Pyynti vs. ostohinta - asunnoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Millaisilla tarjouksilla olette saaneet talon / asunnon ostettua? Kuinka paljon myyjät ovat tulleet hinnassa alaspäin? Itse mietitään 280 000 euron tarjouksen jättämistä kauan myynnissä olleesta 329 000 euron talosta.

tarjous kannattaa aina tehdä. myyjä voi sitten tehdä vastatarjouksen ja sitä kautta saa vähän haisua mihin kohtaan oikeasti hinta asettuu..

meillä on kt-kolmio myynnissä ja pyynti on 119000 e. alin hintatarjous jonka hyväksymme on 115000e. mutta ok-taloissa varmaan voi olla hieman eri tuo käytäntö..

[QUOTE="aapee";24734785]Millaisilla tarjouksilla olette saaneet talon / asunnon ostettua? Kuinka paljon myyjät ovat tulleet hinnassa alaspäin? Itse mietitään 280 000 euron tarjouksen jättämistä kauan myynnissä olleesta 329 000 euron talosta.[/QUOTE]
Me maksettiin 4 vuotta sitten esikoisen asunnosta pyyntihinta. Haluttiin juuri se asunto ja edellinen vastaava oli mennyt kaupaksi jo ennenkuin ehdittiin edes esittelyyn. Mä miettisin siis, kuinka kovasti haluan ko asunnon, kuinka pitkään se on ollut myynnissä ja kuinka pitkään vastaavat samalla alueella on olleet myynnissä. Sitten kokeilisin kepillä jäätä, mutten harmittelisi jälkeenpäin, jos joku tarjosikin enemmän.

Se maksettiin mitä pyydettiin, koska haluttiin JUST tämä ja oltiin ekat katsojat. Hinta vastas alueen toteutumaa. Itse olen myynyt pyyntihinnalla ja noin 10% alle pyynnin.

Aika kovasti meinaatte hintaa pudottaa. Luulisin, ettei onnistu, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jos vaikka myyjällä on hirveä kiire myydä. Tosin noin alhainen tarjous voidaan katsoa jopa ihan puhtaana kettuiluna...

Me myytiin taloa vuosi, koska olimme juuri muutaneet ulkomaille ja emme olleet varmoja mita tapahtuu.. Joten rauhassa saimme odottaa tarjousta, joka olisi tarpeeksi hyva :)

Me olemme tarjoamassa 250 000e kerrostaloasunnosta, joka on ollut 3kk myytävänä hintaan 285 000e. Välittäjä sanoi, että myyjä on halukas ottamaan tarjouksia vastaan, kun ei ole mennyt asunto pyyntihinnalla vielä kaupaksi.

Tuossa ylihinnoittelussa ei ole mielestäni mitään järkeä, jotkut ajattelee että kokeilevat kepillä jäätä mutta se vie monta potentiaalisia ostajaa koska hinta ei kohtaa esim. haussa.

Kyseessä on siis vuoden myynnissä ollut talo missä vapautumisaika on kuukausi. Meillä tilanne se että päästään muuttamaan heti eikä ole ongelmia lainansaannin kanssa. Ei toki haluta kettuilla kenellekään mutta totta kai halutaan mahd. halvalla saada se :D

[QUOTE="aapee";24734989]Kyseessä on siis vuoden myynnissä ollut talo missä vapautumisaika on kuukausi. Meillä tilanne se että päästään muuttamaan heti eikä ole ongelmia lainansaannin kanssa. Ei toki haluta kettuilla kenellekään mutta totta kai halutaan mahd. halvalla saada se :D[/QUOTE]

No toki kannattaa tehdä tarjous, tekevät varmaan vastatarjouksen.
Jos ollut vuoden myynnissä eikä hintaa ole tiputettu, eivät ole sitten kai valmiita myymään paljoa halvemmalla. Mutta aina kannattaa kokeilla.

Eikös täältä löytyisi esim. kiinteistövälittäjää kertomaan miten asia oikeasti on!

Niin no, meidän talo tuli myyntiin kuukausi sitten.
Välittäjän suosituksesta hintapyyntö on noin 7 000e korkeampi kuin mitä välittäjä epäili että siitä lopulta saadaan, itse olisimme ehkäpä valmiit tulemaan alas hinnassa jopa 10 000e jos ei ala kauppaa tulemaan muutamassa kuukaudessa.

Noin kallis talo ei ole kyseessä mutta tuolla samalla logiikalla tuossa 329 000e talossa olisi ehkä 15-20 000e tinkimisvaraa, riippuen tietysti millainen on myyjän oma tilanne, onko kiire vai ei.
Mutta vaikka olisi kuinka kiire niin 50 000e tinkiminen on kyllä aika kaukaa haettua.

[QUOTE="aapee";24734785]Millaisilla tarjouksilla olette saaneet talon / asunnon ostettua? Kuinka paljon myyjät ovat tulleet hinnassa alaspäin? Itse mietitään 280 000 euron tarjouksen jättämistä kauan myynnissä olleesta 329 000 euron talosta.[/QUOTE]

Eipä niissä nyt sentään mitään 15% tinkivaraa nykyään ole. Sukulainen myi juuri omansa ja tinki 3,5% pyynnistä.