pyykkimummo mä oon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Eli tämmöstä kysyisin, kun meillä käytetään pyykin huuhteluaineena comfortia, ihan sitä tavallista tuoksuvaa, niin voisiko sitä samaa käyttää edelleen kun meille syntyy vauva? Meillä on taapero 1v ja hänen pyykki peseytyy siinä samassa kun minun ja isinkin. Voiko vauva hypätä mukaan pyykkiremmiin sitten kun syntyy vai pitääkö minun käydä jotain erikoistoimenpiteitä hänen vaatteitten kanssa tekemään?

Voihan sitä toki kokeilla, ei kaikki vauvat herkisty hajustetuille huuhteluaineille yms. Meillä mun, miehen ja taaperon vaatteet pestään hajustetuilla aineilla, vauvan vaatteet taas hajusteettomilla. Ja jos ei tule vauvan vaatteista koneellista täyteen niin sitten pesen muidenkin vaatteita siinä samassa. Omissa vaatteissa jostain syystä haluan olevan tuoksua. :D

Minä en hajuille herkälle vauvalle pukisi vahvan hajuisia vaatteita. En suosittelisi imettäjällekään. En käyttänyt ensimmäisinä kuukausina hajuvesiä enkä mitään vahvan hajuisia voiteita.

Meillä vaihdettiin koko perheen huuhtelu ja pyykinpesu aineet sensitiveen ennen lapsen syntymään. Pesin niillä kaikki vaatteet ennen käyttöä läpi. Nykyäänkin vielä käytetään sensitive aineita, puhdasta ja hyvän tuoksuista pyykkiä tulee silti.

Yhteistyössä