Pyykit haisee ummehtuneelle, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Moi, mulla on n.6v vanha whirlpoolin pesutorni ja pesukone on jättänyt _aina_ pyykit tosi ällön hajusiks. Oon putsannu konetta apteekista saatavalla sitruunahapolla, pessy tyhjänä ja aineiden kans 90 asteessa, on siis ollut ihan alusta saakka sama homma. Pesin pyykkituvalla lakanapyykkiä viime viikolla ja ai että kun ne tuoksuu hyvälle, millä helvetillä mä saan ton ummehtuneen hajun veke ja pyykit raikkaiksi?! Käytän jotain nestemäisiä pesuaineita ja softlanin outdoor freshiä huuhteluaineena. Oon myös etikkaa koittanu, sama homma. :cry::mad:

Moi, mulla on n.6v vanha whirlpoolin pesutorni ja pesukone on jättänyt _aina_ pyykit tosi ällön hajusiks. Oon putsannu konetta apteekista saatavalla sitruunahapolla, pessy tyhjänä ja aineiden kans 90 asteessa, on siis ollut ihan alusta saakka sama homma. Pesin pyykkituvalla lakanapyykkiä viime viikolla ja ai että kun ne tuoksuu hyvälle, millä helvetillä mä saan ton ummehtuneen hajun veke ja pyykit raikkaiksi?! Käytän jotain nestemäisiä pesuaineita ja softlanin outdoor freshiä huuhteluaineena. Oon myös etikkaa koittanu, sama homma. :cry::mad:

Mee pihalle nyrkkipyykille

Siellä pyykkikoneessako ne pyykit vasta muuttuvat ummehtuneen hajuisiksi?

Yksi ratkaisu voisi olla, että tunget pyykkikoneeseen reippaasti lisää etikkaa. Pesuainelokero täyteen etikkaa ja itse rumpuun vaikka 5 litraa etikkaa pohjalle ja sitten laitat koneen pyörimään.

Tai sitten keksit jonkun keinon, millä etikan saisi vaikuttamaan pyykkikoneessa esim. yön yli, jolloin vaikutus tehostuisi.

Haiseeko kaikki pyykit/kaikilla ohjelmilla? Itselläni on jotain paitoja ja urheiluvaatteita, jotka haisevat, jos neljässäkympissä pesee, kuten pesulapussa käsketään. Kuudenkympin pesun jälkeen eivät.

Eipä yllätä vastaukset :)

Vika on koneessa, ei käyttäjässä. Uskoisin että osaan pestä pyykkiä, ei edellinenkään kone ton hajusta pyykkiä pessyt.

Aina vain helpottuu. Sitten soitto numeroon 09-61336 235 ja kerrot ongelman. Jos kerran vika on alunperin ollut jo koneessa, niin Whirlpool järkkää sulle uuden koneen maksutta. Niin sanoo nimittäin laki, takuusta välittämättä.

Ei vika oo sussa, vaan koneessa. Johan se nyt on kumma, jos pesutaidot yhtäkkiä vaan katoaisivat.
Ei pidä käyttää nestemäistä eikä hajustettua ainetta. Niissä on joku vika ja siksi täytyy hajustaa:-(

LV on ollut käytössä vuosikausia ja puhdasta tulee - ilman huuhteluaineita kyllä:-)
Lisähuuhtelu aina käytössä ja pitkä ohjelma, mahdollisimman kuumassa aina.

Mä kärsin samasta hajuongelmasta vuosia ja lopulta muuton yhteydessä ostettiin uusi (käytetty kylläkin) kone ja *tsädäm* ongelma hävisi! Entinen kone oli siis ihan paska vaan. Hajusteetonta käytetään ja ei huuteluaineita. Hirmu harvoin olen edes konetta putsannut sitruunahapolla ja silti tulee ihanan raikasta pyykkiä. Pyykit kuivuu vuorokaudessa telineellä sisätiloissa eli kuivuminenkin on nopeaa ja eivät jää ummehtumaan. Jos kuivumiseen menee yli vuorokausi, kone ei linkoa kunnolla tai huoneilma on liian kostea/väärä pyykin kuivaukseen.

Yhteistyössä