ei me vanhlemmatkaan mennä. ja tuskin olemme se ainoa perhe joilla näin on.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kummissaan:
Kutsussa lukee: "toivomme teidän jättävän perheen pienimmät kotiin"

Eli aika selvästi minusta asiasta on mainittu.

ap
Todella epäselvästi sanottu, minä ainakin jäisin miettimään, ketkä laskisin perheen pienimmiksi eli onko tarkoitus, että jättäsin nuorimmaisen kotiin ja ottaisin nuo kouluikäiset mukaan vai kuinka pitäisi toimia. Lisäksi tuo on ainoastaan toivomus, noudattaako sitä on aivan toinen juttu...

Selvästi kutsuun vaan ketkä kutsutaan (ja ketä ei toivota paikalle). Kuorikin saattaa hukkua ennenkuin tarkemmin ehtii siitä tutkia, ketä siinä oli mainittu ja kaikilla lähettäjillä ei se nimien kuoreen mainitseminen ole itsestään selvä juttu.
ei oikeasti! Perheen pienimmät tarkoittaa lapsia...siis yleisesti. Näin minä olen ainakin ymmärtänyt.
 

Yhteistyössä