Pyykkituvassa meidän vuorolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sunnuntaiärri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sunnuntaiärri

Vieras
Varasin pyykkituvan käyttöön täksi päiväksi, mutta siellä on vielä eilisen käyttäjän vaatteita kuivumassa (ovat kyllä jo kuivia, olisi pitänyt sääntöjen mukaan jo eilen hakea). Varauskirjassa ei ole tämän asukkaan nimeä tai asunnonnumeroa, joten en voi ystävällisesti hänelle asiasta ilmoittaa. Minulla on pyykkiä ainakin neljä koneellista, ja mielelläni en niitä asunnossamme kuivattaisi. Onko okei koskea näihin edellisen käyttäjän mummopyjamoihin ja kalsareihin ja siirtää ne yhteen kasaan, niin että minä saan pyykkini kuivumaan? Vai kylvänkö tässä naapuririidan siementä..

Minulla on käynyt ihan samoin.
Laitoin oman pyykin koneeseen pyörimään ja jos silläkään välillä kun peseytynyt ei ollu haettu niin viikkasin ne pöydälle nättiin pinoon, niin kuin omat vaatteenikin. Onko ne kuivaushuoneessa vaiko kuivausrummussa? Tosin ei tuolla nyt mitään väliä ole missä ovat.

Ei ole riidankylvämistä, mutta katso että pyykit on varmasti kuivia. Mikään ei ole niin vittumaista kuin se että märät pyykit on lyöty läjään omien vaatteiden tieltä vaikka olen varannut vuoron aiemmin. Meillä ennen oli sääntönä että 4 tuntia saa pyykit olla kuivumassa, mutta nostin haloon kun taloyhtiö ei suostunut korjaamaan kuivaushuoneen puhallinta. Paskat ne pyykit ehdi kuivua neljässä tunnissa betonibunkkerissa jossa ei ole edes patteria lämmittämässä.

Kiitti, näin taidan tosiaan tehdä. Itsestä vaan tuntuu epämiellyttävältä toisen pyykkeihin mennä koskemaan, itsekään en haluaisi että naapurin emäntä alusvaatteitani viikkailisi.. mutta itselläni ei olekaan tapana jättää pyykkejäni muiden kontolle. :)

Kyllä mä oon joutunut naapurien pyykkejä siirtelemään. Narulla oon yleensä kasannut yhteen kohtaan jos ei ole ollut pyykkikoria tai kassia paikalla, toki pöydällekin voi siirrellä jos on puhdasta.

Viimeks oli aika ällöä kun joku naapuri oli lakanapyykissä pessy kasan stringejä ja jouduin niitä siirtelemään. Odotin tunnin pyykit koneessa mutta sit oli pakko saada kuivumaan.

Mä olen siirtänyt siistiin kasaan aina sen verran, mitä olen tarvinnut tilaa itselleni. Siis koneellisen kerrallaan. Yleensä pyykit on hävinneet jo siinä vaiheessa, kun olen tehnyt tilaa yhdelle omalle koneelliselle. Ei varmasti ole mitään pahaa viikata niitä kaikkia pyykkejä kerralla, mutta mä kans jotenkin tykkään ettei ole kiva toisten pyykkeihin koskea sen enempää kuin tarvis - ja tietenkin ihan omaa aikaakin olen säästänyt kun olen siirtänyt osan kerrallaan.

Onneksi meille on tulossa varausjärjestelmä, joka antaa vain sen käyttää laitteita kuka on vuoron varannut. Kone käynnistyy henkilökohtaista lätkää vilauttamalla, jos on oikealla vuorolla menossa pesemään.

Kuivat pyykit mä nostaisin välittömästi pois jos vuorot ovat jo menneet.

Meidän kuivaushuoneessa ei ole mitään vuorolistajärjestelmää, mutta ihan sulassa sovussa homma silti toimii. Jos langoilla on täyttä, mutta ne pyykit on jo kuivia, niin ne voi nätisti siirtää sivuun tai viikata pinoon puhaltimen päälle. Unohduksiakin joskus sattuu, ei muista että on lakanat alhaalla kuivumassa ja sitten ne roikkuukin siellä pari päivää....

Aika harva meillä tosin kuivattelee siellä mitään alkkareita, lähinnä just lakanoita, pyyhkeitä ja sen semmoisia.

Yhteistyössä